Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Elon was een tijdje rustig op Twitter en toen was het bijna alle dagen groen. Nu is Elon weer druk met zich bemoeien met allerlei politieke kwesties en de boel staat alweer dagen in het rood. Gaan we weer naar de 100 dollar? Ik word zo langzamerhand een beetje moedeloos van deze kant van Elon.
Groei van het aandeel van een maand in een week weer weggevaagd. De man wordt ondertussen een liability.
 
In de praktijk heb ik nu 3 maart calls 205 en de 1 maart put 190 short zitten.

De 1/2/1 130/150/160 call laat ik lopen. Zit 1000 euro waarde in. Vanwege gierigheid qua transactiekosten sluit ik die niet.

De daling vandaag komt me eerlijk gezegd niet slecht uit, gezien m'n positie. Toch zie ik het aandeel Tesla eerder stijgen dan dalen. Ik denk dat de daling vandaag veroorzaakt wordt door sommige profs die proberen het aandeel lager te krijgen. Dat zag je al voorbeurs aan de indicatiekoers. Die opzet lijkt niet te slagen. Ik denk dat die ook niet gaat lukken morgen en volgende week. Ik hou rekening met een koers van 215/225 eind maart.

Daarom zit ik op het vinkentouw om de calls 205 terug te kopen. De premie is me nu nog iets te hoog.
Het ging de laatste dagen weer hard naar beneden. Bijna niet bij te houden. De geschreven calls 205 zijn inmiddels praktisch waardeloos. Blijf ik zitten met die ene geschreven put 190. Nog een week te gaan.

Ik denk dat ik volgende week die ene geschreven put 190 ga doorrollen naar een april positie. Voordeel wat ik heb is dat ik flink premie geïncasseerd heb. De 1/2/1 130/150/160 call ga ik morgen sluiten. Dan maar wat transactiekosten maar die kleine 1000 euro wil ik cash :).

Tegen het doorrollen van de 190 put naar April zal ik een nieuwe call butterfly April openen met een negatieve delta om zo die put te compenseren.
 
Het ging de laatste dagen weer hard naar beneden. Bijna niet bij te houden. De geschreven calls 205 zijn inmiddels praktisch waardeloos. Blijf ik zitten met die ene geschreven put 190. Nog een week te gaan.

Ik denk dat ik volgende week die ene geschreven put 190 ga doorrollen naar een april positie. Voordeel wat ik heb is dat ik flink premie geïncasseerd heb. De 1/2/1 130/150/160 call ga ik morgen sluiten. Dan maar wat transactiekosten maar die kleine 1000 euro wil ik cash :).

Tegen het doorrollen van de 190 put naar April zal ik een nieuwe call butterfly April openen met een negatieve delta om zo die put te compenseren.
Spring ik er even mooi uit met die 190 put? :)

Doorgerold naar een april 170 put. Nog 10 dollar agio ontvangen, compenseert mooi de transactiekosten.

Nu zoeken naar een leuke call butterfly voor april. Kom ik later vanavond op terug.
 
  • Like
Reactions: jr_gn and Nick-m
Nog erg vroeg maar Tesla lijkt EV marktaandeel in Europa terug te winnen:


7040C4BA-5466-4319-A9FF-61D274B4FED2.jpeg



Vorig jaar is afgesloten op 15%. Mooie ontwikkeling als dit zich doorzet.

Bron:

 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
2 Calls mrt 190 ingewisseld voor 3 Calls mrt 205, met bijbetaling van 170 Dollar. Put mrt 150 terug gekocht en de 190 geschreven met een opbrengst van 875 Dollar. Opbrengst 705 Dollar.

Positie is dus nu als volgt:
1 Call maart 130
-2 Call maart 150
1 Call maart 160
-3 Call maart 205
-1 Put maart 190

Eerdere positie had een totale opbrengst van 365 Dollar, Deze transactie 705 Dollar, totaal opbrengst huidige positie 1070 Dollar.
Deze post nog even terug gehaald.

Geen maart posities meer zoals bekend. Toch, inclusief de 130/150/160 kromme butterfly die een opbrengst had van iets meer dan 900 USD in totaal dus een kleine 2000 USD verdiend. Da's leuk geld.

Zit nu nog sec met een geschreven april 170 put. Aan de call kant toch maar weer kijken naar een butterfly.
 
Op zich ben ik allergisch voor ongedekte puts zonder negatieve delta in calls. Aangezien ik nu een butterfly in de calls heb gekocht die een positieve delta heeft ga ik een put kopen die de 170 dekt.

April 140 put gekocht voor 215 dollar.

1 april C190
-2 april C210
1 april C230
-1 april P170
1 april P140

575 dollar betaald voor deze positie.