Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Tja mooi koersverloop nuo_O.....en toch zijn er ook nu die verkopen:rolleyes:

kan zijn maar ik blijf momenteel weg...ik snap de bewegingen niet. Een week geleden stortte de wereld in en dan gooit men er 2000 miljard tegen aan en het is business as usual. Die 2000 miljard zal moeten betaald worden op een of andere manier en er gaan nog een hoop doden vallen. De beurs reageert of dat alles nu opgelost is. Dit lijkt mij erg rooskleurig en ik kan mij niet voorstellen dat dit allemaal particulieren zijn. Ik werk overdag en om deze rollercoaster te volgen ben ik te traag en te onwetend...lees vogel voor de kat....
 
Rationeel gezien is de rit naar beneden in de VS zeker nog niet klaar. Maar moet je Tesla nu berekenen op wat er in de VS gebeurt, of met wat ze aan product wereldwijd hebben en wel nog kunnen produceren? Dat ze no-touch auto's kunnen blijven leveren terwijl de concurrentie dat niet kan, of wel nog auto's in China kunnen produceren en hun fabriek in Duitsland bouwen terwijl Fremont misschien plat ligt?
 
kan zijn maar ik blijf momenteel weg...ik snap de bewegingen niet. Een week geleden stortte de wereld in en dan gooit men er 2000 miljard tegen aan en het is business as usual. Die 2000 miljard zal moeten betaald worden op een of andere manier en er gaan nog een hoop doden vallen. De beurs reageert of dat alles nu opgelost is. Dit lijkt mij erg rooskleurig en ik kan mij niet voorstellen dat dit allemaal particulieren zijn. Ik werk overdag en om deze rollercoaster te volgen ben ik te traag en te onwetend...lees vogel voor de kat....

Als je voor de langere termijn gaat kun je beter nu kopen dan op het moment dat alles weer oké is. Op laagste punt kopen lukt (bijna) nooit. De hele dag alles volgen is ook niet nodig. Een beetje spreiding zorgt ook voor gemoedsrust. Enne, de kat kan maar 1 vogel tegelijk opeten (de rest vliegt dan vanzelf weg ;)).
 
  • Like
  • Funny
Reactions: Paco and JanG007
Beetje recalcitrant aandeel, alle indices groen, dus tsla rood ;)
Ach, vorige week toen de Dow bloedrooi ging durfde Tesla soms ook eens groen scoren. Ik zeg het: het is heel moeilijk om Tesla in te schatten, behalve dat je er zeker van mag zijn dat 2 jaar na corona je nog goed zit met een aandeel.

Qua bijkopen is het koffiedik kijken: koop je bij bij 517, ben ik er redelijk zeker van dat het nog eens daalt, maar het kan even goed nooit meer zo laag gaan... Vorige week bij 361 zag het er ook niet fris uit, maar we hebben ook weer 523 gehaald...
 
  • Like
Reactions: SparkyM3LR4WD
Ik weet het niet....Boeing 2 dagen geleden 30% erbij en dan hoor je nu dat ze wss het meeste steun gaan krijgen. Dit moest toch geweten zijn door grote partijen, ik bedoel maar die zaten al in slechte papieren met de Max enz.
Ik heb het gevoel dat er niet met gelijke wapens wordt gestreden...nu ja dat neemt niet weg dat je als ervaren belegger, zoals sommige hier, wel door deze tijden kan navigeren met winst....
 
Ik weet het niet....Boeing 2 dagen geleden 30% erbij en dan hoor je nu dat ze wss het meeste steun gaan krijgen. Dit moest toch geweten zijn door grote partijen, ik bedoel maar die zaten al in slechte papieren met de Max enz.
Ik heb het gevoel dat er niet met gelijke wapens wordt gestreden...nu ja dat neemt niet weg dat je als ervaren belegger, zoals sommige hier, wel door deze tijden kan navigeren met winst....
De beurs wordt al.jaren gemanipuleerd. En op het moment dat het fout loopt mag de belastingbetaler alles rechttrekken. Ook nu weer. Hoeveel van die steun zal gebruikt worden om de koers kunstmatig terug de hoogte in te jagen bv. door inkoop eigen aandelen.
Soms gebeurt het wat verborgen, soms heel expliciet. De voorbije tien jaar werd er bij elke daling van 10% actief geld in het systeem geïnjecteerd. Het mocht niet dalen. Daardoor ontstaat een gevoel van onkwetsbaarheid dat vreemd genoeg nog terecht is ook. En dat alles ten koste van diegene die hun inkomen uitsluitend uit arbeid halen.
 
Screenshot_20200327-225159.png


Edit. Het was blijkbaar een foutjeo_O
 
Ik weet het niet....Boeing 2 dagen geleden 30% erbij en dan hoor je nu dat ze wss het meeste steun gaan krijgen. Dit moest toch geweten zijn door grote partijen, ik bedoel maar die zaten al in slechte papieren met de Max enz.
Ik heb het gevoel dat er niet met gelijke wapens wordt gestreden...nu ja dat neemt niet weg dat je als ervaren belegger, zoals sommige hier, wel door deze tijden kan navigeren met winst....
Zoiets....
Republikeinse senatoren verkochten grote aandelenpakketten met voorkennis over coronavirus
 
Ik denk dat Tesla met die "ventilators" heel veel kudo's heeft verdiend en zij straks als eerste weer open mogen, dus als je nog wilt instappen zou ik er niet meer mee wachten.
Tesla nu 370 dollar :eek::eek:.
Dan is dat buitenkansje nu wel in beeld....
357,22 USD −72,99 (16,97%)
Ik heb op dat moment tegen 370 nog wat bijgekocht (having put my money where my mouth was) afgelopen week en had die dag van de dip nog een flinke mand op 350 klaarstaan, maar de koers keerde helaas slechts een paar dimes hoger.

Later in de week turbo's long gekocht ($410 als stop-loss, dus hoogst speculatief) en opnieuw short in Brent Crude Oil. (Want de olieprijs gaat volgens mij echt bijna helemaal naar 0, nu er amper nog geraffineerd wordt en alle tanks tjokvol zitten. Er is echt geen land behalve china en zuid-korea dat met pasen weer up en running is).
 
  • Informative
Reactions: Klaas
Ik denk dat Tesla met die "ventilators" heel veel kudo's heeft verdiend en zij straks als eerste weer open mogen, dus als je nog wilt instappen zou ik er niet meer mee wachten.


Ik heb op dat moment tegen 370 nog wat bijgekocht (having put my money where my mouth was) afgelopen week en had die dag van de dip nog een flinke mand op 350 klaarstaan, maar de koers keerde helaas slechts een paar dimes hoger.

Later in de week turbo's long gekocht ($410 als stop-loss, dus hoogst speculatief) en opnieuw short in Brent Crude Oil. (Want de olieprijs gaat volgens mij echt bijna helemaal naar 0, nu er amper nog geraffineerd wordt en alle tanks tjokvol zitten. Er is echt geen land behalve china en zuid-korea dat met pasen weer up en running is).
Ik had ook weer Tesla-long gekocht (toen Tesla op 390 stond ) en ondertussen ook weer verkocht (510). Ik vermoed dat de beurzen nog een flinke knieval gaan maken. In de volgende knieval koop ik definitief voor de lange termijn.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB