Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Dat de margin-vereisten omhoog gaan heeft te maken met het neerwaarts risico aan de huidige koers. Uiteindelijk is die margin het enige dat de broker heeft wanneer een op krediet gekocht aandeel plots zakt. De margin laat beleggen met eenhefboom toe, maar die werkt in de twee richtingen.
Dat het zou bedoeld zijn om aandelen vrij te maken voor institutionele investeerders zou ik betwijfelen.
https://teslamotorsclub.com/tmc/members/speedyeddy.65094/, ik snap niet over welke lage prijzen en lage volumes je het hebt. Zoals je op de onderstaande printscreen kan zien liggen de volumes (in aandelen) eerder op een gemiddeld niveau en gelet op de hoge koers gaat het om een eerder hoog volume in $. De lage prijzen??? de koers staat nagenoeg op de all time high.
upload_2020-7-17_13-57-6.png
 
A propos lage koers voor het aandeel Tesla.

Er zijn natuurlijk binnenkort een paar mooie momenten voor een aandelensplitsing. Bijvoorbeeld 1:4 op $1,680 (niet waarschijnlijk), resp. 1:5 op $2,100, etc tot aan 1:10 op $4,200.

De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat een koers na splitsing ergens rond de honderd dollar waarschijnlijker is. Dit gebeurde bijvoorbeeld bij het aandeel Apple ongeveer op die manier. Laatste splitsing daarin was 1:7.
 
Weer een informatieve bijdrage (17 juli) van FrankSG op zijn blog:
Tesla's S&P 500 Inclusion: Predicting TSLA's post-inclusion stock price
Tesla's S&P 500 Inclusion: Predicting TSLA's post-inclusion stock price


Conclusion
So in summary, if I had to guess, I'd put my money on TSLA's average stock price being somewhere in between $2,000 and $3,000 in the weeks following S&P 500 inclusion, unless macros take a turn for the worse.

Of course there's a pretty good chance I turn out to be wrong in some way, however, I am highly confident that a different prediction of mine will turn out to be correct: TSLA's S&P 500 inclusion will be extremely interesting and exciting to follow. We're guaranteed some massive trading volumes, very large price increases and probably decreases, and just an overall exciting show to watch.

So to TSLA longs (especially the ones who don't own options) I say: sit back, relax, and enjoy the show.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: robertvg and Xfrank
Dat de margin-vereisten omhoog gaan heeft te maken met het neerwaarts risico aan de huidige koers. Uiteindelijk is die margin het enige dat de broker heeft wanneer een op krediet gekocht aandeel plots zakt. De margin laat beleggen met eenhefboom toe, maar die werkt in de twee richtingen.
Dat het zou bedoeld zijn om aandelen vrij te maken voor institutionele investeerders zou ik betwijfelen.
https://teslamotorsclub.com/tmc/members/speedyeddy.65094/, ik snap niet over welke lage prijzen en lage volumes je het hebt. Zoals je op de onderstaande printscreen kan zien liggen de volumes (in aandelen) eerder op een gemiddeld niveau en gelet op de hoge koers gaat het om een eerder hoog volume in $. De lage prijzen??? de koers staat nagenoeg op de all time high.
View attachment 565562
Dag @fivari, ik had gewoon iets meer vuurwerk verwacht in de aanloop naar de 22e. dus...

Wacht tot donderdag, dan zijn dit lage prijzen en volume is gezien de verwachte S&P inclusion laag vooral vrijdag 9 mln aandelen bij bijna exact 1500 slot is ook zeer "verdacht" op een dag dat de opties aflopen([Edit: zie dat dat hierboven al gememoreerd is. was op een oude poost aan het reageren..]). Ik verwacht maandag nog een aanloop omhoog eerlijk gezegd en afhankelijk van de twitter-raadseltjes van Elon een wellicht al vroege explosie. Menigeen denkt dat er al van alles is ingeprijsd, maar ik denk dat de cijfers nog beter zijn dan door optimisten verwacht, vanwege solar-ramp-up en wellicht zelfs deferred revenues en voorts minimaal bevestiging van de outlook 2020. Maar owee als er geen winst wordt gerapporteerd, dan gaan we terug naar de voorlaatste gap.. waar zat die ook weer 1221 of zo.
 
Last edited:
Weer een informatieve bijdrage (17 juli) van FrankSG op zijn blog:
Tesla's S&P 500 Inclusion: Predicting TSLA's post-inclusion stock price
Tesla's S&P 500 Inclusion: Predicting TSLA's post-inclusion stock price
En deze bijdrage van vandaag (19 juli) Q2 2020 earnings forecast hoort er natuurlijk ook bij...;)
TSLA Q2'20 Earnings Forecast: $6.20B Revenue & $318M GAAP Profit

(Zie overigens onderstaand draadje voor recente prognoses van o.a. The Accountant met Q2 Estimate: $69m GAAP ProfitNear-future quarterly financial projections )
 
Last edited:
Ik zou toch durven adviseren om de SPX in de gaten te houden, en je TSLA positie daar afhankelijk van te maken. SPX gaat nu mooi omhoog en zal zo nog wel even verder gaan, met TSLA als multiplicator. Maar wanneer de SPX keldert, gaat TSLA ook mee omlaag (half maart) Enkel uitgaan van de sterkten van Tesla kan gevaarlijk zijn wanneer de indices de andere kant op gaan.
 
Dag @fivari Ik verwacht maandag nog een aanloop omhoog eerlijk gezegd
deze klopt alvast. Die andere (donderdag way beyond 2000) hopelijk ook. We zullen woensdag in de nabeurs al een indicatie krijgen (ik verwacht een overdreven tikkie hoger dan opening donderdag). Turbo’s staan in die richting te wachten (vandaag al 60% plus ;-) en worden traditiegetrouw rond een komende top weer deels omgezet in aandelen. Dit is geen advies, maar transparantie.
 
Ik ben het al wat gewoon. En kan er vrij goed mee omgaan. Zowel met sterke dalingen als stijgingen. Voorlopig blijft mijn doel 4k$ a 5k$ tegen oktober 2023.
En we zitten goed op schema. Extra'tjes tussendoor zijn leuk meegenomen. Gisteren tijdens het Diner bij zonsondergang hier in Kroatië toch een paar keer stiekem gekeken op de telefoon.
20200720_194820.jpg
 
  • Like
Reactions: zkpq
Ik ben het al wat gewoon. En kan er vrij goed mee omgaan. Zowel met sterke dalingen als stijgingen. Voorlopig blijft mijn doel 4k$ a 5k$ tegen oktober 2023.
En we zitten goed op schema. Extra'tjes tussendoor zijn leuk meegenomen. Gisteren tijdens het Diner bij zonsondergang hier in Kroatië toch een paar keer stiekem gekeken op de telefoon.
View attachment 566998
Veel plezier daar.
En komt Dirk nog wel eens hier?
Zie weinig meer van hem langs komen...
Ehh... on topic: houdt hij de koers van Tesla ook in de gaten?