Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Elon wil ook die Gap-up vanaf 710 gedicht hebben(grapje!! want de koers interesseert hem niet)) anders moet dat later alsnog😉, Gewoon omhoog daarna.. volgende week weer stocksplit- en ander nieuws. Ik heb nog maar eens puts doorgerold, dat levert lekker op.. 18 dollar voor een week per aandeel (700 of 710) na aftrek van buy.
[Edit: De shorts doen wel heel erg hun best, 13 miljoen aandelen verkocht in een uur en weer zoveel mogelijk bad news via de bekende kanalen.
Benieuwd hoe lang ze het nu weer volhouden]
 
Last edited:
Trendlijn voor vandaag is nog altijd negatief hoor.

1654267833843.png
 
Hoe meer uitroeptekens de influencers op Twitter gebruiken, hoe slechter de situatie is.

Wanneer Elon zelf aangeeft een ‘super bad feeling’ over de economie te hebben dan weet ik het wel. Korte-termijn geneuzel wordt middel-lange termijn geneuzel. Op de lange termijn nog steeds zeer bullish overigens. Maar uitspraken dat volgende week de kurk er af gaat lijken mij niet realistisch.
 
  • Like
Reactions: Nick-m
Dave Lee heel meestal een goede kijk op de zaken.
Hij legt het goed uit, alleen zou hij het niet moeten uitleggen maar de PR afdeling van Tesla die helaas niet bestaat. Nu krijg je deze overdreven koersreactie. Maar het meest zorgwekkende is dat het Musk niet boeit wat de koers doet, ook gezien zijn vorige acties, die de koers fors negatief hebben beinvloed. Die acties had hij heel anders kunnen construeren waarbij de koers veel minder zou zijn beïnvloed maar dat interesseert hem niet.
 
Hij legt het goed uit, alleen zou hij het niet moeten uitleggen maar de PR afdeling van Tesla die helaas niet bestaat. Nu krijg je deze overdreven koersreactie. Maar het meest zorgwekkende is dat het Musk niet boeit wat de koers doet, ook gezien zijn vorige acties, die de koers fors negatief hebben beinvloed. Die acties had hij heel anders kunnen construeren waarbij de koers veel minder zou zijn beïnvloed maar dat interesseert hem niet.
Ik vraag me af of de door jou beschreven aanpak voor ons beleggers zo veel beter zou zijn. Als je beleggingshorizon maar ver genoeg is, (5-10 jaar) zijn die koersfluctuaties niet zo relevant en bieden ze juist ook kansen.

Een zeer volatiel aandeel geeft ook een 'prijskorting' ten opzichte van een zeer stabiel aandeel. Uiteindelijk gaat het om het toekomstig resultaat / winstverwachting en daar heeft een PR afdeling of een CEO die 'op eieren loopt' wat betreft de dagkoersen weinig invloed op.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
En toch, het feit dat 1 man zoveel deining kan veroorzaken met 1 tweet en dat men elk woord onder een vergrootglas legt (zowel de particuliere belegger alsook de “experten”) met telkens “mini beurs crashes“
of “to the mooners” tot gevolg, lijkt mij niet gezond.

We flirten al een tijdje met een recessie, idereen loopt op de tippen van z’n tenen, overheden moeten voorzichtig laveren door een mijnenveld om er geen bloedbad van te maken. Er is zoveel onzekerheid dus als je dan zoveel invloed hebt, mag je best wel je woorden wat wikken en wegen en duiden met iets meer dan 140 characters.

Als je vroeger wakker werd en je portefeuille stond diep in het rood dan ging je kijken in de actualiteiten en verwachtte je je aan een of andere oorlog, ramp, …. Nu, ga je eerst naar twitter en check je wat EM gezegd heeft tijdens je slaap.

Nu, in his defense, het ging, dacht ik, om een “uitgelekte“ mail in dit geval?

Ik dacht eigenlijk ook altijd dat de beurzen positief reageerden op job cuts als reactie om cijfers op pijl te houden.
 
  • Like
Reactions: fivari
dat is niet alleen bij Tesla zo die grote schommelingen. Een keertje de verwachtingen niet halen en je aandeel schiet in een dag met dubbele cijfers naar beneden.

Alle grote beursbewegingen hebben momenteel met sentiment te maken. En als die negatief is en er is ook maar een hint van slecht nieuws, dan schiet iedereen in paniek.

Daar helpt de media ook niet mee trouwens. Er moet elke dag continu nieuws zijn. Is dat er niet, dan worden voorheen onzinnige berichten sterk uitvergroot. Kijk maar naar recalls van autofabrikanten. Nu is dat bijna breaking news ( ook als dat via een OTA update compleet non nieuws is). Of er staat ergens weer een Tesla in brand, terwijl er honderden andere auto's per dag in brand vliegen.