Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Wat moet de koers omhoog brengen de komende 3-4 maanden? De catalysts van Gary Black hebben tot nu toe geen effect. Q4 deliveries zou je zeggen. Troy Teslike die redelijk goed voorspelt komt uit op 425.000. Dat zal te weinig zijn. Op basis van de verwachte bijna 50% volume groei zoals aangegeven in de Q3 call moet het rond 470.000 zijn. Ben ik te pessimistisch?
 
Wat moet de koers omhoog brengen de komende 3-4 maanden? De catalysts van Gary Black hebben tot nu toe geen effect. Q4 deliveries zou je zeggen. Troy Teslike die redelijk goed voorspelt komt uit op 425.000. Dat zal te weinig zijn. Op basis van de verwachte bijna 50% volume groei zoals aangegeven in de Q3 call moet het rond 470.000 zijn. Ben ik te pessimistisch?
Vergeet niet dat het businessmodel van Tesla niet alleen inhoudt het aantal afgeleverde auto's. Tesla is meer dan dat.
 
FED was gisteren de grote aanleiding voor daling, zoals ik had verwacht.

1667465536539.png

1667465584025.png


Puts en calls lopen kort bij mekaar, dus het is koffiedik kijken of we onder de 230 en boven de 220 blijven, maar puts worden vaak minder hard verdedigd en vrijdag is vaak een dag in mineur.

1667465355364.png
 
Toch lees ik dat het een recordmaand zou zijn (kijkende naar de eerste maanden van elk kwartaal).
Belangrijk om weten is ook hoe de verdeling domestic/export zit.
Eerste 2 maanden van het kwartaal betreffen namelijk vooral export.

Maand 1 van Q1 was ook 10K lager dan maand 12 van Q4 21.
Waarschijnlijk daarom dat men nu vergelijkt met de eerste maanden van de vorige kwartalen.
Door COVID & Productielijnupgrade dit jaar in de eerste maand van Q2 en Q3, vergelijkt men nu met januari en is dit dus een record.
Hoeft dus allesbehalve vreemd te zijn dat we lager zitten dan september.
Volgende maand zouden we wel het cijfer van september moeten benaderen en in december zullen we dat uiteraard ruim moeten overschrijden.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Ik zou op dit moment graag het productiecijfer willen zien. Met doorwerken in een vakantieweek, geupgrade lijnen vind ik dit verkoopcijfer toch tegenvallen.

Zeker omdat dit het ‘kwartaal der kwartalen’ moet worden. 12K in de plus tegenover januari is gewoon mager.

Eh bien, wachten op de productiecijfers maar.

Edit: YoY lijkt er meer op.

 
Last edited:
Wat moet de koers omhoog brengen de komende 3-4 maanden? De catalysts van Gary Black hebben tot nu toe geen effect. Q4 deliveries zou je zeggen. Troy Teslike die redelijk goed voorspelt komt uit op 425.000. Dat zal te weinig zijn. Op basis van de verwachte bijna 50% volume groei zoals aangegeven in de Q3 call moet het rond 470.000 zijn. Ben ik te pessimistisch?
Net FSD filmpje gezien en dat bracht wel een glimlach op mijn gezicht. Dat is dus veelbelovend en als dat volledig van de grond komt hebben ze wel een heel sterke USP.
 
Ik las gisteren in het optie draadje deze post #21,791 van dl003. Wat ik er van begrijp is dat hij vrij negatief is voor het geval er nu sprake zou zijn van een snelle uitbraak. Benieuwd hoe jij dit ziet...
Ik ben het ermee eens (inclusief zijn commentaren daarna) en heb de stijgingen vandaag nog even gebruikt om mijn geschreven puts voor de komende maanden met wat verlies te sluiten. Die voor meer dan een jaar weg staan nog, Brace for impact! (en ik denk zelfs meer aan een 180 dip inmiddels, als we door de 200 zakken. Wycoff... Mochten we 180 zien moet je er wel heel snel bij zijn want het wordt vast een vrij korte dip.)
Ik denk overigens dat er nog wel iets meer voor nodig is dan alleen maar rente. Het is opvallend hoe goed $TSLA het doet t.o.v. de markt, maar goed de verkoopcijfers lijken heel erg goed te gaan uitpakken dit kwartaal. Je ziet dat het steeds minder als tech aandeel wordt gezien (Het is in mijn ogen een buitencategorie aandeel overigens, waar je helemaal geen etiket op moet plakken. Kijk alleen maar naar omzet-én winstgroei plus kredietwaardigheid vanuit de balans. Noem mij een ander aandeel met dit traject van al jaren 50% groei en een prognose die daar niet voor onder doet. Dus de komende duikeling, mocht die zich voordoen: profiteer ervan. Die duikeling wordt aangedreven door China (onroerend goed/Taiwan) en Rusland (wat een gek kan bedenken plus energieprijzen, nu vooral olie die weer gaat stijgen). Iedereen duikt in bonds en gaat weg van de aandelen- en onroerend-goedmarkt. Institutionele beleggers kopen wel wat Tesla maar duiken nu ook meer in bonds. Particulieren denken nu de dip te kopen, maar de grote jongens stappen uit. Dus de echte dip komt misschien later. Er is te weinig vertrouwen dat dit 'm is. Kijk naar stijging van Yield, dollar, en toch ook weer olie en je ziet; dit is slecht voor de aandelenmarkt. En dan kan TSLA vandaag wel stijgen, maar tegen dergelijke krachten is ook TSLA niet bestand. Wel toont het de veerkracht en het "coilen" van het aandeel bij iedere daling. De daling van gisteren onder de 216 was mijn signaal dat de oplopende trendlijn -die dl003 ook heeft zien doorkruisen- het niet gaat houden.
[Edit] dl003 ziet nog wat anders... zojuist #21,879 Hij bedoelt bijvoorbeeld de put 210 voor vrijdag 110.000 stuks.. Ik vermoed dat het morgen al meer richting 200 gaat in de puts
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Hbrink and Klaas
Ik zou op dit moment graag het productiecijfer willen zien. Met doorwerken in een vakantieweek, geupgrade lijnen vind ik dit verkoopcijfer toch tegenvallen.

Zeker omdat dit het ‘kwartaal der kwartalen’ moet worden. 12K in de plus tegenover januari is gewoon mager.

Eh bien, wachten op de productiecijfers maar.

Edit: YoY lijkt er meer op.

vergelijk de eerste maand nog maar even met de eerste van het vorige kwartaal (juli) . Dan valt op hoe ontzettend goed het is.. Maar ja minder dan september...
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
(uur eerder zelfs ;) bedoelde de laatste

Ik ben het ermee eens (inclusief zijn commentaren daarna) en heb de stijgingen vandaag nog even gebruikt om mijn geschreven puts voor de komende maanden met wat verlies te sluiten. Die voor meer dan een jaar weg staan nog, Brace for impact! (en ik denk zelfs meer aan een 180 dip inmiddels, als we door de 200 zakken. Wycoff... Mochten we 180 zien moet je er wel heel snel bij zijn want het wordt vast een vrij korte dip.)
Ik denk overigens dat er nog wel iets meer voor nodig is dan alleen maar rente. Het is opvallend hoe goed $TSLA het doet t.o.v. de markt, maar goed de verkoopcijfers lijken heel erg goed te gaan uitpakken dit kwartaal. Je ziet dat het steeds minder als tech aandeel wordt gezien (Het is in mijn ogen een buitencategorie aandeel overigens, waar je helemaal geen etiket op moet plakken. Kijk alleen maar naar omzet-én winstgroei plus kredietwaardigheid vanuit de balans. Noem mij een ander aandeel met dit traject van al jaren 50% groei en een prognose die daar niet voor onder doet. Dus de komende duikeling, mocht die zich voordoen: profiteer ervan. Die duikeling wordt aangedreven door China (onroerend goed/Taiwan) en Rusland (wat een gek kan bedenken plus energieprijzen, nu vooral olie die weer gaat stijgen). Iedereen duikt in bonds en gaat weg van de aandelen- en onroerend-goedmarkt. Institutionele beleggers kopen wel wat Tesla maar duiken nu ook meer in bonds. Particulieren denken nu de dip te kopen, maar de grote jongens stappen uit. Dus de echte dip komt misschien later. Er is te weinig vertrouwen dat dit 'm is. Kijk naar stijging van Yield, dollar, en toch ook weer olie en je ziet; dit is slecht voor de aandelenmarkt. En dan kan TSLA vandaag wel stijgen, maar tegen dergelijke krachten is ook TSLA niet bestand. Wel toont het de veerkracht en het "coilen" van het aandeel bij iedere daling. De daling van gisteren onder de 216 was mijn signaal dat de oplopende trendlijn -die dl003 ook heeft zien doorkruisen- het niet gaat houden.
[Edit] dl003 ziet nog wat anders... zojuist #21,879 Hij bedoelt bijvoorbeeld de put 210 voor vrijdag 110.000 stuks.. Ik vermoed dat het morgen al meer richting 200 gaat in de puts

Ik sluit me volledig bij je aan.... half youtube word op dit moment vol gespammed door analisten die de grootste recessie ooit voorspellen en daarmee de self fulfilling prophecy vanzelf volgt. Het heeft niks met de aandelen of de prestaties van de bedrijven erachter te maken.

Hoe graag ik ook zou willen dat dit weer door rolt naar nieuwe highs moet er eerst een recessie komen volgens deze analitiese grootheden.
Helaas denken de Fed, ECB en andere financiele wizzards dat de hele economie maakbaar is met kunstgrepen. Dit word dus nog wel even op de blaren zitten.
 
Ik sluit me volledig bij je aan.... half youtube word op dit moment vol gespammed door analisten die de grootste recessie ooit voorspellen en daarmee de self fulfilling prophecy vanzelf volgt. Het heeft niks met de aandelen of de prestaties van de bedrijven erachter te maken.

Hoe graag ik ook zou willen dat dit weer door rolt naar nieuwe highs moet er eerst een recessie komen volgens deze analitiese grootheden.
Helaas denken de Fed, ECB en andere financiele wizzards dat de hele economie maakbaar is met kunstgrepen. Dit word dus nog wel even op de blaren zitten.
Maar vergeet daarbij niet dat een grote recessie niet equivalent is aan nog een heel grote daling van de aandelenmarkt, omdat al heel veel daarvan het afgelopen jaar successievelijk is ingeprijsd. De aandelenmarkt kijkt zeker een half jaar en soms wel een heel jaar vooruit. In die tijd is de recessie (en dat is vooralsnog niet de grootste ooit overigens) wellicht ten einde, dus er komt de komende maanden een grote revival van aandelen, als iedereen erkent (en objectief allang vaststaat) dat we in een recessie zitten, maar we het dal gehad hebben. Hou daarvoor ook de 2y Yield in de gaten; als we daarvan de top gehad hebben en dat een week of zes gehouden heeft zullen we de eerste aandelen (altijd de Nasdaq!) zien stijgen. Fear&Greed is nu veel te hoog, Vix veel te laag om dit een bodem te noemen, zeker als je dat in relatie tot de torenhoge rente beschouwt. De reactie is nog niet volledig, er loopt nog geen aandelen-bloed door de straten, ook al hebben we langzamerhand het idee dat we ons deel van de ellende gehad hebben. Dus ja die doomsdayers zitten qua richting wel goed, maar qua diepte en duur er wat mij betreft volledig naast, want kijk waar we nu al staan. We zitten al diep in een recessie, lijken wel de kikkers in de opwarmende pan.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
De voorbije decennia werd elke grote daling gestopt door massale geldinjecties. Een verschil met de vorige recessies en bijhorende dalingen op de beurs is dat nu de centrale banken niet massaal kunnen tussenkomen om de daling te stoppen of toch niet blijvend vanwege de inflatie.
Klopt.

De inflatie is ook flink aangejaagd door de massale geldinjecties van de centrale banken. Kijk eens naar de balans van de Nederlandse CB, die is geëxplodeerd. Geldt ook voor de ECB en FED overigens.

De schuldencrisis van 2008 is opgelost door meer schulden te maken. Dat kan niet eeuwig door blijven gaan (understatement).
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy
Met alle informatie die ik vind word er toch zeer negatief over de beurs gespeculeerd. Nu begin ik er toch aan te denken om tijdelijk al mijn aandelen van Tesla te verkopen. Bijvoorbeeld nu nog op €220,- en dan omdat iedereen en alles zo neerwaarts kijkt weer een koop neer te zetten op €200,- . Met mijn 64 aandelen is dat toch een €1280,- minder verlies of 5 aandelen meer.
Kopen is nooit zo moeilijk maar verkopen en dan terugkopen voor minder. Dan komt toch mijn FOMO al snel om de hoek kijken.
Zijn er andere die dit wel doen?
 
Met alle informatie die ik vind word er toch zeer negatief over de beurs gespeculeerd. Nu begin ik er toch aan te denken om tijdelijk al mijn aandelen van Tesla te verkopen. Bijvoorbeeld nu nog op €220,- en dan omdat iedereen en alles zo neerwaarts kijkt weer een koop neer te zetten op €200,- . Met mijn 64 aandelen is dat toch een €1280,- minder verlies of 5 aandelen meer.
Kopen is nooit zo moeilijk maar verkopen en dan terugkopen voor minder. Dan komt toch mijn FOMO al snel om de hoek kijken.
Zijn er andere die dit wel doen?
Good Luck
verkopen en dan hoger terugkopen is nog veel lastiger!
1667544675212.png

 
Last edited: