Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ga je dit grapje nog eens herhalen nu de TSLA koers > 730 dollar is?
Wat mij betreft zien we de 710 nooit meer terug, maar hoe groot is de kans van wel?
Ik blijf HODL.
Er zit geen lijn in te trekken. Ik vermoed dat we nog veel gaan schommelen. Gisteren was een geweldige dag voor mijn portefeuille maar ik vrees dat dit weer gaat keren. Ik koop geregeld dips bij (non-Tesla) want er staan dingen echt zot laag geprijsd. Een sprankeltje goed nieuws en boem….mensen vergeten erg snel. En indien slecht nieuws zitten we het gewoon even uit.
 
Met betrekking op de stock split. Ik heb dat nog niet meegemaakt. Maar word er op 08-04-2022 dan een besluit genomen over de split of gebeurd het die dag? En dan word die dag het aandeel ook “goedkoper”?
Leer hier een hoop over aandelen. Ook al handel ik al wel een paar jaar.
Op 4-8 besluit, uitvoering kort daarna. Stel koerswaarde is 750 per aandeel en je hebt er 1 dan heb je er na de splitsing 3 à 250. In theorie bevordert een split de verhandelbaarheid maar tegenwoordig kun je ook gewoon fracties kopen. We gaan het zien. HODL idd.
 
  • Like
Reactions: Nick-m
Even mijn posities met de turbo 464:

Huidige prijs: 2,81

Koop op: 2,61 - 1,76 - 1,56
Verkoop: 2,91

Uiteraard allemaal kleine plukjes, dus bij verkoop heb ik over om nog van verdere stijging te profiteren :cool:

De koop op 2,61 vanochtend erin gezet: In principe ga ik er nu vanuit dat de stijging doorgaat, maar een kleine ochtend dip sluit ik niet uit en kan zo wellicht nog net even mee snoepen. Lukt het niet, geen man over boord...
De koop op 1,76 en 1.56 zijn al wat ouder. Afhankelijk hoe het in juli verder loopt kunnen die wel weg.

De 2,91 verkoop even over zitten twijfelen. Als je verwacht dat het gaat stijgen zou het wellicht handig zijn om nog niet te verkopen. Toch laat ik hem staan onder het adagium 'van winst nemen is nog nooit iemand armer geworden'. De koop op 2,61 is dan wel met een wat groter aantal dan de verkoop op 2,91 :)

Verkoop gedaan. Nu even de eindstand afwachten en kijken of ik nog iets moet aanpassen voor volgende week.
 
Op 4-8 besluit, uitvoering kort daarna. Stel koerswaarde is 750 per aandeel en je hebt er 1 dan heb je er na de splitsing 3 à 250. In theorie bevordert een split de verhandelbaarheid maar tegenwoordig kun je ook gewoon fracties kopen. We gaan het zien. HODL idd.
Alleen de board (directie van Tesla) kan besluiten om uitvoering te geven aan een stock split. De ALV zal eerst de uitbreiding van het aantal aandelen moeten toestaan (op 4/8) opdat het besluit door de Board überhaupt uitgevoerd kan worden. Mijn verwachting is dat dat nieuws de eerstvolgende dinsdag* ofwel (en zeker niet eerder dan) 9 augustus (nabeurs) kan worden verwacht, mogelijk zelfs later. Als de beweging in de weken daarvoor (desnoods licht) omhoog is mag je sprongen verwachten. Is het sentiment negatief dan zal het feitelijke stock-split-nieuws mogelijk weinig tumult opleveren.

Gezien de weerstand van de S&P500 op 3900 moet eerst die genomen worden, voor we verder stijgen komende week. Het kan ook een brug te ver blijken.
Vandaag even de billen smengeknepen op 764 (vanwege mijn geschreven calls op 760) maar toen ik de manpain zag (tussen 750 en 760 met enorme walls) wist ik dat die waardeloos zouden aflopen (evenals geschreven puts uiteraard) dus volle bak weer deze week.
Volgende week calls geschreven op 810 en 840 put op 700. Omdat ik maandag een vrij grote daling verwacht (nergens anders op gebaseerd, dan op gut-feeling!!!!!!) is mijn geschreven put-positie beperkt.
De grafiek die ik zelf bijhoud laat ruimte tot 840 omhoog en 585 omlaag zien binnen 1,5 a 2 weken. Misschien dat het stock-split-anticiperen (dat immers voor nulkommanul of beter nog ver daaronder is ingeprijsd) en uitblijven van nieuwe shanghai-lockdowns meer stijging toelaat dan ik verwacht.
Mijn verwachting heeft dan ook meer met macro te maken. Ik ben normaal gesproken een optimist, maar ben bang dat dit allemaal maar spielerei is voor een wat grotere downtrend. Laten we hopen dat we het dal gehad hebben. Ik vrees van niet. Die Nasdaq 10.000 blijft ook maar in mijn hoofd spoken. Overigens geloof ik nog niet in de doemscenario's van nu nog 70% daling die me om de oren vliegen. 1 leg onder de vorige bodem. Hoe diep? nasdaq onder de 10.000 + feargreed 5-15, + Vix 40. Zo diep ongeveer.
 
Analyse van @SpeedyEddy weer met belangstelling gelezen!

Ik ben wat optimistischer qua macro USA. Dat wij in een abnormaal onzekere tijd leven, maakt voorspellen wel lastig. Korea of China kunnen nog gekke dingen gaan doen, in het Midden-Oosten kan de vlam in de pan slaan, een Corona/Apenpokken pandemie, kortom genoeg beren op de weg.

Ik ben pessimistischer over EU/Europa. Het bijna misdadige beleid van de ECB (ver buiten mandaat) Rusland, Energietransitie, Stikstof, Immigratie, instabiele politiek (Frankrijk, Nederland, Engeland om maar wat voorbeelden te pakken) maken een zwakke euro en sterke dollar.

Laat onverlet dat dat Tesla in principe een gezond bedrijf is, goed omgaat met de schaarste aan grondstoffen, stappen zet met FSD, nieuwe modellen aankondigt, de Tesla Robot enz....

Ik heb altijd de reactie op de overname van Twitter overtrokken gevonden. De markt heeft te heftig / emotioneel gereageerd. Ik denk dat dat nu minder is. Waarbij ik trouwens echt niet uitsluit dat het uiteindelijk anders afloopt dan wij allemaal nu bedenken.

Ik denk dat wij ceteris paribus gaan stijgen naar de 900 voor een split van 1:3. Natuurlijk geen rechte lijn, maar koersen onder de 600 (daling van meer dan 25%) verwacht ik niet.

Mijn favoriete Turbo 464 (hefboom 2,7) staat op 2,99. Ik verander mijn koopopdracht van 2,61 naar 2,71 en verhoog het aantal. De koopopdrachten op 1,76 en 1,56 laat ik staan, maar verwacht ik niets meer van.

Ik had wat Twitter aandelen gekocht met het oog op de genoemde prijs bij overname. Dat was, althans zoals het er nu naar uitziet, niet zo slim. Gelukkig maar klein plukje, dat laat ik gewoon staan.
 
Mijn gut feeling zat er wellicht naast. Want Twitter laten vallen zal (zoals after market al leek) de koers doen oplopen als er niet iets ander geks gebeurt. Bijvoorbeeld als Elon met het bespaarde geld een eigen platform begint, dan kost hem dat nog meer tijd. Plus de juridische afwikkeling. Want reken maar dat Twitter dat miljard van Elon wil hebben.
 
Last edited: