Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben ondertussen ook weer in de plus met de aankopen ondanks dat ze nog wat daalden nadat was ingestapt. Over een week stap ik er uit om dan na de kwartaalcijfers (voor mij hopelijk goedkoper) in te stappen. Met name van die kwartaalcijfers kan je er van op aan dat die slecht ontvangen gaan worden. Disclaimer : ik heb met dat voortdurende in-&uitstappen me al wel een paar keren flink miskeken.
 
Image-1.jpg
 
Gisteren kwam er één van mijn collega's met een smile tot achter zijn oren naar me toe.

hij: "He Frank, Elon Musk zijn aprilgrapje is in zijn eigen gezicht ontploft, de aandelen duiken nogal de dieperik in...":)
ik: "Even bij de les blijven, Sven, in twee dagen tijd is er een 40 dollar bijgekomen, net op tijd mijn portefeuille kunnen verdubbelen":)
hij::confused::(
ik: ;):)
De hoop om Tesla te zien falen, druipt er toch af bij velen.
 
  • Love
  • Funny
Reactions: Wim S. and CO2CLEAN
Met name van die kwartaalcijfers kan je er van op aan dat die slecht ontvangen gaan worden.
Weet ik niet hoor. Als produktiecijfers van het kwartaal gestaafd worden door duidelijke tekenen van vooruitgang zou het erg kortzichtig zijn om daar louter negatief op te reageren. Tesla heeft vandaag weer ruim 4000 VIN’s voor de Model 3 geregistreerd.
 
Ik heb even gezocht hoe goed onze David als analist is:

''
According to TipRanks, which measures analysts’ and bloggers’ success rate based on how their calls perform, David Tamberrino is ranked #4,325 out of 4,501 analysts. Tamberrino has a 38% success rate and loses 37.9% in his yearly returns.
"
Die 37.9% is het jaarlijkse verlies sinds jan 2009 als je zijn adviezen opvolgt.
Dus eigenlijk geeft hij een Tesla buy advies o_O
Maar hij zal wel goed in het team passen bij Goldman Sucks
Goldman Sucks blijft stug vol houden met golden boy Tamberrino:
DD650F8E-A849-4B3B-B213-E4626846A49D.jpeg
DBBE5554-3CCA-4713-AC40-174801EF47D7.jpeg
Een muntje opgooien geeft nog steeds een veel beter resultaat.
 
niets bijzonders, het blijkt gewoon zo te zijn dat iedere dinsdag, zowat anderhalf uur na opening, TSLA een dipje heeft.
En evenzo op andere dagen. De $TSLA-watchers spreken van de ‘Mandatory Morning Dip'.
A.s. maandag zou ik er sowieso niet op rekenen. Er zit nog wel wat (technisch) herstel van de dip n.a.v. Q1 Earnings Report & Call in het vat.
 
De man doet gewoon wat zijn bazen hem opdragen.
Onder het mom van ‘analyse’ wordt de koers gemanipuleerd. Deze keer waarschijnlijk om wat klanten een lagere instap te gunnen voordat de komende stijging plaatsvindt.

Aan de ene kant trekken sommige banken het aandeel naar beneden, aan de andere kant trekken andere banken het aandeel omhoog en het heeft allemaal maar één doel: Volatiliteit creëren. Volatiliteit betekent omzet en dat staat weer gelijk aan commissie voor de banken. De dip en recovery hebben voor zo'n $4,5 miljard extra omzet in $TSLA gezorgd en de bankmannetjes hebben weer in hun handen gewreven.

Bij 1:26 zit de crux.

 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Aan de ene kant trekken sommige banken het aandeel naar beneden, aan de andere kant trekken andere banken het aandeel omhoog en het heeft allemaal maar één doel: Volatiliteit creëren. Volatiliteit betekent omzet en dat staat weer gelijk aan commissie voor de banken. De dip en recovery hebben voor zo'n $4,5 miljard extra omzet in $TSLA gezorgd en de bankmannetjes hebben weer in hun handen gewreven...
Dat klopt, A.
Die commissies zijn echter wel heel erg veel kleiner geworden in de laatste decennia. Een ander, meer lucratief, gevolg van (al dan niet gecreëerde) hogere volatiliteit is een hogere prijs voor alle opties op het aandeel. Zowel de calls als de puts worden duurder bij sterk wisselende koersen. Het zijn vooral de retailbeleggers die opties kopen en daarmee de winsten van de marketmakers en andere optieschrijvers spekken.

Bij mij viel ergens in een Amsterdams grachtenpand in de jaren tachtig van vorige eeuw het kwartje toen een beurshandelaar dit voorbeeld gaf: (voor de lol vertaald naar het aandeel Tesla) Stel, je bent bereid 200 aandelen Tesla te kopen, want je ziet het wel zitten met dat aandeel. Dan kun je ook onderstaande opzet maken.

Koop 100 aandelen Tesla, dit kost $ 30.250,00.
Verkoop 1 call optie dec 2018 $ 305, hier krijg je $ 4.280,00 voor
Verkoop 1 put optie dec 2018 $ 300, hier krijg je $ 4.530,00 voor.
Deze transacties kosten je $ 21,440,00 en je moet geld achter de hand houden als dekking voor de geschreven put. Ook maak je hooguit een paar tientjes kosten.
Drie mogelijke uitkomsten in december:
A. Koers hoger dan $ 305
Je put is waardeloos afgelopen en je aandelen zijn verkocht tegen $ 305,00 vanwege de geschreven call. Opbrengst is $ 30.500,00. Ten opzichte van de inleg is dat een resultaat van $ 9.060,00.
B. Koers tussen $ 300 en $ 305
Beide opties lopen waardeloos af en je hebt 100 aandelen met gemiddelde aankoopkoers $ 214,40 per stuk. Die kun je verkopen of je kunt opnieuw twee opties schrijven.
C. Koers onder $ 300
Je call is waardeloos afgelopen en je hebt 100 aandelen moeten bijkopen voor $ 30.000,00 vanwege de geschreven put. Je hebt nu 200 aandelen met een gemiddelde aankoopkoers van $ 257,20. Die kun je verkopen of je kunt opnieuw vier opties schrijven.

Dit is het basisprincipe van extra rendement maken met een aandeel waar je in gelooft. Je vindt het immers niet erg om na afloop met 200 aandelen te zitten, gekocht met een korting van 15% (Scenario C). Ook ben je niet ongelukkig in Scenario A., dan maak je op 100 aandelen en $ 30K achter de hand een rendement van 17,5% in ruim een half jaar en beschik je weer over je complete inleg in cash. Ook Scenario B geeft ongeveer dat rendement, alleen heb je dan nog 100 aandelen in bezit.

Leuk, hè?
 
Last edited:
  • Like
  • Helpful
Reactions: basvk and robertvg
Dat klopt, A.
Die commissies zijn echter wel heel erg veel kleiner geworden in de laatste decennia. Een ander, meer lucratief, gevolg van (al dan niet gecreëerde) hogere volatiliteit is een hogere prijs voor alle opties op het aandeel. Zowel de calls als de puts worden duurder bij sterk wisselende koersen. Het zijn vooral de retailbeleggers die opties kopen en daarmee de winsten van de marketmakers en andere optieschrijvers spekken.

Bij mij viel ergens in een Amsterdams grachtenpand in de jaren tachtig van vorige eeuw het kwartje toen een beurshandelaar dit voorbeeld gaf: (voor de lol vertaald naar het aandeel Tesla) Stel, je bent bereid 200 aandelen Tesla te kopen, want je ziet het wel zitten met dat aandeel. Dan kun je ook onderstaande opzet maken.
<...>
Huiswerk voor de geïnteresseerden: bereken de drie scenario's voor het aandeel ING. Koop aandeel € 13,89. Call dec 2018 € 14 levert € 0,68. Put dec 2018 € 13 levert € 0,53.
Dan zie je het effect van hoge volatiliteit op het rendement van optieschrijvers...
 
Last edited:
  • Like
Reactions: S-19910