Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Koopadvies lijkt mij, als de koers bij een jaar productie van 110.000 M3's naar verwachting als met 71% stijgt....;)

Morgan Stanley analyst Adam Jonas:
If Tesla can sell enough Model 3’s, the Silicon Valley firm may “alleviate widespread market concerns over Tesla’s liquidity and near-term funding requirements.” Jonas forecasts Tesla will deliver 8,000 Model 3s in Q1, 24,000 in Q2, 32,000 in Q3 and 46,000 in Q4. Morgan Stanley predicts the company’s cash burn will improve significantly in the first quarter and that it will report positive free cash flow of $600 million in Q2.

(....)The analyst indicated that Tesla’s shares could rise another 71% over the next 12 months to reach $561.


Tesla Could Jump 70% on Model 3 Success: Analysts
 
Koopadvies lijkt mij, als de koers bij een jaar productie van 110.000 M3's naar verwachting als met 71% stijgt....;)

Morgan Stanley analyst Adam Jonas:
If Tesla can sell enough Model 3’s, the Silicon Valley firm may “alleviate widespread market concerns over Tesla’s liquidity and near-term funding requirements.” Jonas forecasts Tesla will deliver 8,000 Model 3s in Q1, 24,000 in Q2, 32,000 in Q3 and 46,000 in Q4. Morgan Stanley predicts the company’s cash burn will improve significantly in the first quarter and that it will report positive free cash flow of $600 million in Q2.

(....)The analyst indicated that Tesla’s shares could rise another 71% over the next 12 months to reach $561.


Tesla Could Jump 70% on Model 3 Success: Analysts

Die Jonas.
 
+4% na opening nu, vandaag...
? Musk én Mars of de vermoedelijke zeer efficiente Switched Reluctance motoren in M3, Semi en ?? wellicht ook in de nwe Roadster..?
Wie weet het ?
Tsla.1203.2018.jpg
 
Ja zou heel goed kunnen, ik ben zelf nogal enthousiast merk ik :) over die vermoedelijk spectuculaire nieuwe motor.
Tesla Model 3 Motor — Everything I've Been Able To Learn About It (Welcome To The Machine) | CleanTechnica
6% efficiënter is nogal wat, minder bewegende delen, kleiner en lichter... Zoals op Reddit gezegd werd ...graag nu in de Model S....
6% lijkt veel maar is het niet. Die 6% verdwijnt moeiteloos door een zware gasvoet, koude, regen, tegenwind enz enz.
En 6% is bijv. bij een Model S een verschil tussen 200 Wh/km en 212 Wh/km. Ik heb nu een ATA van 206 Wh/km, met een achterwiel aangedreven S met 8 maanden per jaar 21" velgen. Een identieke S met AWD is zeker 6% zuiniger. Maar toch zijn er maar weinig S rijders die een lager ATA hebben dan ik.
6% is wel weer prettig als je die nodig hebt om net je bestemming te halen.
 
6% lijkt veel maar is het niet. Die 6% verdwijnt moeiteloos door een zware gasvoet, koude, regen, tegenwind enz enz.
En 6% is bijv. bij een Model S een verschil tussen 200 Wh/km en 212 Wh/km. Ik heb nu een ATA van 206 Wh/km, met een achterwiel aangedreven S met 8 maanden per jaar 21" velgen. Een identieke S met AWD is zeker 6% zuiniger. Maar toch zijn er maar weinig S rijders die een lager ATA hebben dan ik.
6% is wel weer prettig als je die nodig hebt om net je bestemming te halen.

Eens, maar 6% is wel veel als je het vergelijkt met de efficiëntie van de vorige aandrijving (model S/X). Die zat op 83% efficiëntie van batterij naar wielen, de nieuwe aandrijving (in Model 3) zit op 89%. Dat is een groot verschil.
 
Eens, maar 6% is wel veel als je het vergelijkt met de efficiëntie van de vorige aandrijving (model S/X). Die zat op 83% efficiëntie van batterij naar wielen, de nieuwe aandrijving (in Model 3) zit op 89%. Dat is een groot verschil.
Je kunt ook zeggen dat er een 35% reductie van het energieverlies is gerealiseerd. (6% / 17%)
En het mooie is dat de efficiencywinst voor iedereen geldt; van @is3, @gelden tot en met @Wim S. Onafhankelijk van het daadwerkelijke verbruik.
 
Eens, maar 6% is wel veel als je het vergelijkt met de efficiëntie van de vorige aandrijving (model S/X). Die zat op 83% efficiëntie van batterij naar wielen, de nieuwe aandrijving (in Model 3) zit op 89%. Dat is een groot verschil.
In efficiëntie van de motor is het veel, maar in de dagelijkse praktijk valt het weg tegen veel variabelen.
Het is vanzelfsprekend een prachtige ontwikkeling, maar naar mijn gevoel meer waar het gaat om levensduur. Minder bewegende delen en een eenvoudiger productie leveren die winst in levensduur.
Elon heeft met de S en de X nooit gesproken over een miljoen mijl. Dat deed ie wel bij de introductie van de Semi.
Die motoren zijn uiteraard van de nieuwe generatie en als die in de M3 komen, samen met de 2170 cellen, is dat heel mooi.
Nu de Model S en X nog.
Ik wacht nog even met een nieuwe S bestellen :)