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Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

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Nu al 2.5 Gordons up 🙂
Had je z'n laatste analyse al gelezen? Hij wil maar 1 ding. De laatste plek op Tiprank . Nog iets van 300 plekken te gaan geloof ik. Dan laat hij 7300 anderen voorgaan. Het wordt voor hem zo langzamerhand wel steeds moeilijker nog iets negatiefs te vinden om te kunnen uitvergroten, maar 't is m nu nog wel gelukt. Ik heb gewaarschuwd om tijdig weer aan boord te komen. Dit jaar meer dan 1 miljoen (ik denk zelf 1.020.000) en dat volgend jaar nog eens verdubbelen. Vergeet niet dat iedere fabriek volgend jaar richting 1 miljoen capaciteit gaat. En dat zijn er 4, dus wellicht 3 jaar verdubbeling op rij, dat zal de shorters leren.. (Warren Redlich lijkt wel gek, maar zit er misschien veel dichter bij dan we nu voor mogelijk houden (hij heeft in ieder geval argumenten).
Ik denk dat Tesla op weg is naast energieleverancier steeds meer taxi-operator gaat worden in de dichtbevolkte gebieden dan dat ze nog lang uit zijn op het leveren van een groot deel hun productie aan particulieren/ondernemers. De kaspositie en (permissie tot legaal gebruik van) FSD is allesbepalend voor die shift. Dan maak je ook de meest duurzame stap, want een auto die 150.000 km per jaar geen CO2 uitstoot is 5x beter dan een die dat maar voor 30.000 km/jaar doet.
En ja dat zit in deze koers al enigszins verwerkt, net als energy en storage. Enigszins..
 
Het omwisselen van Binck Turbo’s tegen een hoger stop-loss en hogere factor zou ik nu wel aandurven. Maar Binck is dus voor Turbo’s ‘gesloten’...
Ik kan in de CAT Citigroup turbo's handelen totdat USA market gesloten is (ook al staat er alleen een vraag/biedprijs zonder volume in het boek), dus voor de turbo's met een hoge stop-loss kies ik die meestal. gewoon bij DeGiro.
EDIT: Oh afgelopen maandag kon ik daar ook niet in handelen inderdaad (helaas, want ik had een mooie order kunnen scoren denk ik, gisteren kostte me dat een leuke duit)
 
Wer zuletzt lacht....
leuk die laatste kwartaalpush van VW... maar sustainable is het niet..

  1. Anteil der Elektroautos steigt weiter
  2. Branche leidet unter Chip-Knappheit und Lockdown
  3. Autobauer erhalten mehr Aufträge aus dem Ausland
(Neu: Daimler-Daten)

München, 07. Apr (Reuters) - Deutschlands Automarkt verliert im ersten Quartal an Boden. Die Neuzulassungen sanken von Januar bis März um 6,4 Prozent auf 656.452 Autos, wie das Flensburger Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) am Mittwoch mitteilte. Auch eine Erholung im März konnte damit die Schwäche zum Jahresauftakt nicht wettmachen, als das Auslaufen der Mehrwertsteuer-Senkung sowie der neuerliche Lockdown die Neuzulassungen einbrechen ließen. Der deutsche Pkw-Markt sei noch weit vom Vorkrisenniveau entfernt, erklärte der Branchenverband VDA. Ein Bremsklotz sei auch, dass die Zulassungsstellen wegen der Corona-Regelungen nur eingeschränkt arbeitsfähig seien.

Die Branche stellt sich auf weitere schwierige Monate ein, bis das Geschäft mit Zunahme der Impfungen gegen das Corona-Virus in der zweiten Jahreshälfte wieder Fahrt aufnehmen dürfte. Zu schaffen macht den Firmen der Mangel an Computerchips, der insbesondere zu Jahresauftakt die Produktion in einigen Werken lahmlegte. Daimler rechnet damit, dass die Engpässe auch im zweiten Quartal die Geschäfte belasten.

VORKRISENNIVEAU NOCH NICHT ERREICHT

Allein im März legten die Neuzulassungen um gut ein Drittel zu - allerdings hatte der erste Corona-Lockdown vor einem Jahr die Geschäfte belastet. Das Niveau liegt nach VDA-Angaben immer noch um 15 Prozent unter dem des Vorkrisenjahrs 2019. Mehr als zehn Prozent aller neu zugelassenen Autos verfügen inzwischen nur noch über einen Elektroantrieb. Gefragt waren auch Plug-In-Hybride, die auf kurzen Strecken batterieelektrisch fahren, bevor sich ein Benziner hinzuschaltet. Ihr Anteil stieg auf 12,2 Prozent. Der durchschnittliche CO2-Ausstoß ging um 15,3 Prozent verglichen mit dem Vorjahr zurück, lag mit 126,2 Gramm pro Kilometer aber deutlich über der EU-Zielmarke für 2021 von 95 Gramm.

