Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Gaat vandaag een rode dag worden.
Tesla bears:
- Er is niks nieuws alleen een robot die improper handelingen verricht bij een andere robot.
- Elon die bijna in slaap valt

Tesla bulls:
- enorme fabriek optimalisatie
- Een veel goedkopere productie auto
- duurzaamheid optimalisatie
- Miming optimalisatie
- Meer een energieleveringenbedrijf 35% dan autobedrijf 21%
- top AI
- e.a. zaken.


Toch teleurgesteld dat er geen Model A is aangekondigd.

Maar Buy the dip :cool:
 
  • Funny
Reactions: Nick-m
Het nieuwe model is trouwens toch semi aangekondigd.
Ze hebben gezegd hoe het zal gemaakt worden, waar, zelfs hoeveel men er op de baan van wil... (beduidend meer dan de huidige modellen trouwens, wat duidelijk de link legt naar een goedkoper model dat een veel groter bereik zal hebben qua klanten).
We hebben alleen geen render gezien. Maakt dat dan het verschil?

Als je van deze presentatie zegt dat je niets nieuws gehoord hebt, dan weet ik het toch niet.
 
  • Like
Reactions: Maurice1 and RobsEV
Ik denk dat een van de onderbelichte dingen de presentatie van het supply chain team was.

Het doel van 20M auto’s en 1 TWh storage is in hoge mate een supply chain en logistieke uitdaging.

Misschien niet zo sexy maar de verwevenheid is opmerkelijk.

Ik wist via de video’s van Joe Justice dat er bij toeleverancier Bosch een afdeling is die voor Tesla Agile werkt terwijl Bosch voor de rest waterval is maar dit is dus de werkwijze voor al hun suppliers.

Embedded Tesla engineers in de hele supply chain 😁

Sowieso erg onder de indruk van het hele team.
 
Ik denk dat een van de onderbelichte dingen de presentatie van het supply team was.

Het doel van 20M auto’s en 1 TWh storage is in hoge mate een supply chain en logistieke uitdaging.

Misschien niet zo sexy maar de verwevenheid is opmerkelijk.

Ik wist via de video’s van Joe Justice dat er bij toeleverancier Bosch een afdeling is die volledig Tesla Agile werkt terwijl Bosch voor de rest waterval is maar dit is dus de werkwijze voor al hun suppliers.

Embedded Tesla engineers in de hele supply chain 😁
Ach, de presentatie gisteren gaf toch een antwoord op vele vraagstukken die er nog steeds waren.
Als je ziet hoe Tesla de supply chain aanpakt dan kent het geen gelijke (verre van zelfs).
Dat is de reden waarom Tesla kon blijven leveren, terwijl je bij andere fabrikanten soms jaren op een wagen moe(s)t wachten.
Zal allemaal wel niets zijn. Mijn boodschap: kijk verder dan wat de stock vandaag, morgen,... doet, want wat gisteren toegelicht werd is een toekomstverhaal.
Als je korte termijn nieuws wil, daarvoor hebben we P&D & earnings calls.

Het is natuurlijk in de aanloop allemaal zo opgeklopt dat men dacht dat er gisteren vanalles ging voorgesteld & gepresteerd worden... Geef mij eigenlijk maar een dedicated event voor elk nieuw product hoor. En bijkomend ook liever dat men een nieuw model voorstelt dat op korte termijn in productie gaat in plaats van hoe het aangepakt is met de CyberTruck (& roadster...).
 
Ach, de presentatie gisteren gaf toch een antwoord op vele vraagstukken die er nog steeds waren.
Als je ziet hoe Tesla de supply chain aanpakt dan kent het geen gelijke (verre van zelfs).
Dat is de reden waarom Tesla kon blijven leveren, terwijl je bij andere fabrikanten soms jaren op een wagen moe(s)t wachten.
Zal allemaal wel niets zijn. Mijn boodschap: kijk verder dan wat de stock vandaag, morgen,... doet, want wat gisteren toegelicht werd is een toekomstverhaal.
Als je korte termijn nieuws wil, daarvoor hebben we P&D & earnings calls.

Het is natuurlijk in de aanloop allemaal zo opgeklopt dat men dacht dat er gisteren vanalles ging voorgesteld & gepresteerd worden... Geef mij eigenlijk maar een dedicated event voor elk nieuw product hoor. En bijkomend ook liever dat men een nieuw model voorstelt dat op korte termijn in productie gaat in plaats van hoe het aangepakt is met de CyberTruck (& roadster...).
Ja ik zag de investor presentatie eerlijk gezegd ook niet als introductie van nieuwe auto's/modellen en eerlijk gezegd was ik bijzonder onder de indruk van hoe ze werken. En wat ze allemaal nog meer doen.
Ik denk dat menig autobedrijf dat deze presentatie gezien heeft achter hun oren krabben en denken dat zij (nog) totaal niet zover zijn.
Iedereen zat natuurlijk te wachten op het nieuwe shinny, maar daar zijn andere events voor.
 
Ja ik zag de investor presentatie eerlijk gezegd ook niet als introductie van nieuwe auto's/modellen en eerlijk gezegd was ik bijzonder onder de indruk van hoe ze werken. En wat ze allemaal nog meer doen.
Ik denk dat menig autobedrijf dat deze presentatie gezien heeft achter hun oren krabben en denken dat zij (nog) totaal niet zover zijn.
Iedereen zat natuurlijk te wachten op het nieuwe shinny, maar daar zijn andere events voor.
Zoals Elon duidelijk zei: deze vraag gaan we niet beantwoorden, daar hebben we een product event voor.
 
Zoals Elon duidelijk zei: deze vraag gaan we niet beantwoorden, daar hebben we een product event voor.
True, De hype is door de media opgepakt en ik heb me daarin ook laten verleiden. Is het erg: absoluut niet, sterker nog ga straks het eerder aangegeven potje inzetten.
Ik had wel gehoopt op de intro van de Model A.
Investersday is top voor investeerders (lange termijn) En misschien ook voor handelaren/ gokkers, afhankelijk van de strategie.
 
Het grote probleem van Wallstreet is dat ze daar harde getallen en data willen horen.
Alleen daarmee kunnen ze later zeggen: "doel gehaald" of "te laat" of (vul zelf maar in).
Wallstreet kan er niet mee omgaan dat Tesla toch wel wat anders werkt en m.u.v. kwartaal-/jaarcijfers lak heeft aan Wallstreet.
Tesla gaat binnenkort een grote fabriek in Monterrey bouwen, terwijl de auto die ze er gaan produceren zeer waarschijnlijk nog niet helemaal uitontwikkeld is.
Dus gaat Tesla echt niet harde data doorgeven maar houdt haar eigen agenda aan: "zo snel mogelijk".
En reken maar dat de druk erop staat.
Tesla probeert elke keer alle puzzelstukjes zo goed mogelijk in elkaar te laten vallen.
Ik voorspel dat bij de aflevering van de eerste auto's uit Mexico iedereen verbaasd zal zijn wat Tesla dan weer voor elkaar heeft gekregen.
 
2 Calls mrt 190 ingewisseld voor 3 Calls mrt 205, met bijbetaling van 170 Dollar. Put mrt 150 terug gekocht en de 190 geschreven met een opbrengst van 875 Dollar. Opbrengst 705 Dollar.

Positie is dus nu als volgt:
1 Call maart 130
-2 Call maart 150
1 Call maart 160
-3 Call maart 205
-1 Put maart 190

Eerdere positie had een totale opbrengst van 365 Dollar, Deze transactie 705 Dollar, totaal opbrengst huidige positie 1070 Dollar.
In de praktijk heb ik nu 3 maart calls 205 en de 1 maart put 190 short zitten.

De 1/2/1 130/150/160 call laat ik lopen. Zit 1000 euro waarde in. Vanwege gierigheid qua transactiekosten sluit ik die niet.

De daling vandaag komt me eerlijk gezegd niet slecht uit, gezien m'n positie. Toch zie ik het aandeel Tesla eerder stijgen dan dalen. Ik denk dat de daling vandaag veroorzaakt wordt door sommige profs die proberen het aandeel lager te krijgen. Dat zag je al voorbeurs aan de indicatiekoers. Die opzet lijkt niet te slagen. Ik denk dat die ook niet gaat lukken morgen en volgende week. Ik hou rekening met een koers van 215/225 eind maart.

Daarom zit ik op het vinkentouw om de calls 205 terug te kopen. De premie is me nu nog iets te hoog.
 
Ik denk dat de daling vandaag veroorzaakt wordt door sommige profs die proberen het aandeel lager te krijgen.
En dat gaat makkelijk want er was niets substantieels op korte termijn aangekondigd.

Calls/puts zit de max pain op 202, dus ik verwacht vandaag nog een lichte heropleving... of niet.

1677828145525.png


Voor volgende week zie je dat de call wall wel verschuift naar 230, waar dat vorige week voor deze week 220 was, dus er zit op langere termijn wel een stijging in.

1677828186539.png
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Ik vind dit ook nog wel een interessant verhaal: zou Tesla terloops, zoals ze vaker doen, stiekem een nieuw product hebben gepitcht?
Ik denk vooral een oplossing voor het robotaxi verhaal (dus verre toekomst). Als Tesla's werkelijk als robotaxi's gaan rondrijden, dan moeten ze ook autonoom kunnen laden. Een (super)charger met robotarm lijkt mij in dat geval ook een suboptimale oplossing.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik