Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Het is niet waar dat de andere tech even hard gedaald zijn. Op Stockcharts.com kan je twee aandelenkoersen delen. Zo krijg je een relatieve performance van de aandelen van de twee bedrijven. Vanaf oktober loopt het voor TSLA duidelijk veel slechter dan voor de rest. Hierbij het resultaat van TSLA:QQQ. Voor de vergelijking met individuele aandelen varieert het resultaat van dergelijke berekening uiteraard. Dus toch de TWTR-saga?

View attachment 889952
Ik vraag me af welke twitter saga MSFT, AMZN, AAPL en GOOGL hebben doorlopen.
86DBCA6D-DFCE-4D94-A60C-F03DEAA756B1.jpeg
 
Die volumes blijven maar verdacht hoog. 1/3 dagvolume in een kwartier..
NB/OffTopic bij de kritische weerstand/steun van 129,44 calls 137 13/1/23 voor Apple geschreven

[Edit] Van Tesla opties blijf ik vermoedelijk even af (geschreven calls heb ik nog steeds incl de 123 voor morgen ), ik wil eerst zeker weten of deze stuiterende kat nog in leven is. Geen Island reversal (door de tussentijdse daling) [/Edit]
 
Last edited:
Die volumes blijven maar verdacht hoog. 1/3 dagvolume in een kwartier..
NB/OffTopic bij de kritische weerstand/steun van 129,44 calls 137 13/1/23 voor Apple geschreven

[Edit] Van Tesla opties blijf ik vermoedelijk even af (geschreven calls heb ik nog steeds incl de 123 voor morgen ), ik wil eerst zeker weten of deze stuiterende kat nog in leven is. Geen Island reversal (door de tussentijdse daling) [/Edit]
Volumes zijn 2 keer zo hoog omdat TSLA nog maar een kwart van de prijs is.
Voor hetzelfde geld koop je 4x zoveel aandelen
 

Zuid-Korea ziet het blijkbaar niet somber in.
 
1. Het zegt wel wat als mensen in de Tech sector graag voor Tesla aan de slag gaan, ondanks de reputatie van Tesla in de media...
De software is nog niet klaar, dus vrij logisch dat er nog niet voor betaald wordt

2. Niet alleen met batterijen, maar ook met functionaliteit, de app, de manieren waarop je de auto kunt bedienen, heb je weleens in een ID product gezeten en wat rond geswiped op de kaart? zelfs mijn classic-S deed dat beter :D
Verder is inmiddels vrij duidelijk dat Tesla en op een afstandje Kia flink winst maken op hun producten. VW moet enkel bijleggen.

3. maarom hebben we het hier niet over 5 jaar ruim 50% groei YoY? lijkt me een aardige groei, doen andere EV bouwers dat?

4. "slaagt Tesla er niet in nieuwe modellen te lanceren"
ze bouwen meer EV's dan alle andere producenten bij elkaar in de afgelopen 3 jaar. De Semi is dichtbij massa productie en die gekke Cybertruck gaan ze ook nog bouwen... wat een gekkie's.
VW heeft overigens net hun doel weer bijgesteld om Tesla per 2030 pas van de troon te gaan stoten.... over niet slagen gesproken, dat doel hebben ze inmiddels al 5 keer bij moeten stellen sinds de introductie van de Model-S in 2012
Top dat je tijd maakt om daar nog op te reageren.
 
Ik begrijp dat de in het artikel opgegeven redenen volgens jullie niet de juiste zijn. Dus niets te maken met niet ingeloste verwachtingen of wat lucht uit de ballon.
En dus is de vraag: waaraan is die 70% daling dan wel te wijten? Houden we het dan toch maar gewoon op de shorters?
Nog nooit gehoord van margin calls? En daar op volgende gedwongen verkopen? Uiteraard in combinatie met shorters, tax, Elon (zal er wel iets mee te maken hebben, macro,…

niet te pinpointen op 1 reden.
 
