Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.

Zo is het. Men misbruikt de media om de koers te drukken.

Want, in derde kwartaal recordomzet bereikt.

Enorme investeringen in SuC's, Urban SuC's, Model 3 productielijn, Gigafactory uitbouw en opvoeren batterijproductie, versneld produceren Powerwall en Powerpack vanwege steeds duidelijker wordende noodzaak, ontwikkeling Model Y en Semi, uitbouw servicenet en nog wat. Dus besteden ze alle winst en een deel van de aanwezige cash daar aan. Gewoon. investeringen dus. Maar, klinkt mooi als verlies.

Model 3 iets vertraagd. Aantal van 3.000 per week in december i.p.v. gehoopte 5.000. Inlopen verwacht in Q1 2018 en doorstoten naar 10.000 per week niet lang daarna. Jammer inderdaad voor de medewerkers die hoopten nu al in Model 3 te rijden maar daar nog een maandje of wat op moeten wachten.
Maar reden voor de paniek hier? Reserveringen opzeggen?

Welnee, stel dat men, op het moment dat men op de geplande 10.000 per week zit, in aantal geproduceerde wagens er 10.000 achter loopt. Dan betekent dat voor de normale wachtlijst een vertraging van een WEEK! Verdubbel het, dus 20.000 minder, dan is het twee weken.

In vergelijking, Hyundai Ionic door batterijproblemen pas in 2019 leverbaar, Ampera-E helemaal niet te bestellen.

Laten we vooral rustig blijven en niet teveel aandacht aan de mediaonzin besteden.
 
Ik ga toch even wachten met instappen. Never catch a falling knife.
De koers van Tesla is hoofdzakelijk op verwachtingen gebaseerd. Terechte verwachtingen volgens mij, maar wel verwachtingen. Net als bij andere innovatieve groeibedrijven zijn de klassieke waarderingsmodellen hier niet van toepassing. Een koers-winstverhouding of een koers-omzetverhouding geven een enorme overwaardering als uitkomst. Als die verwachtingen dan niet ingelost worden is een koersdaling meestal niet te vermijden. Het niet halen van de productiedoelstellingen is toch niet alleen maar stemmingmakerij.
Daar komt bij dat TSLA massaal geshort wordt, krachten die niet onderschat mogen worden.
Ook technisch ziet het er even wat minder goed uit want de steun rond 300 die al 6 maanden werkt, lijkt neerwaarts gebroken te zijn. De zijwaartse beweging sinds april-mei gaat nu over in een tijdelijke daling.
Er komen ongetwijfeld betere instapmomenten in de nabije toekomst. Op langere termijn zal het allicht allemaal wel goed komen, maar "on a long enough timeline, the survival rate of everyone drops to zero" staat er bovenaan de website van Zerohedge.
 
Hij lijkt zo’n beetje de enige analist te zijn die het zo positief inziet. Verderop in het artikel lees je vooral dat de grotere instituten het koersdoel aan het verlagen zijn. De Model 3 begint een beetje de Achilles hiel van het bedrijf aan het worden. Spannend is het hoe de productiecijfers in Q4 zijn voor de Model 3, wat het nog mooier maakt is als die dingen dan ook kwalitatief een beetje goed van de band af rollen (iets wat bij de Model X nog wel een dingetje is, moet ik helaas zelf ondervinden)

Maar hier nog meer interessant leesvoer, met leuke tabjes voor meer info:
TSLA - Tesla Stock quote - CNNMoney.com
 
Mijn buikgevoel zegt dat het de moment is om in te stappen; of bij te kopen.
Het Semi-event zal de sfeer opnieuw te goede komen.
Ik durf zelfs te veronderstellen dat het event bewust vertraagd is tot na de Q3-cijfers; net met de bedoeling om het sentiment om te draaien.

disclaimer : mijn buik heeft mij in het verleden wel eens meer in de problemen gebracht.:rolleyes:
 
  • Funny
Reactions: ebullio and HWS
whoop whoop! here we go, blij met mn long's XL van twee dagen geleden..
De winst daarop maakt nu mijn verlies op de (vorige maand gekochte) aandelen al goed, rekening houdend met de nieuwe koers van 322 (+3%). Voorlopig hou ik ze lekker.
De M3 ramp-up doet de rest. Dus Dirk, "your gut-feeling was right, last tuesday"
 
Last edited:
  • Like
Reactions: S-19910
and in the meantime....
346,04USD +7,01 (2,07%)
Het is inderdaad haast niet te filmen, F.
Afgelopen vrijdag was ik met wat herschikking van TSLA opties bezig. Doorrollen naar latere expiratie, met name.
Hierbij kocht ik o.a. calls jan 2019 $385 @$29,25.
Die financiele wondertjes doen nu iets tussen de $41 en $43 (meer dan 40% in een week, for the good guys).
 
Moet je deze video zien. Onderschrift: "A super smart woman talks about a very smart company. But im not biased."
Daar kan geen short analist tegenop.
Toch heeft de presentatrice haar kleedje met pseudo-Tesla logo speciaal hiervoor uit de kast gehaald. ;)
5B724551-173A-4A0C-9AE3-9AB9DE83CB6E.jpeg