You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik vraag me af welke twitter saga MSFT, AMZN, AAPL en GOOGL hebben doorlopen.Het is niet waar dat de andere tech even hard gedaald zijn. Op Stockcharts.com kan je twee aandelenkoersen delen. Zo krijg je een relatieve performance van de aandelen van de twee bedrijven. Vanaf oktober loopt het voor TSLA duidelijk veel slechter dan voor de rest. Hierbij het resultaat van TSLA:QQQ. Voor de vergelijking met individuele aandelen varieert het resultaat van dergelijke berekening uiteraard. Dus toch de TWTR-saga?
View attachment 889952
Volumes zijn 2 keer zo hoog omdat TSLA nog maar een kwart van de prijs is.Die volumes blijven maar verdacht hoog. 1/3 dagvolume in een kwartier..
NB/OffTopic bij de kritische weerstand/steun van 129,44 calls 137 13/1/23 voor Apple geschreven
[Edit] Van Tesla opties blijf ik vermoedelijk even af (geschreven calls heb ik nog steeds incl de 123 voor morgen ), ik wil eerst zeker weten of deze stuiterende kat nog in leven is. Geen Island reversal (door de tussentijdse daling) [/Edit]
Top dat je tijd maakt om daar nog op te reageren.1. Het zegt wel wat als mensen in de Tech sector graag voor Tesla aan de slag gaan, ondanks de reputatie van Tesla in de media...
De software is nog niet klaar, dus vrij logisch dat er nog niet voor betaald wordt
2. Niet alleen met batterijen, maar ook met functionaliteit, de app, de manieren waarop je de auto kunt bedienen, heb je weleens in een ID product gezeten en wat rond geswiped op de kaart? zelfs mijn classic-S deed dat beter
Verder is inmiddels vrij duidelijk dat Tesla en op een afstandje Kia flink winst maken op hun producten. VW moet enkel bijleggen.
3. maarom hebben we het hier niet over 5 jaar ruim 50% groei YoY? lijkt me een aardige groei, doen andere EV bouwers dat?
4. "slaagt Tesla er niet in nieuwe modellen te lanceren"
ze bouwen meer EV's dan alle andere producenten bij elkaar in de afgelopen 3 jaar. De Semi is dichtbij massa productie en die gekke Cybertruck gaan ze ook nog bouwen... wat een gekkie's.
VW heeft overigens net hun doel weer bijgesteld om Tesla per 2030 pas van de troon te gaan stoten.... over niet slagen gesproken, dat doel hebben ze inmiddels al 5 keer bij moeten stellen sinds de introductie van de Model-S in 2012
Nog nooit gehoord van margin calls? En daar op volgende gedwongen verkopen? Uiteraard in combinatie met shorters, tax, Elon (zal er wel iets mee te maken hebben, macro,…Ik begrijp dat de in het artikel opgegeven redenen volgens jullie niet de juiste zijn. Dus niets te maken met niet ingeloste verwachtingen of wat lucht uit de ballon.
En dus is de vraag: waaraan is die 70% daling dan wel te wijten? Houden we het dan toch maar gewoon op de shorters?
Omdat Tesla steeds is geweerd van een S&P rating die hoort bij de fundamentals van Tesla zitten er relatief veel retail investeerders in Tesla.Nog nooit gehoord van margin calls? En daar op volgende gedwongen verkopen? Uiteraard in combinatie met shorters, tax, Elon (zal er wel iets mee te maken hebben, macro,…
niet te pinpointen op 1 reden.
Je hebt, denk ik, mijn stelling niet willen begrijpen. Hieronder de performance van TSLA tov de vier aandelen die je noemt. Dan zie je dat elk van die vier vanaf oktober duidelijk aanzienlijk beter presteert dan TSLA, te zien aan de fors dalende grafiek van de relatieve performance.Ik vraag me af welke twitter saga MSFT, AMZN, AAPL en GOOGL hebben doorlopen.
Ondertussen is de roze-brillen-brigade (weliswaar elektrisch en milieuvriendelijk) onderweg naar Leuven om te kijken hoeveel vuurwerk je nodig bent om jou huis richting de roadster van Elon te krijgen .Ik heb dat artikel niet geschreven hé, De auteur is Stijn Decock.
Als je specifieke data gaat vernoemen, dan kan je natuurlijk altijd wel ergens gelijk hebben.Dan zie je dat elk van die vier vanaf oktober duidelijk aanzienlijk beter presteert dan TSLA.
Het is niet waar dat de andere tech even hard gedaald zijn. Op Stockcharts.com kan je twee aandelenkoersen delen. Zo krijg je een relatieve performance van de aandelen van de twee bedrijven. Vanaf oktober loopt het voor TSLA duidelijk veel slechter dan voor de rest. Hierbij het resultaat van TSLA:QQQ. Voor de vergelijking met individuele aandelen varieert het resultaat van dergelijke berekening uiteraard. Dus toch de TWTR-saga?
View attachment 889952View attachment 889952
Margin calls ben je zelf bij. Niet beleggen met geleend geld of ongedekt opties schrijven.Nog nooit gehoord van margin calls? En daar op volgende gedwongen verkopen? Uiteraard in combinatie met shorters, tax, Elon (zal er wel iets mee te maken hebben, macro,…
niet te pinpointen op 1 reden.
Absoluut niet, want rond de 100.000.000 is het daggemiddelde van afgelopen drie maand op Webull, waar ik gemakshalve altijd kijk. Split is al wat langer geleden. (En het gemiddelde van de afgelopen dagen. voor de split was het ongeveer 27 miljoen (inclusief 2 vakantiemaanden)Volumes zijn 2 keer zo hoog omdat TSLA nog maar een kwart van de prijs is.
Voor hetzelfde geld koop je 4x zoveel aandelen
Amazon heb ik inmiddels ook geshort met geschreven calls 27 januari 91Ik denk dat vele uit zijn gestapt door de vooruitzichten van de algemene economie en inderdaad twitter.
Pers springt er dan weer bovenhands op en shorters spinnen er garen door.
Wat denk je trouwens van Amazon?
Zeau! Vandaag een mooi dagje voor m'n positie.Ik ga voor de maart 100 op 10.90. Als hedge koop ik de januari 70 op 78 cent.
5. Fivari is alleen negatief, altijd.
Neen, die zorgt voor een koopmomentje.Schande, de koers van Tesla kan en gaat alleen maar omhoog. Leer dat nu eens...