Hans Noordsij
Well-Known Member
Zo is het. Men misbruikt de media om de koers te drukken.
Want, in derde kwartaal recordomzet bereikt.
Enorme investeringen in SuC's, Urban SuC's, Model 3 productielijn, Gigafactory uitbouw en opvoeren batterijproductie, versneld produceren Powerwall en Powerpack vanwege steeds duidelijker wordende noodzaak, ontwikkeling Model Y en Semi, uitbouw servicenet en nog wat. Dus besteden ze alle winst en een deel van de aanwezige cash daar aan. Gewoon. investeringen dus. Maar, klinkt mooi als verlies.
Model 3 iets vertraagd. Aantal van 3.000 per week in december i.p.v. gehoopte 5.000. Inlopen verwacht in Q1 2018 en doorstoten naar 10.000 per week niet lang daarna. Jammer inderdaad voor de medewerkers die hoopten nu al in Model 3 te rijden maar daar nog een maandje of wat op moeten wachten.
Maar reden voor de paniek hier? Reserveringen opzeggen?
Welnee, stel dat men, op het moment dat men op de geplande 10.000 per week zit, in aantal geproduceerde wagens er 10.000 achter loopt. Dan betekent dat voor de normale wachtlijst een vertraging van een WEEK! Verdubbel het, dus 20.000 minder, dan is het twee weken.
In vergelijking, Hyundai Ionic door batterijproblemen pas in 2019 leverbaar, Ampera-E helemaal niet te bestellen.
Laten we vooral rustig blijven en niet teveel aandacht aan de mediaonzin besteden.