Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Echt, jij en ik leven in een geheel ander universum. :)

Musk, Tesla en de beleving van het merk is bij het grote publiek in 2 maanden gekanteld. We gaan een hele tijd rond de bodem hangen tenzij Tesla zelf hun eigen aandelen gaan opkopen. Van coolste merk naar zeer besmet merk in een half jaar tijd: Elon bindt potentiële kopers SpaceX raketten om de verkeerde kant op. Ik lees net in een geheel andere bubbel dan die van mij dat een Tesla het nieuwe equivalent is voor een MAGA-pet. Zijn we mooi klaar mee.

Ook al is het onterecht, Elon of de BoD moeten beter weten. Als mijn studenten mijn colleges niet begrijpen en anders interpreteren dan ik bedoel ligt dat aan mij, niet aan hen.
Ik ben inderdaad optimistisch maar geef toe dat het vertrouwen (bij een deel van de potentiële klanten waarschijnlijk ook) weg is. De polarisatie begrijp ik niet zo. Het gaat alleen over het bieden van een podium voor iedereen en het niet bij voorbaat uitsluiten van links of rechts*, alleen vanwege een (misschien ongefundeerde, maar daarom "debatable") mening. Als wetenschapper zou je moeten openstaan voor alle opties en degenen die niet gefundeerd blijken mag je dan terzijde leggen en daarbij eventueel (of in principe misschien altijd, vanuit je professie) uitleggen waarom je het er niet mee eens bent. Dat is debat. Daar lijkt ineens de hele wereld van in de war te zijn.
(*Ik ben het met veel daarvan ook niet eens overigens, maar vind niet dat bepaalde meningen gemuilkorfd moeten worden, zolang er op gereageerd mag worden en het niet aanzet tot haat of geweld. We zijn allemaal gezegend met een stel hersens, dus kunnen feiten, omstandigheden, waarheid, leugens op hun merites beoordelen. Helaas moet dat schijnbaar altijd diametraal zijn tegenwoordig.)
 
Last edited:
We zitten nu op een kantelpunt, je ziet gewoon de twijfel in de stilvallende koersontwikkeling. Ondertussen naderen we het normale dagvolume in minder dan twee uur. Niemand wil nog verkopen, instituties beginnen waarschijnlijk voorzichtig te kopen, want dit zijn toch wel groothandelsprijzen... als morgen het rentebesluit echt meevalt.... maar ja, technisch is het geen ideaal punt. Iedereen twijfelt, welke kant gaan we op... Kopen (verkopen) of toch nog even wachten.. Spannende dag (maar t ziet er vooralsnog voor de bulls het meest beroerd uit). Zelden zo'n dag gezien.
Fundamenteel: Wie kan er eigenlijk die enorme vraag aan, die zeker gaat komen zodra 't allemaal wel/weer meevalt en de rente omlaag zou gaan, de portemonnees weer opengaan? Wie heeft de batterijen, de groeipotentie, de deals al gesloten en wie maakt er überhaupt veel winst op EV's? zou de rest de EV-race wel überhaupt gaan overleven, want wat als niemand nog je ICE wil hebben en je EV-business is nog steeds verliesgevend en je zit tot over je oren in de schulden? Wat gaat de bank doen of moet de overheid je (weer) redden? Wie heeft de troeven? Waarom twijfel je eigenlijk nog??
(IK SCHRIJF DIT @ ongeveer $162,50)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Maurice1
Mijn Theorie: Voor nu is Tesla niet een aandeel waar je als fondsbeheerder in wil zitten en iedere fondsbeheerder is de cijfers aan het opschonen voor een mooie portofuile voor dit jaar. Begin volgend jaar weten ze waar het rendement te halen is en stappen ze massaal in Tesla.

Zomaar een gedachte
 
Mijn Theorie: Voor nu is Tesla niet een aandeel waar je als fondsbeheerder in wil zitten en iedere fondsbeheerder is de cijfers aan het opschonen voor een mooie portofuile voor dit jaar. Begin volgend jaar weten ze waar het rendement te halen is en stappen ze massaal in Tesla.

Zomaar een gedachte
ja, fondsbeheerders, maar institutionele beleggers, daar had ik t over, overigens met je eens. Windowdressing voor fondsbeheerders. Gunstig voor onze vermogensrendementsheffing zullen we maar zeggen.
 
Gokje van de dag (geschreven put 172,50) zet ik verder niet door, positie met ruim 1700 verlies gesloten door een extra put geschreven jan '25 190.
Totaal gerealiseerd verlies op opties 2300 vandaag.
Posities:
-put jan '23 $135 (die zal wel veilig blijven mag ik toch hopen)
-puts jan '25 $185 en 190.
Calls schrijven levert geen bal op momenteel, dus dat laat ik verder maar. Ik wacht t slagveld wel even af verder.. even op de blaren zitten
 
Last edited:
Ben blij dat ik gister m'n posities gesloten heb.

Ben 't wel eens met SpeedyEddy dat de call premies bedroevend zijn. Opvallend, aangezien we een flinke daling gezien hebben de laatste weken en dit normaal gesproken gepaard zou moeten gaan met een hogere Vola, dus hogere premies.
 
Nou nou, on our way to another bottom indeed (dit zal m helaas niet zijn, vrees ik) .. een ritje neer en op is nog te gaan. Wordt die 170 later nog een weerstand ook.. onbegrijpelijk maar waar, dan 180 dan 200... te voet... terug 170. Auw.. weer een blaar.. pff een verre reis, en de vraag is over welke tijdsspanne hebben we het dan eigenlijk.
 
PapaFox houd het op een Bear attack: