Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik was vandaag serieus aan het overwegen de helft van m’n aandelen TSLA te verkopen om lager terug te kopen. Vond het zelf ook zeer slechte timing. Maar zag pre market het nogal omhoog gaan, dus toch maar blijven zitten...

Tja, wij mensen zijn nu eenmaal volstrekt ongeschikt voor de dynamiek van markten. Ik ben overtuigd van de kracht van Tesla op lange termijn en blijf long. Wat is er nu werkelijk veranderd? Tesla blijft nog wel even marktleider en is rete-innovatief. Mijn eigen Tesla rijdt ook nog prima en zelfs de supermarkt is de lifestyle goed gezind: in het vak prosecco is niet gehamsterd.

Je kunt natuurlijk proberen om met de juiste timing van aankoop en verkoop een Raven bij elkaar te handelen. Maar denk dan nog even aan die andere Raven...

Raven (aap) - Wikipedia
 
  • Funny
Reactions: bpsmits
Tesla is een disruptive en innovatief bedrijf. Dat zijn juist de eigenschappen die nodig zijn in moeilijke tijden. Big auto mist die eigenschappen en zal het dus moeilijker krijgen dan Tesla. Ik heb er echt alle vertrouwen in dat Tesla deze crisis niet alleen gaat overleven maar dat hun concurrentiepositie alleen maar sterker wordt hierdoor. Het aandeel zal ongetwijfeld nog klappen krijgen, maar desondanks blijf ik zitten waar ik zit. Long is long. In 2025 zien we wel weer hoe het er voor staat, maar slechter dan nu lijkt me niet waarschijnlijk.
 
  • Like
Reactions: Xfrank
.
Houden wat je al hebt. Zelf breid ik mijn positie stapsgewijs uit. Ik verwacht dat we nog wel wat dieper gaan voordat t weer duurzaam stijgt.
ik had een een paar weken geleden 1/3 verkocht. Ondertussen heb ik dit pakket weer aangekocht. resultaat hiervan, een kleine winst maar mijn gemiddelde aankoop is met 100$ gestegen.:eek:
Afgelopen woensdag een gokje gedaan en 60 aandelen gekocht en donderdag weer verkocht. resultaat hiervan, een paar duizend euro winst en de gemiddelde aankoop van mijn aandelen is weer een klein stukje gezakt. ik probeer van mijn basis portefeuille nu af te blijven en zit klaar voor een volgende gokje met het extra budget:cool:
 
  • Like
Reactions: Bas. and HWS
Maandag komt er wel weer een klap op de beurzen. Je kunt er op wachten.
Dat had je gedacht. Blijkbaar heeft men er alles voor over om een verdere daling te vermijden. De inflatie zal nu wel komen. Zij die leven van alleen inkomen uit arbeid, zij die hun reserve op een spaarrekening hebben staan, pech gehad.
Federal Reserve schakelt over op onbeperkte stimulus
 
ik verwacht dat binnen nu en twee weken de bodem wel bereikt wordt (en dus de piek in aantal besmettingen). In EU zie je dat nu al gebeuren, en amerika loopt wat achter. Op dat moment wil ik eigenlijk call opties van tesla kopen. Op dit moment beleg ik via degiro, maar daar kan ik geen opties van tesla vinden. Iemand die weet waar ik die wel (tegen lage transactiekosten) kan kopen?
alvast bedankt!
 
In EU zie je dat nu al gebeuren
Wat zie je nu al gebeuren in Europa?
Technologie staat op het niveau van een jaar geleden, de DOW staat op het niveau van eind 2017.
Tesla zelf staat op het niveau drie maanden geleden.
Dit is de zwaarste crisis die de moderne wereld heeft gekend. Bovendien is de daling ingezet vanop wel erg opgeblazen niveaus.
Ik vrees dat dit nog niet over is.
 
Last edited:
Wat zie je nu al gebeuren in Europa?
Technologie staat op het niveau van een jaar geleden, de DOW staat op het niveau van eind 2017.
Tesla zelf staat op het niveau drie maanden geleden.
Dit is de zwaarste crisis die de moderne wereld heeft gekend. Bovendien is de daling ingezet vanop wel erg opgeblazen niveaus.
Ik vrees dat dit nog niet over is.

in de dataset van Johns Hopkins University Center for Systems Science and Engineering (JHU CCSE), en voor ons landje ook in de data van het RIVM:
upload_2020-3-23_16-18-1.png


het zijn slechts 1 a 2 datapunten die een neergaande trend laten zien, maar ze vallen wel gelijk met de verwachting dat het ca 10-14 dagen na maatregelen begint. (maar het kan dus ook wishful thinking van mijn kant zijn...). USA stijgt nog steeds heel hard, dus ik verwacht dat daar de beurs nog even door zal gaan met zakken.

het herstel van deze crisis hangt af van hoeveel onherstelbare schade (doden, ontslagen, faillissementen, geld persen die aangezet worden) er aangericht wordt.

blijft mijn vraag open waar ik opties van tesla kan kopen :)
 
blijft mijn vraag open waar ik opties van tesla kan kopen
Bij elke degelijke broker of via elk degelijk beleggingsplatform. Ik gebruik zelf Keytrade, maar in Nederland heb je waarschijnlijk ook heel wat mogelijkheden.
Je moet wel, althans ik heb het jaren geleden in België moeten doen, eerst een examen afleggen om aan te tonen dat je voldoende financieel inzicht hebt om met dergelijke "gevaarlijke" afgeleide producten te mogen werken.
Je kan ook met turbo's werken, die ook een hefboom tov het onderliggende hebben Die kennen geen vervaldag. Je hebt daardoor meer tijd vooraleer je gelijk moet krijgen. Maar je hebt wel een stopkoers waarbij je alsnog uit je product gedreven wordt.
 
Ik was één van hen. :)
Vorige woensdag had ik beperkt bijgekocht aan 390 USD en daarnet verkocht aan 550. Indien ik de komende weken opnieuw kan bijkopen, zoveel te beter. En indien niet, dan zal die cash gebruikt worden voor één van de andere bedrijven die op de beurs (bijna) gehalveerd zijn.
Je hebt wel lef! Blijft lastig om met zo'n stijgende koers uit te stappen...om later weer in te stappen.