Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Snap er geen bal van... zo'n drop omdat ze achter staan met leveringen? Da's wel heel kortzichtig! Ik wil het andere auto bouwers wel eens zien doen.

Het gaat ook om de crash van de Model X (onduidelijk of autopilot actief was) op de vangrail (of een ander soort barriere) met een dode tot gevolg (reden ook nog kort daarna twee auto's in op Model X...) en het ongeluk (ook met een dode helaas) van Uber met zelfrijdende auto. Beurshandelaren/analisten reageren wel vaker extreem op mogelijke verbanden bij slecht nieuws. Er is ook een onderzoek gestart naar crash met Model X. NVidia heeft inmiddels besloten (net als Uber) om testen met zelfrijdende auto's tijdelijk te stoppen. Zij leveren de hardware voor de Uber/Tesla auto's en staan ook dik in de min. Tesla zal wel loslopen, maar ik vind het wel opmerkelijk dat NVidia ook tijdelijk stopt met testen, immers lijkt me dat de systemen anders zijn dan die van Uber (iig software).
 
  • Like
Reactions: Wolfke
Allemaal sentiment, losse- of zelfs geen verbanden.
Dat anderen hun experimenten met ‘zelf-rijdende’ auto’s (moeten) staken pleit juist voor Tesla; die laten het voorlopig in shadow mode draaien totdat het goed genoeg is om te releasen. Geen investeerders morgen of daarna ook wel weer insien.
 
Allemaal sentiment, losse- of zelfs geen verbanden.
Dat anderen hun experimenten met ‘zelf-rijdende’ auto’s (moeten) staken pleit juist voor Tesla; die laten het voorlopig in shadow mode draaien totdat het goed genoeg is om te releasen. Geen investeerders morgen of daarna ook wel weer insien.
Beurssentiment..?!
Zijn beurskoersen per definitie niet (heel) vaak ...sentiment.... ? De benaming ... het beurssentiment van vandaag is... etc etc... bestaat niet voor niks. Los daarvan, zoals op het draadje Tesla in de pers (NL) net al gepost
Tesla in de pers (NL/BE)
Moody's heeft ook zo zijn bedenkingen

Maar waar het uiteindelijk om draait is denk ik dit:
Have You Ever Wondered Why Tesla's Not Flat Broke?
 
Snap er geen bal van... zo'n drop omdat ze achter staan met leveringen? Da's wel heel kortzichtig! Ik wil het andere auto bouwers wel eens zien doen.

Nissan Leafs rollen gewoon vanaf dag 1 in de nodige aantallen van de lijn. Ik ben zelf werkzaam in de industriële automatisering (onder andere ook voor de auto-industrie) en ik heb het altijd een raar idee gevonden dat de analysten en investeerders er zo rotsvast van overtuigd zijn dat Tesla een buitengewone constructeur is. Ze volgen een volstrekt normaal traject van een jong, onervaren productie bedrijf. Maar de aandelenprijs is wel gebaseerd de onbewezen claims van de CEO over hun zogezegd revolutionaire productie-ideeen. Als de werkelijkheid je dan inhaalt, zit er niets anders op dan een deel van die prijs weer op te geven. Als dat dan nog gebeurt op weken dat er werkelijk niets meezit, zoals nu (macros, slecht nieuws over zelfrijdende autos, een crash + brand die onderzocht wordt, een rating downgrade op je obligaties, etc...) dan lijkt de koersval niet meer zo gek. Maar ja. Hindsight 20/20 zeggen de Amerikanen natuurlijk. Kan dat nu wel allemaal zeggen, maar ik zat dus ook niet short op Tesla de laatste dagen.

Voor alle duidelijkheid : het bovenstaande gaat over de productie van de wagen, niet de wagen zelf. Daar heeft Tesla wel degelijk bewezen buitengewone technologie. Of om het anders te zeggen, op dit ogenblik denk ik dat Tesla voor de Model 3 er beter had gedaan om de productie daarvan (alvast in Europa) gewoon uit te besteden aan 1 van de bestaande assemblage bedrijven. Misschien zelfs gewoon ergens in de Benelux. VDL NedCar op de terreinen van Ford Genk om maar eens helemaal out of the box the denken.
 
Misschien is het toeval, maar volgende de Tesla EU shop komt er ook een productiewijziging op of na 4 sept 2018.... (zie plaatje)

tesla.png