Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ook te vroeg uitgestapt aan $ 250 :(. Aan het wachten om lager terug te kopen maar zie ze voorlopig enkel maar stijgen... Toch mooie winst genomen :)
^^^ actie
Wat gebeurt er?
De koers zakt 0,34% :eek:
Moet ik nu verkopen?
^^^ reactie :)

Edit: en waarom verkoopt iedereen op deze prijs? Omdat niemand het echt weet dus scrollen we allemaal naar links in de beursgrafiek. Hee, een tijd geleden begon ook iedereen hier te verkopen, laat ik dat nu dan ook maar eens doen...
Ondertussen denken anderen weer, ff wat meer bijkopen nu het ff dipt...
 
Last edited:
Hoi iedereen.
Graag zou ik aandelen willen kopen van tesla maar ik ken daar niks van.
Hoe werkt het en bij wie of waar kan ik ze veilig kopen?
Als je voor de lange termijn gaat, open dan een beleggingsrekening bij een belgische of nederlandse broker.
(kies voor een belgische of nederlandse broker zodat alle uitleg en jargon in het nederlands is, en de bank onder nederlandse of belgische wetgeving en toezicht valt).
De meeste brokers hebben wel de mogelijkheid om een test account aan te maken waarmee je kunt bekijken hoe de online omgeving eruit ziet, en hoe je aandelen orders inlegt of beheert.
Persoonlijk vind ik Binck bank een fijne broker voor de eerste stapjes in aandelenland, en volgens mij kun je via hen ook in TSLA aandelen handelen. (Alex is intussen overgenomen door Binck trouwens, en Alex is ook prima voor de beginnende belegger).

Nu nog even mijn verantwoordelijke alter ego de ruimte geven:
Neem wel rustig de tijd om je goed in te lezen over hoe aandelenhandel werkt, welke risico's je loopt, wat de fiscale voor en nadelen zijn ( is in België anders dan in Nederland). Reken maar dat je hier een aantal avonden voor uit moet trekken om je in te lezen, of zelfs weken.

Als je nu perse TSLA aandelen wilt kopen omdat die zo lekker gestegen zijn de laatste tijd, realiseer je dan dat je nu eigenlijk de boot hebt gemist. Je had ze twee maanden geleden moeten kopen, nadat ze zo'n eind waren gedaald (en ja toen zag de beursgrafiek er helemaal niet zo positief uit, maar dat is wat je moet leren herkennen).
Dit is beursles nummer 1: kopen doe je aan een lage prijs, verkopen aan een hoge(re) prijs. ;)
(ja het is een inkopper, maar er zijn er velen die dat in het begin niet doorhebben.
Edit: voor de duidelijkheid: de prijs voor een TSLA aandeel is bijna nog nooit zo hoog geweest als nu).
Koop je op een verkeerd moment in, dan wordt het automatisch een lange termijn aankoop. Als dat is wat je wilt, dan is dat prima natuurlijk.

Verder: realiseer je wel dat TSLA een rollercoaster aandeel is dat even hard naar beneden kan stuiteren als naar boven, net zoals het in de afgelopen jaren heeft gedaan. Beleg dus niet met geld dat je later nodig denkt te hebben.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: HWS and jimplug
Beleggen kan bij elke bank, dus vast ook bij de bank waar je al zit. Scheelt wat formulierwerk.
Voor een langere termijnbelegger maken de brokerkosten wel wat uit, zeker als je het van dividend moet hebben. Kijk daar dus ook naar.

Het instapmoment optimaliseren is voor experts, een eenvoudige strategie is kiezen voor kwaliteit en dan gestaffeld kopen in jaren dat het omlaag gaat en gestaffeld verkopen als het omhoog gaat. Of helemaal niet verkopen als je voor de echt lange termijn (decennia) gaat.

Momenteel is Tesla nog steeds een koopje, gezien de vertienvoudiging in de komende jaren. Lees/kijk hier eens: Billionaire Ron Baron expects mind-boggling returns from Elon Musk-led Tesla
 
Beleggen kan bij elke bank, dus vast ook bij de bank waar je al zit. Scheelt wat formulierwerk.
Voor een langere termijnbelegger maken de brokerkosten wel wat uit, zeker als je het van dividend moet hebben. Kijk daar dus ook naar.

Het instapmoment optimaliseren is voor experts, een eenvoudige strategie is kiezen voor kwaliteit en dan gestaffeld kopen in jaren dat het omlaag gaat en gestaffeld verkopen als het omhoog gaat. Of helemaal niet verkopen als je voor de echt lange termijn (decennia) gaat.

Momenteel is Tesla nog steeds een koopje, gezien de vertienvoudiging in de komende jaren. Lees/kijk hier eens: Billionaire Ron Baron expects mind-boggling returns from Elon Musk-led Tesla
Ik zal even de balans weer naar het midden schuiven...:
Miljardair Ron Baron heeft flink ingekocht, zo aan de beurskoers van de laatste weken te zien ;). Ik kan me voorstellen dat hij nu graag ziet dat anderen de koers verder omhoog stuwen zodat er genoeg liquiditeit is aan de laat kant om zonder al te grote prijswijzigingen winst te nemen...

Maar verder ben ik ook wel bullish gestemd hoor :p:)
 
Dip was voorspeld door de maximale winst op de morgen expirerende optiecontracten. Max pain was gisteren iets van $ 270, na vandaag $ 272,50

IMG_0053.jpg


Het max pain principe wordt in het algemeen niet gezien als een gezonde leidraad voor trading strategieën. Feit is natuurlijk dat de maximale pijn bij de optiekopers de maximale winst van de optieschrijvers bepaalt. De schrijvers worden geacht de professionals/marketmakers te zijn. Die kunnen volgens de theorie de koers dan richting de richtkoers met voor hen maximale winst bewegen. In dit geval was dat (fors) omlaag.

Ik kijk liever pas dinsdagochtend onze tijd weer hoe we er dan voorstaan om te zien of er des middags weer een koop-bubble kan ontstaan. Tenslotte moeten die marketmakers ook weer hun posities gladstrijken, in dit geval aandelen kopen dus.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: basvk
Dip was voorspeld door de maximale winst op de morgen expirerende optiecontracten. Max pain was gisteren iets van $ 270, na vandaag $ 272,50
<snip>
Ik kijk liever pas dinsdagochtend onze tijd weer hoe we er dan voorstaan om te zien of er des middags weer een koop-bubble kan ontstaan. Tenslotte moeten die marketmakers ook weer hun posities gladstrijken, in dit geval aandelen kopen dus.
Epiloog: Afgelopen vrijdag was de slotkoers keurig in de prik van max pain; $ 272,23.
De vandaag verwachte koopbubbel was nog behoorlijk groot. Een plus van $ 9,17 in het eerste uur van de handel. (De dag sloot met een plus van $ 5,16.) Persoonlijk meegelift in een TurboXL € 240,79 van 13u50 tot 18u35 met ruim 8% rendement. Bij tijdig sluiten had dit het dubbele kunnen zijn, maar ik klaag niet.