Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Hoeft niet lastig te zijn, hier o.a. een put Aug. geschreven. Als ik ze krijg dan kosten ze mij nog geen 1.000 dollar, zo niet, ook goed.;)
Inderdaad zeg, puts zijn juist nu een mooie manier om korting te krijgen.
Kan me nog herinneren dat ik eerder dit jaar een ‘margin call’ kreeg op een handjevol geschreven puts Jan 2021 $800. :cool:
Met deze volatiliteit zijn het overigens nog wel taaie rakkers, die geschreven puts. Er is pas voor 60% de waarde uitgelopen sinds ik ze verkocht voor $168, bij een prijs van het aandeel rond de $700, dacht ik.
 
  • Like
Reactions: Klaas
Kan iemand mij in de wang knijpen? Hallucinant koersverloop vind ik dit, sinds een jaar. Met als recente kaap het voorbijsteken van Toyota: 10.000.000 voertuigen per jaar tegenover 400.000 voor Tesla, of 4%. Gelijkaardig verhaal voor de winstgevendheid, omzet enz... Ik herhaal: toekomstverwachtingen moeten enorm zijn. Nog geen twee jaar terug wou Elon zelf het bedrijf nog verkopen aan 400€ per aandeel.
Maar wel, en gemeend: proficiat aan de believers die hierin de laatste maanden, bij de alsmaar oplopende koersen, nog durfden meestappen en ook recent nog niet verkochten. Ik zou, mocht ik het aangedurfd hebben in te stappen, niet op mijn handen kunnen blijven zitten.
 
  • Like
Reactions: robertvg and Xfrank
toekomstverwachtingen moeten enorm zijn.
Ik denk eerder dat de toekomstverwachtingen van de concurrentie teleurstellend zijn, en ze bij Tesla adequaat ingelost worden. Ze verkopen elke auto die ze maken en blijven nog met een backlog zitten. Daarentegen is er niks dat bij de concurrentie potten en records breekt, laat staan 10% van de totale productie van Tesla haalt qua BEV's.

Dat kan allemaal veranderen, maar zeker de komende 2 jaren is de concurrentie op achtervolgen aangewezen en het heeft er alle blijk van dat ze nog niet dezelfde snelheid van Tesla evenaren.

En vergeet niet: de beurswaarde kan voor ieder wat anders betekenen. Voor de ene is het nu inkopen om binnen een paar maanden of zelfs een paar dagen of uren met winst te verkopen, voor de andere is het lekker de rit uitrijden tot Tesla ooit eindelijk een MySpace of Nokia doet, (en liefst tevoren uitstappen), en er zullen er ook zijn die hadden gegokt dat het ging dalen en nu moeten aftikken.
 
Kan iemand mij in de wang knijpen? Hallucinant koersverloop vind ik dit, sinds een jaar. Met als recente kaap het voorbijsteken van Toyota: 10.000.000 voertuigen per jaar tegenover 400.000 voor Tesla, of 4%. Gelijkaardig verhaal voor de winstgevendheid, omzet enz... Ik herhaal: toekomstverwachtingen moeten enorm zijn. Nog geen twee jaar terug wou Elon zelf het bedrijf nog kopen aan 420€ per aandeel.
Maar wel, en gemeend: proficiat aan de believers die hierin de laatste maanden, bij de alsmaar oplopende koersen, nog durfden meestappen en ook recent nog niet verkochten. Ik zou, mocht ik het aangedurfd hebben in te stappen, niet op mijn handen kunnen blijven zitten.
FTFY :D
 
  • Like
Reactions: PaulusdB and Xfrank
Ondertussen nabeurs....
Nabeurs 1.410,55 +38,97 (2,84%)
Nabeurs 1.415,00 +43,42 (3,17%)
Nabeurs 1.424,02 +52,44 (3,82%)
(niet bij te houden ;))

Mocht iemand het helemaal niet erg vinden om voor de aandelen deze maand nog voor 1.800 of 2.000 dollar voor te krijgen, dan zijn die call optie bedragen van bijvoorbeeld de 24e deze maand ook aardig...
(geen advies, ik verkoop niets)
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: robertvg
Was 420$ dus 400€ was nog een overschatting. En toch "verkopen" hoor want in overleg met oa Saoedische investeerders om het aandeel van de beurs te halen.
Ander aspect: ook begrijp ik niet dat aan de huidige koersen geen aandelenuitgifte plaatsvindt. Ik kan me hiervoor geen reden bedenken met alle investeringen in het verschiet.
Dat hij investeerder zoekt om Tesla van de beurs te halen doet niets af aan het feit dat hij de aandelen van alle aandeelhouders wilde kopen en daarmee het bedrijf. Wat een aandelenuitgifte hiermee te maken heeft ontgaat mij.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Hij wilde de aandelen toch niet zelf kopen - hij is dan wel rijk maar nu ook niet zo rijk, bovendien zit zijn rijkdom hoofdzakelijk in Tesla-aandelen dus zelf kopen is/was gewoon niet mogelijk. Hij wilde het bedrijf van de beurs om gerust gelaten te worden en het door investeerders laten overnemen: delisting.
Iedereen had trouwens wel door dat het minstens ook een ongeoorloofde poging was om de beurskoers omhoog te drijven.
Over de aandelenuitgifte: dat heeft inderdaad niets met de toenmalige delisting te maken, maar als de beurskoers "aan de hoge kant staat" en "het marktsentiment meezit" is dat een uitgelezen ogenblik om "bij te tanken" en dus financiering te verwerven voor toekomstige projecten of om schulden terug te betalen met de opbrengst van de aandelenuitgifte.
 
Last edited:
Niet vergeten dat Tesla toen nog in een situatie zat waarbij de FUD erg krachtig speelde, de uitrol van de Model 3 vertraging opliep tegenover zijn optimistische inschattingen en een kwartaal met winst nog uniek was.

Inmiddels zijn we midden in de groeipijnen die VW ervaart met de start van hun ID.3, zijn we achter de groeipijnen van de Audi e-tron en Porsche Taycan, en inmiddels al 3 kwartalen met winst op rij.

Qua aandelenuitgifte en de hoge stand van het aandeel: er zijn relatief weinig mensen die hun aandelen willen verkopen, en er zijn blijkbaar mensen die het aandeel wel willen kopen. Dus gaat de prijs omhoog. Als je dan extra aandelen uitgeeft, haal je wel kapitaal op maar natuurlijk met meer beschikbare aandelen te koop zal de prijs weer zakken. Ik ben er zeker van dat ze bij Tesla dus narekenen hoeveel meer kapitaal ze nodig hebben om bepaalde groeiplannen te versnellen. En dan wordt de prijs van het aandeel misschien niet zo hoog meer ingeschat als men op elk continent meerdere gigafactories gaat bouwen.