Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Maar die koers kan ook wel eens eerder bereikt worden tijdens een korte piek, terwijl je even iets anders aan het doen bent. Daarom gisteren maar alvast wat doorlopende orders ingelegd voor het afbouwen van de turbo-positie die ik opende op 17-jun-2020 (toen ~€ 3,65, nu ~€ 9,20, dan ~€ 20,00).
Die ‘doorlopende’ orders liepen gisteren bij sluiting af. Zo werkt dat bij Binck. Zat vandaag dus na te denken tegen welke koers ik dat opnieuw zou doen. Misschien is $ 3,000 pre-split nog wel te laag...
 
Welke invloed heeft een Stock Split op de huidige turbo's?
Dat heb ik me al ooit laten uitleggen. De waarde van dividenden en dergelijke zaken wordt netjes in de waarde van de Turbo’s opgenomen, zonder kosten.
Heb zojuist de verkooporders van mijn $ 606 TurboXL’s maar zo ingericht dat de helft verkocht worden ergens rond de $ 3,000. Kunnen we daarna altijd nog zien hoe het loopt.
 
Wel een cliffhanger hoor Rob...:)
Ik dacht dat mijn tekst verdwenen was.
Het moest zijn:
Wat de market makers en hedge funds doen is op een moment dat de koers dreigt op te lopen een groot pakket aandelen short sellen, iets wat institutionele beleggers die winst nemen nooit doen, die spreiden de verkopen meer om tegen een hogere koers te kunnen verkopen.
Als de koers dan lager is kopen ze in kleinere transacties de aandelen weer terug, zodat de koers niet ze hard weer stijgt.
Zo maken ze winst op hun intraday short transactie en ze verlagen de koers zodat op vrijdagen de door hun geschreven optiecontracten zo dicht mogelijk bij de max pain koers liggen (Stock Option Max Pain)
 
Last edited:
upload_2020-8-13_8-11-31.png

Ben ik de enige hier die het zo leest?
Ik interpreteer de tekst als amateur belegger als volgt.
Voor iedere 10 aandelen die je in uw bezit hebt op 21/8 krijg je op 28/8 een dividend van 4 aandelen in zijn huidige vorm. Deze komen erbij op 28/8, na de beurssluiting. Op 31/8 komen ze dan in de nieuwe vorm op de beurs aan 1/5 van de waarde van 28/8

Op deze manier komen er natuurlijk wel 40% extra aandelen op de markt die het gemakkelijker maken voor de fondsen om zich in te kopen wanneer tesla in de S&P komt.
dit verklaard ook de enorme stijging van gisteren, iedereen wil er minstens 10, omdat je dan 40% extra krijgt.
 
Het lijkt me zeer sterk dat dit belast zou zijn, je krijgt namelijk niets van waarde. Ja je krijgt 4 aandelen voor elk aandeel wat je hebt, maar de waarde gaat ook omlaag, netto 0. Er valt dus niets te belasten.
Sinds wanneer is belasting heffen logisch, dan? Bijvoorbeeld de belasting op het vermeende rendement van je spaargeld....
 
  • Funny
Reactions: ebullio and Hbrink