Dikkie Dik
If gets hard, use hammer
Tweet spreekt voor zich. Iedereen die zich zorgen maakt over vraag problemen nav het Twitter gedoe kan daar mee ophouden.
Prijs is de grote vraag aanjager en die $7500 komt vanaf een januari uit de IRA pot.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nobelprijs economie Paul Krugman (die ik altijd al apprecieerde) heeft blijkbaar ook niet al te veel goeds over voor de waardering van Tesla en maakt de vergelijking met Bitcoin. Jammer dat ik het artikel niet kan lezen.
Typfout voor je hersteld.5. Fivari is alleen realistisch, altijd.
het artikel
In De Standaard stond gisteren een artikel met daarin enkele redenen waarom het aandeel zo'n zware terugval kende. Dit is zeker niet de visie van de echte fanboy maar wie eerlijk is, kan toch moeilijk volhouden dat het complete onzin is.
Waarom Tesla dan toch niet het Apple van de autosector is.
Waarschijnlijk kan niet iedereen het artikel lezen, daarom de vier verwachtingen die het niet langer kan waarmaken:
- De eerste was dat Tesla de hoge waardering verdiende van een topsoftwarebedrijf. Andere autobouwers zouden grote bedragen betalen voor het gebruik van de software. Dat is niet het geval. Met als subtitel en voorbeeld bij uitstek: De zelfrijdende auto rijdt nergens heen.
- De tweede grote verwachting was dat Tesla als pure elektrische autobouwer de traditionele concurrenten altijd een stap voor zou blijven dankzij betere batterijen. Het artikel vermeldt Tesla als goed in vergelijkende studies, maar het heeft niet langer een significante voorsprong. (note van fivari: het betrekt trouwens heel wat batterijen van Chinese en andere fabrikanten)
- De derde verwachting was dat Tesla met de bouw van zijn megafactories een vliegwiel voor ongeziene groei en efficiëntie zou bezitten. Berlijn kent opstartproblemen, totale capaciteit zou met de huidige productie-units naar 2,5 miljoen/jaar gaan. De ambitie van 20 miljoen/jaar wordt niet bevestigd door de aankondiging van nieuwe megafactories.
- En dan de vergelijking met Apple: Dat een geniale ceo en een creatief team van Tesla de autoversie van Apple zouden maken, was de laatste verwachting die het bedrijf niet kon inlossen. Het zou een merk zijn met een zeer trouwe, grote en blijvende fanbasis, dankzij zijn uniek design en ecosysteem. Ook dat lijkt niet het geval. Andere autobouwers brengen nu in alle maten en gewichten elektrische auto’s uit die qua afwerking vaak beter zijn dan Tesla. Op een moment dat het de markt al lang niet meer voor zich alleen heeft, slaagt Tesla er niet in nieuwe modellen te lanceren. Het laatste model dateert van 2020. En ongeleid projectiel Elon Musk als uithangbord blijkt meer in het nadeel dan in het voordeel van Tesla te werken. Een groot contrast met de afgemeten communicatie van wijlen Steve Jobs.
Apple zit momenteel op een 52 week all time low….geen haan die erover kraait…..wat heeft de Standaard daar over te zeggenIn De Standaard stond gisteren een artikel met daarin enkele redenen waarom het aandeel zo'n zware terugval kende. Dit is zeker niet de visie van de echte fanboy maar wie eerlijk is, kan toch moeilijk volhouden dat het complete onzin is.
Waarom Tesla dan toch niet het Apple van de autosector is.
Waarschijnlijk kan niet iedereen het artikel lezen, daarom de vier verwachtingen die het niet langer kan waarmaken:
- De eerste was dat Tesla de hoge waardering verdiende van een topsoftwarebedrijf. Andere autobouwers zouden grote bedragen betalen voor het gebruik van de software. Dat is niet het geval. Met als subtitel en voorbeeld bij uitstek: De zelfrijdende auto rijdt nergens heen.
- De tweede grote verwachting was dat Tesla als pure elektrische autobouwer de traditionele concurrenten altijd een stap voor zou blijven dankzij betere batterijen. Het artikel vermeldt Tesla als goed in vergelijkende studies, maar het heeft niet langer een significante voorsprong. (note van fivari: het betrekt trouwens heel wat batterijen van Chinese en andere fabrikanten)
- De derde verwachting was dat Tesla met de bouw van zijn megafactories een vliegwiel voor ongeziene groei en efficiëntie zou bezitten. Berlijn kent opstartproblemen, totale capaciteit zou met de huidige productie-units naar 2,5 miljoen/jaar gaan. De ambitie van 20 miljoen/jaar wordt niet bevestigd door de aankondiging van nieuwe megafactories.
- En dan de vergelijking met Apple: Dat een geniale ceo en een creatief team van Tesla de autoversie van Apple zouden maken, was de laatste verwachting die het bedrijf niet kon inlossen. Het zou een merk zijn met een zeer trouwe, grote en blijvende fanbasis, dankzij zijn uniek design en ecosysteem. Ook dat lijkt niet het geval. Andere autobouwers brengen nu in alle maten en gewichten elektrische auto’s uit die qua afwerking vaak beter zijn dan Tesla. Op een moment dat het de markt al lang niet meer voor zich alleen heeft, slaagt Tesla er niet in nieuwe modellen te lanceren. Het laatste model dateert van 2020. En ongeleid projectiel Elon Musk als uithangbord blijkt meer in het nadeel dan in het voordeel van Tesla te werken. Een groot contrast met de afgemeten communicatie van wijlen Steve Jobs.
Ik dacht ook eerst Elon, maar aangezien andere tech aandelen even hard gezakt zijn, moet ik ook toegeven dat dit geen Elon of Tesla dingetje is…Ik begrijp dat de in het artikel opgegeven redenen volgens jou niet de juiste zijn.
En dus is de vraag: waaraan is die 70% daling dan wel te wijten? Houden we het dan toch maar gewoon op de shorters?
Dus toch de TWTR-saga?