PrimaTMan
Member
Ik begrijp de negatieve tendens eigenlijk niet zo van bovenstaande posts. Als ik even uitzoom en als een echte belegger (lange tot zeer lange termijn dus) naar de chart van de afgelopen jaren kijk, dan zie ik niets alarmerends. ....
Pas wanneer het aandeel uit het kanaal valt, dan wordt het tijd om je zorgen te maken, lijkt me. Ik ga er natuurlijk wel van uit dat je dan op een lange termijn gunstig moment hebt gekozen om in te stappen (en dus niet toen de prijs relatief kortgeleden ergens in de bovenste helft van het kanaal zat).
View attachment 382537
Het is niet zo zeer negatieve tendens denk ik, maar de volatiliteit van het aandaal. Die is behoorlijk.
Meestal geeft dat aan dat beleggers wat 'zenuwachtig' zijn.
Als je investeert in een bedrijf als Tesla investeer je in aanzienlijk risico + boel emotie.
Je kan hier leuke winsten (en verliezen) mee behalen. Kan je hier niet tegen, wegwezen.
Die zwabberende koers binnen 'het kanaal' dat je aangeeft kan je opvatten hoe je wilt. Positief voor de (hele) lange termijn. Negatief voor de kortzichtige kijkers.
Als je het kanaal maar lang genoeg neemt lijkt er vooralsnog niets aan de hand, maar we weten allemaal dat Elon redelijk op het randje opereert. Dat kan goed gaan zolang je niet valt. Maar een behoorlijke uitglijder eindigt simpelweg in het ravijn.
Overigens ben ik zelf optimistisch over de kansen voor Tesla en zie ik de komst van de $35K Model 3 + overige prijsaanpassingen gewoon in lijn met de business 'as usual'. Kwestie van anticiperen op de veranderingen:
- Eigen ontwikkelingen. Roadmap huidige modellen + komst nieuwe modellen + batterij ontwikkelingen
- Uitbreiding Gigafactories
- Huidige inventory cars
- Beweging van concurrentie
- Wetgeving
- etc...