Für die ersten drei Monate stand in der Statistik der Behörde für fast alle Automarken ein kräftiger Rückgang. Zu den wenigen Ausnahmen, die deutliche Zuwächse verzeichnen konnten, gehörten Smart und Tesla, auch die BMW-Tochter Mini schaffte ein Plus. Deutlich abwärts ging es dagegen für Mitsubishi<7211.T>, Jaguar[TAMOJL.UL] oder Honda<7267.T>. Die deutschen Hersteller BMW, Mercedes und VW verkauften zwischen gut zehn und gut zwei Prozent weniger Autos als vor Jahresfrist. Daimler brachte nach eigenen Angaben 15,4 Prozent weniger Fahrzeuge auf dem Heimatmarkt an die Kunden. Insgesamt legte der Absatz vor allem dank einer starken Nachfrage aus China um gut ein Fünftel zu.
Das macht sich auch beim Auftragseingang bemerkbar: Nach VDA-Angaben erhielten die Autobauer in Deutschland seit Jahresauftakt neun Prozent weniger Bestellungen aus dem Inland. Besser lief dagegen der Export: Hier legten die Aufträge um gut ein Fünftel zu. Insgesamt rollten in den ersten drei Monaten des Jahres 2021 933.600 Autos von den Bändern in Deutschland, das sind acht Prozent weniger als vor einem Jahr. (Reporterin: Christina Amann, redigiert von Sabine Wollrab. Bei Rückfragen wenden Sie sich bitte an die Redaktionsleitung unter der Telefonnummer +49 30 2201 33702) (([email protected]; +49 30 2201 33597)
 
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Wer zuletzt lacht....
leuk die laatste kwartaalpush van VW... maar sustainable is het niet..

  1. Anteil der Elektroautos steigt weiter
  2. Branche leidet unter Chip-Knappheit und Lockdown
  3. Autobauer erhalten mehr Aufträge aus dem Ausland
(Neu: Daimler-Daten)

München, 07. Apr (Reuters) - Deutschlands Automarkt verliert im ersten Quartal an Boden. Die Neuzulassungen sanken von Januar bis März um 6,4 Prozent auf 656.452 Autos, wie das Flensburger Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) am Mittwoch mitteilte. Auch eine Erholung im März konnte damit die Schwäche zum Jahresauftakt nicht wettmachen, als das Auslaufen der Mehrwertsteuer-Senkung sowie der neuerliche Lockdown die Neuzulassungen einbrechen ließen. Der deutsche Pkw-Markt sei noch weit vom Vorkrisenniveau entfernt, erklärte der Branchenverband VDA. Ein Bremsklotz sei auch, dass die Zulassungsstellen wegen der Corona-Regelungen nur eingeschränkt arbeitsfähig seien.

Die Branche stellt sich auf weitere schwierige Monate ein, bis das Geschäft mit Zunahme der Impfungen gegen das Corona-Virus in der zweiten Jahreshälfte wieder Fahrt aufnehmen dürfte. Zu schaffen macht den Firmen der Mangel an Computerchips, der insbesondere zu Jahresauftakt die Produktion in einigen Werken lahmlegte. Daimler rechnet damit, dass die Engpässe auch im zweiten Quartal die Geschäfte belasten.

VORKRISENNIVEAU NOCH NICHT ERREICHT

Allein im März legten die Neuzulassungen um gut ein Drittel zu - allerdings hatte der erste Corona-Lockdown vor einem Jahr die Geschäfte belastet. Das Niveau liegt nach VDA-Angaben immer noch um 15 Prozent unter dem des Vorkrisenjahrs 2019. Mehr als zehn Prozent aller neu zugelassenen Autos verfügen inzwischen nur noch über einen Elektroantrieb. Gefragt waren auch Plug-In-Hybride, die auf kurzen Strecken batterieelektrisch fahren, bevor sich ein Benziner hinzuschaltet. Ihr Anteil stieg auf 12,2 Prozent. Der durchschnittliche CO2-Ausstoß ging um 15,3 Prozent verglichen mit dem Vorjahr zurück, lag mit 126,2 Gramm pro Kilometer aber deutlich über der EU-Zielmarke für 2021 von 95 Gramm.

