Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
ik had ook wat aandelen, veel te vroeg verkocht op 86.....
begon gisteren te twijfelen (ook nav de berichten hier). Dus om 16:00 uur wat putopties $115 juli gekocht voor 1,30. Doen nu 8 dollar.
Voelt als revanche voor de te vroege verkoop:biggrin:
 
Mocht iemand hier nu ineens beslissen ook in TSLA te willen stappen, en je hebt nog geen (US) broker account: als je bij Lynx nu een rekening opent krijg je 50 aandelen KPN als je dat via mij doet (niet dat dat nog enig waarde vertegenwoordigt, maar het voordeel is dat ze alleen nog omhoog kunnen). Geef even een PM als je interesse hebt. Op zich ben ik wel enthousiast over Lynx, en niet duur.

Wat denk je van hun komende quarter result ? Wss zal de productie sterk gestegen zijn alsook de winst, doch de verkoop lijkt me een andere zaak... het is en blijft een duur voituur :)
 
Wat denk je van hun komende quarter result ? Wss zal de productie sterk gestegen zijn alsook de winst, doch de verkoop lijkt me een andere zaak... het is en blijft een duur voituur :)
Ik heb geen idee van de resultaten. Productie zal wel wat zijn toegenomen, maar de winst?
Maar mijn ervaring is dat de koers niet op de 'inhoud' van de resultaten reageert. Tenzij ze extreem afwijken van de verwachting. Over het algemeen gaat de koers omlaag als de cijfers bekend worden omdat er dan duidelijkheid is en het speculatieve effect is afgenomen.
Mijn planning is dus om de cijfers (en de daling kort daarna) even af te wachten en om dan weer in te stappen. Misschien wel via opties deze keer (ik heb niet heel veel dollars op die beleggingsrekening staan, dus gaat me te langzaam zo).
Disclaimer: alle keren dat ik in het verleden overging tot wat meer inzet, ging het fout...
 
Wat denk je van hun komende quarter result ? Wss zal de productie sterk gestegen zijn alsook de winst, doch de verkoop lijkt me een andere zaak... het is en blijft een duur voituur :)
Volgens mij is de verwachting juist een verlies van 16 ct/aandeel.
Zelfs die positivo (die long TSLA zit!) op seeking-alpha verwacht verlies (10 ct). Maar hij verwacht dat dat positief zal werken op de koers.
We zullen zien.
 
Last edited:
Ach, even opnieuw tegen mezelf gezegd: je zit hier in voor de hele lange termijn.
Hoe gaat het met Tesla?: uitstekend.
Hoe staan je aandelen nu?: prima, blij mee. Maar dat maakt voor nu eigenlijk niet uit, het gaat om de lange termijn.
Lig je straks wakker van vandaag?: nee hoor, na vele plussen lig ik echt niet wakker van een dikke min, en het gaat om de lange termijn.
Wat is het positieve van vandaag?: naast dat het lekker weer was, ben ik weer een dagje dichter bij mijn model S. Hier graag korte termijn.
Slaap lekker straks
 
Morgen cijfers toch? Weet iemand hoe laat de cijfers morgen bekend worden gemaakt? Voorbeurs of nabeurs?

Dacht ik ook, maar nu lees ik net het volgende bericht van enkele dagen terug :

PALO ALTO, Calif.-- Tesla Motors, Inc. (NASDAQ: TSLA) announced today that it will post its financial results for the second quarter ended June 30, 2013, after market close on Wednesday, August 7, 2013. At that time, Tesla will issue a brief advisory release via Marketwire containing a link to the second quarter 2013 Shareholder Letter, available on the company website. Tesla management will hold a live question & answer (Q&A) webcast at 2:30 p.m. Pacific Daylight Time (5:30 p.m. Eastern Daylight Time) to discuss the company’s financial and business results and outlook.
 
Tja, ik had verkocht omdat hier werd verteld dat de cijfers zouden komen. Bleek toch niet te kloppen...
Maar gewoon even geduld: na de cijfers gaat de koers vast weer omlaag, en dan kun je weer instappen.
Mik je nog steeds op ± 100,- of heb je dat wat bijgesteld?
Ook nu bij 135,- blijf ik rustig zitten. Moet me wel af toe goed vasthouden, zo hard als het soms gaat :smile: