Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
feit dat er niet veel beweging gekomen is (bij meeste zelfs een daling) in tech aandelen sinds aankondiging powel (16 sept) dat rente niet gaat stijgen aankomende 2 jaar zou zorgwekkend moeten zijn. Normale reactie zou stijging moeten zijn.
Smart money out, dump money in.......
 
TSLA energie wordt bij de aandelenwaarding vaak over het hoofd gezien.

Door analisten op televisie wel, maar geldt dat ook nog voor investeerders? Battery Day is geen geheim, de nieuwe patenten evenmin en de koers is in relatief korte tijd vertienvoudigd tot een P/E >1000. Het is niet alsof iedereen ligt te slapen.

Ik zag vanmiddag ineens een kleine flash-crash op mijn scherm. Kort nadat ik een pakketje verkocht (~ 16.25), dook de koers binnen een paar seconden van ~ $ 450 naar ~ $ 417 (~ 16.30). Zo veel verkocht ik nou ook weer niet...
 

Attachments

  • 2838B5F5-2F29-4E11-BEAA-8A530B67DBDC.jpeg
    2838B5F5-2F29-4E11-BEAA-8A530B67DBDC.jpeg
    91.7 KB · Views: 45
  • E1C1DC49-E756-44CA-B87A-610F81F32214.jpeg
    E1C1DC49-E756-44CA-B87A-610F81F32214.jpeg
    230.5 KB · Views: 26
  • Funny
Reactions: zkpq and JanG007
Door analisten op televisie wel, maar geldt dat ook nog voor investeerders? Battery Day is geen geheim, de nieuwe patenten evenmin en de koers is in relatief korte tijd vertienvoudigd tot een P/E >1000. Het is niet alsof iedereen ligt te slapen.

Ik zag vanmiddag ineens een kleine flash-crash op mijn scherm. Kort nadat ik een pakketje verkocht (~ 16.25), dook de koers binnen een paar seconden van ~ $ 450 naar ~ $ 417 (~ 16.30). Zo veel verkocht ik nou ook weer niet...
Gewoon snel terugkopen en we hebben het er niet meer over.
 
Gewoon snel terugkopen en we hebben het er niet meer over.

Ik ben hartstikke bullish over TSLA, maar een beetje gokken met een deel van de stukken vind ik wel leuk.

Het wachten is op: Battery Day (na Autonomy Day ging de koers naar het zuiden, na Cybertruck ook), een leuke tweet van Elon of The Donald, nieuwe virusgrafieken, verkiezingen in de VS, de dagen en weken daarna (civil war) en natuurlijk nog de gebruikelijke downers (banken, toch-niet-V-shaped recovery enz.)

Ik ga er eens fijn voor zitten deze herfst en verwacht na de winter heel veel meer TSLA te hebben dan nu.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Ik ben hartstikke bullish over TSLA, maar een beetje gokken met een deel van de stukken vind ik wel leuk.

Het wachten is op: Battery Day (na Autonomy Day ging de koers naar het zuiden, na Cybertruck ook), een leuke tweet van Elon of The Donald, nieuwe virusgrafieken, verkiezingen in de VS, de dagen en weken daarna (civil war) en natuurlijk nog de gebruikelijke downers (banken, toch-niet-V-shaped recovery enz.)

Ik ga er eens fijn voor zitten deze herfst en verwacht na de winter heel veel meer TSLA te hebben dan nu.
Ik heb vorige week maandag ook 60 aandelen TSLA verkocht, voor 398$, niet zo best getimed, maar kwam er pas later achter dat dat precies 10x de aankoopprijs was. Afgelopen vrijdag een LEAPS sep ‘22 $400 gekocht, die hoef ik ook niet snel weer te verkopen.
 
Last edited:
Yip, Elon heeft met die tweet naar mijn mening zojuist potentiële korte termijn winsten van Battery Day de nek omgedraaid. Misschien inderdaad om te voorkomen dat mensen de koop van een Tesla nu gaan uitstellen omdat ze de nieuwe battery packs willen afwachten.

Morgen wordt voor veel korte-termijn investeerders niet zoals ze hadden gehoopt...
 
Een met @Xfrank . De verwachtingen zijn bij veel beleggers waarschijnlijk tot astronomische hoogte gestegen.
En dan ligt een snelle teleurgestelde verkoopactie van de aandelen erg op de loer.
Maar tussen iets qua batterijen op kleine schaal aangetoond en gepatenteerd hebben en het daadwerkelijk in enorme aantallen produceren: daar zit wel wat tijd tussen.

We weten ondertussen wel hoe ongeduldig Elon is en hoe hoog hij de lat legt om snel zaken voor elkaar te krijgen.
Maar ik kan mij de nodige discussies hierover in de Tesla boardroom levendig voorstellen.
 
Het wachten is op: Battery Day (na Autonomy Day ging de koers naar het zuiden, na Cybertruck ook), een leuke tweet van Elon (...)

Ik ga er eens fijn voor zitten deze herfst en verwacht na de winter heel veel meer TSLA te hebben dan nu.

Zo, de tweet van E.M. is alvast in the pocket, het wachten is op rode grafieken the day after Battery Day. Rest nog een paar tweets van The Donald, onzekerheid rond de verkiezingen en de civil war in de weken daarna. Wat is dat four-syllable-word dat ik daar aan de einder zie flikkeren? Knippert daar nu het woord ‘koopmomentje’?
 
  • Funny
Reactions: HWS
Duitsers geven namelijk geld aan het Chinese (en vroeger Britse) merk om hun CO2-gemiddeldes samen te mogen gooien, wat met de populariteit van de betaalbare elektrische ZS EV ervoor zorgt dat het totale gemiddelde van de verkochte wagens weer conform de EU-regels wordt. Fiat Chrysler hanteert al langer een gelijkaardige strategie met Tesla, het is daarnaast ook een van de grootste redenen waarom Tesla tegenwoordig winstgevend is. Naar verloop van tijd, wanneer het EV-gamma van de Volkswagen-groep wat uitgebreider is, zou VW wel aan de opgelegde gemiddeldes moeten voldoen.

dat wist ik niet.