Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik geloof heilig in Tesla, maar de aandelen zijn nu wel érg overgewaardeerd. Daar moet binnenkort een correctie op komen lijkt me.
Zie ook deze analyse: http://seekingalpha.com/article/154...ervalued-even-if-everything-goes-terrifically
Tja al die artikelen, meningen en rekensommentjes.
Hij vergelijkt dus wat de koers zou kunnen/moeten zijn als gen3 een succes is. Maar als je dat dan als uitgangspunt neemt, vergeet hij wel dat er met/tijdens dat succes ongetwijfeld nog steeds veel meer groeipotentie aan Tesla (en dus TSLA) wordt toe bedicht dan aan bmw. Dat de koers nu goed vooruitloopt op zaken, en aan een hype onderhevig is trek ik niet in twijfel; zal er ook zeker niet over klagen.
Ken je deze nog (van begin maart, toen de koers rond de 35 schommelde) Tesla: The Ultimate Disrupter - Seeking Alpha

Overigens, niet onbelangrijk feit is dat er schijnbaar nog steeds geen autofabrikant een EV in ontwikkeling heeft wat aan Tesla kan tippen. En ze hebben al zo'n achterstand.
 
Ik heb alles verkocht. Op 1 na.
Geen idee waar dit heen gaat. Er hoeft nog maar een klein stukje slecht nieuws overheen en dan zitten we op 80.
Ik geloof ook niet dat er mensen zomaar weer even instappen na vandaag.

Lesje aandelen gekregen deze week!
 
Koop niet grootschalig aandelen in een beweeglijk fonds als Tesla, tenzij je een ijzeren maag hebt en pas na een paar maanden weer eens naar de koers kijkt. Als je dagelijks gaat zitten loeren, zul je merken dat het een obsessie wordt die je leven gaat beïnvloeden en op je humeur inwerkt. Je krijgt een upper als de koers omhoog gaat en een knoop in je maag op een crashdag als vandaag.

(Welgemeend advies van iemand die jarenlang daytrader was in futures en (geschreven) opties, daar goed aan verdiende maar desondanks nu helemaal niets meer doet met aandelen omdat hij zijn leven niet door de beurskoersen wil laten bepalen)
 
Koop niet grootschalig aandelen in een beweeglijk fonds als Tesla, tenzij je een ijzeren maag hebt en pas na een paar maanden weer eens naar de koers kijkt. Als je dagelijks gaat zitten loeren, zul je merken dat het een obsessie wordt die je leven gaat beïnvloeden en op je humeur inwerkt. Je krijgt een upper als de koers omhoog gaat en een knoop in je maag op een crashdag als vandaag.

(Welgemeend advies van iemand die jarenlang daytrader was in futures en (geschreven) opties, daar goed aan verdiende maar desondanks nu helemaal niets meer doet met aandelen omdat hij zijn leven niet door de beurskoersen wil laten bepalen)

ik geloof u!:wink:
 
Mocht iemand hier nu ineens beslissen ook in TSLA te willen stappen, en je hebt nog geen (US) broker account: als je bij Lynx nu een rekening opent krijg je 50 aandelen KPN als je dat via mij doet (niet dat dat nog enig waarde vertegenwoordigt, maar het voordeel is dat ze alleen nog omhoog kunnen). Geef even een PM als je interesse hebt. Op zich ben ik wel enthousiast over Lynx, en niet duur.