Nog nooit gehoord van margin calls? En daar op volgende gedwongen verkopen? Uiteraard in combinatie met shorters, tax, Elon (zal er wel iets mee te maken hebben, macro,…

niet te pinpointen op 1 reden.
Omdat Tesla steeds is geweerd van een S&P rating die hoort bij de fundamentals van Tesla zitten er relatief veel retail investeerders in Tesla.
Die reageren vaak minder rationeel en hebben idd vaak leningen waarbij hun aandelen gelden als onderpand.
Dit, margin calls, in combinatie met stop loss orders en de Q is Tesla extreem gevoelig voor een swing in de markt.

De fundamentels zijn nog steeds extreem goed ondanks de FUD die er verspreid wordt.

Ik zeg altijd, ik ben niet slim genoeg om te speculeren en investeer / beleg dan ook van eigen geld.
Als je dan geschoren wordt door een hysterische markt dan moet je even stil blijven zitten.
 
Ik vraag me af welke twitter saga MSFT, AMZN, AAPL en GOOGL hebben doorlopen.
Je hebt, denk ik, mijn stelling niet willen begrijpen. Hieronder de performance van TSLA tov de vier aandelen die je noemt. Dan zie je dat elk van die vier vanaf oktober duidelijk aanzienlijk beter presteert dan TSLA, te zien aan de fors dalende grafiek van de relatieve performance.
1672329899589.png
 
Het is niet waar dat de andere tech even hard gedaald zijn. Op Stockcharts.com kan je twee aandelenkoersen delen. Zo krijg je een relatieve performance van de aandelen van de twee bedrijven. Vanaf oktober loopt het voor TSLA duidelijk veel slechter dan voor de rest. Hierbij het resultaat van TSLA:QQQ. Voor de vergelijking met individuele aandelen varieert het resultaat van dergelijke berekening uiteraard. Dus toch de TWTR-saga?

View attachment 889952View attachment 889952

Ik denk dat vele uit zijn gestapt door de vooruitzichten van de algemene economie en inderdaad twitter.
Pers springt er dan weer bovenhands op en shorters spinnen er garen door.

Wat denk je trouwens van Amazon?

1672330255089.png
 
Volumes zijn 2 keer zo hoog omdat TSLA nog maar een kwart van de prijs is.
Voor hetzelfde geld koop je 4x zoveel aandelen
Absoluut niet, want rond de 100.000.000 is het daggemiddelde van afgelopen drie maand op Webull, waar ik gemakshalve altijd kijk. Split is al wat langer geleden. (En het gemiddelde van de afgelopen dagen. voor de split was het ongeveer 27 miljoen (inclusief 2 vakantiemaanden)
Ook nu zitten we ver voor sluitingstijd alweer boven het driemaandsdaggemiddelde van 1 dag
En de split was trouwens 3:1 en niet 4:1
 
  • Disagree
Reactions: THOB
5. Fivari is alleen negatief, altijd. 😉
  1. Hij quote alleen maar
  2. De feiten lijken het artikel wel te bevestigen.
De hausse in de aandelen was gebaseerd op veel te hoge verwachtingen, vaak op luchtkastelen. De sky was de limit. Pluim voor mensen die daar optimaal gebruik van maakten.
Het onrealistische deel van de verwachtingen is nu getemperd en de aandelen zijn navenant ingestort.
Dit betekent niet dat de verwachtingen niet meer hoog zijn of dat Tesla het slecht doet. Alleen de overshoot is verdwenen.
Schande, de koers van Tesla kan en gaat alleen maar omhoog. Leer dat nu eens...:p
Neen, die zorgt voor een koopmomentje.
Die heeft de bodem bereikt, en bounced morgen weer op.
De weerstand ligt op 190$, neen 160$, neen…

Commentaren als om het even welk ander aandeel zo een daling vertoont en er toch iemand nog potentieel in ziet: “never catch a falling knife”.