Für die ersten drei Monate stand in der Statistik der Behörde für fast alle Automarken ein kräftiger Rückgang. Zu den wenigen Ausnahmen, die deutliche Zuwächse verzeichnen konnten, gehörten Smart und Tesla, auch die BMW-Tochter Mini schaffte ein Plus. Deutlich abwärts ging es dagegen für Mitsubishi<7211.T>, Jaguar[TAMOJL.UL] oder Honda<7267.T>. Die deutschen Hersteller BMW, Mercedes und VW verkauften zwischen gut zehn und gut zwei Prozent weniger Autos als vor Jahresfrist. Daimler brachte nach eigenen Angaben 15,4 Prozent weniger Fahrzeuge auf dem Heimatmarkt an die Kunden. Insgesamt legte der Absatz vor allem dank einer starken Nachfrage aus China um gut ein Fünftel zu.
Das macht sich auch beim Auftragseingang bemerkbar: Nach VDA-Angaben erhielten die Autobauer in Deutschland seit Jahresauftakt neun Prozent weniger Bestellungen aus dem Inland. Besser lief dagegen der Export: Hier legten die Aufträge um gut ein Fünftel zu. Insgesamt rollten in den ersten drei Monaten des Jahres 2021 933.600 Autos von den Bändern in Deutschland, das sind acht Prozent weniger als vor einem Jahr. (Reporterin: Christina Amann, redigiert von Sabine Wollrab. Bei Rückfragen wenden Sie sich bitte an die Redaktionsleitung unter der Telefonnummer +49 30 2201 33702) (([email protected]; +49 30 2201 33597)
De aandeelhouders van VW lachen wel, koers 148 begin dit jaar tot 240 nu!
 
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De aandeelhouders van VW lachen wel, koers 148 begin dit jaar tot 240 nu!
Wer auch hier zuletzt lacht... lacht noch immer am besten..
[Edit] Overigens doet de Duitse bureaucratie flink zijn best om het in Duitsland voorlopig "onbeslist" te laten. De definitieve toestemming voor productiestart in Grünheide is er nog steeds niet tot frustratie van Tesla.
 
Nu ook in fracties verhandelbaar via zgn. tokens
leuk voor de kids, neem toch aan dat iedereen hier een los aandeel nog wel kan betalen (en over een half jaar zullen we wel weer een split krijgen ;-). Scheelt weer onnodige risico's (zie robin-hood-debacle rond AMC en GME. best lullig als je op spannende momenten ineens niet blijkt te kunnen handelen)
 
Het zal eerst misschien nog traag gaan, maar vanaf 705 stappen de meeste shorters wel uit (daar stonden we omlaag wat langer geparkeerd. Ook rond 810 zo’n hobbel. Maar op weg naar de magische 1000 moeten we ook daar overheen haha. Zeker weten dit jaar, dus wat zeuren jullie over misschien nog een paar euro minder. Als je daar eind van het jaar naar terugkijkt lach je jezelf uit. )Ik wil graag geciteerd worden op 31/12/2021. En Maurice en dusssss succes met langer wachten.
Riemen vast? Op naar de 810.. Short squeeze in progress. (NB er komt mogelijk nog een instapkans als we vandaag de gap naar 704 niet dichten, maar ik keur eerlijk gezegd 710 ook goed als zijnde aansluitend op 704. "het zal eerst misschien nog traag gaan, maar vanaf 705....")
 
Riemen vast? Op naar de 810.. Short squeeze in progress. (NB er komt mogelijk nog een instapkans als we vandaag de gap naar 704 niet dichten, maar ik keur eerlijk gezegd 710 ook goed als zijnde aansluitend op 704. "het zal eerst misschien nog traag gaan, maar vanaf 705....")
Ik wil je graag geloven maar is elke paar procent stijging nou een meteen short squeeze?:confused:
 
Ok toch een kleine shortsqueeze dan :)
Volume is inderdaad nog wat te beperkt om 49 miljoen geshorte aandelen op te lossen, maar ik zei al, rond 800 gaan er nog wat meer stoplosses af bij de hedgefondsen. Benieuwd of er nog een georkestreerde pullback volgt als laatste window om er zonder verlies uit te komen . $760 is toch wel even slikken voor hen.
 

Coinbase gaan ze ook doen, die gaat vandaag live: COIN.......... beetje generieke post, maar lijkt nieuwe trend te worden aandelen via tokens........