You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
HopiumIk snap de verwachting van een aankondigingen voor een goedkoper model totaal niet. Dit kunnen ze pas presenteren als de productie er bijna klaar voor is.
#OSBORNEEFFECT
Ach, de presentatie gisteren gaf toch een antwoord op vele vraagstukken die er nog steeds waren.Ik denk dat een van de onderbelichte dingen de presentatie van het supply team was.
Het doel van 20M auto’s en 1 TWh storage is in hoge mate een supply chain en logistieke uitdaging.
Misschien niet zo sexy maar de verwevenheid is opmerkelijk.
Ik wist via de video’s van Joe Justice dat er bij toeleverancier Bosch een afdeling is die volledig Tesla Agile werkt terwijl Bosch voor de rest waterval is maar dit is dus de werkwijze voor al hun suppliers.
Embedded Tesla engineers in de hele supply chain
Ja ik zag de investor presentatie eerlijk gezegd ook niet als introductie van nieuwe auto's/modellen en eerlijk gezegd was ik bijzonder onder de indruk van hoe ze werken. En wat ze allemaal nog meer doen.Ach, de presentatie gisteren gaf toch een antwoord op vele vraagstukken die er nog steeds waren.
Als je ziet hoe Tesla de supply chain aanpakt dan kent het geen gelijke (verre van zelfs).
Dat is de reden waarom Tesla kon blijven leveren, terwijl je bij andere fabrikanten soms jaren op een wagen moe(s)t wachten.
Zal allemaal wel niets zijn. Mijn boodschap: kijk verder dan wat de stock vandaag, morgen,... doet, want wat gisteren toegelicht werd is een toekomstverhaal.
Als je korte termijn nieuws wil, daarvoor hebben we P&D & earnings calls.
Het is natuurlijk in de aanloop allemaal zo opgeklopt dat men dacht dat er gisteren vanalles ging voorgesteld & gepresteerd worden... Geef mij eigenlijk maar een dedicated event voor elk nieuw product hoor. En bijkomend ook liever dat men een nieuw model voorstelt dat op korte termijn in productie gaat in plaats van hoe het aangepakt is met de CyberTruck (& roadster...).
Zoals Elon duidelijk zei: deze vraag gaan we niet beantwoorden, daar hebben we een product event voor.Ja ik zag de investor presentatie eerlijk gezegd ook niet als introductie van nieuwe auto's/modellen en eerlijk gezegd was ik bijzonder onder de indruk van hoe ze werken. En wat ze allemaal nog meer doen.
Ik denk dat menig autobedrijf dat deze presentatie gezien heeft achter hun oren krabben en denken dat zij (nog) totaal niet zover zijn.
Iedereen zat natuurlijk te wachten op het nieuwe shinny, maar daar zijn andere events voor.
True, De hype is door de media opgepakt en ik heb me daarin ook laten verleiden. Is het erg: absoluut niet, sterker nog ga straks het eerder aangegeven potje inzetten.Zoals Elon duidelijk zei: deze vraag gaan we niet beantwoorden, daar hebben we een product event voor.
In de praktijk heb ik nu 3 maart calls 205 en de 1 maart put 190 short zitten.2 Calls mrt 190 ingewisseld voor 3 Calls mrt 205, met bijbetaling van 170 Dollar. Put mrt 150 terug gekocht en de 190 geschreven met een opbrengst van 875 Dollar. Opbrengst 705 Dollar.
Positie is dus nu als volgt:
1 Call maart 130
-2 Call maart 150
1 Call maart 160
-3 Call maart 205
-1 Put maart 190
Eerdere positie had een totale opbrengst van 365 Dollar, Deze transactie 705 Dollar, totaal opbrengst huidige positie 1070 Dollar.
En dat gaat makkelijk want er was niets substantieels op korte termijn aangekondigd.Ik denk dat de daling vandaag veroorzaakt wordt door sommige profs die proberen het aandeel lager te krijgen.
Gister potje ingezet op 189 iets minder scherp. Nu weer wachten op het volgende potjeMeteen maar weer wat bijgekocht op $188 en een beetje.
Geen advies maar het zou mij niet verbazen als we vandaag wat herstel gaan zien.
Ik denk vooral een oplossing voor het robotaxi verhaal (dus verre toekomst). Als Tesla's werkelijk als robotaxi's gaan rondrijden, dan moeten ze ook autonoom kunnen laden. Een (super)charger met robotarm lijkt mij in dat geval ook een suboptimale oplossing.Ik vind dit ook nog wel een interessant verhaal: zou Tesla terloops, zoals ze vaker doen, stiekem een nieuw product hebben gepitcht?
Of de pomp bediende doet weer zijn intredeIk denk vooral een oplossing voor het robotaxi verhaal (dus verre toekomst). Als Tesla's werkelijk als robotaxi's gaan rondrijden, dan moeten ze ook autonoom kunnen laden. Een (super)charger met robotarm lijkt mij in dat geval ook een suboptimale oplossing.