Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Zoom out and ad Context


1 month performance of Tesla is +5.28%. I believe Tesla is the out performer out of the magnificent 7 as QQQ tanked.

During the same time period

QQQ: -2.28%
NVDA: -9.63%
AMD: -10.65%
SHOP: -3.9%
APPL: -2.64%
MSFT: -2.9%
Google: -1.42%
Amaz: -3.47%
NIO: -20.98%
Li: 0.51%
Xpeng: 2.42%
Nflix: -10.75%
Meta: 1.91%

Met dank aan Singuy
 
Mijn beweegredenen neem ze met een korrel zout.
- eventuele nieuwe corona of soort gelijk gebeuren.
- te snel herstel bij een te hoge rente
- verschuiving na goud
- aannames van een andere sectie van het forum.

Ben echt niet iemand om wat van aan te nemen. Dit zet mij ertoe.
Echte Macro invloed en niet zozeer vanuit Tesla zelf.
 
  • Informative
Reactions: Michel_AH
ik heb de volgende redenen en interessant dat jij er anders naar kijkt, bedankt.

  1. strike UAW grote kans voor Tesla
  2. Tesla ligt nog steeds mijlen voor op de concurrentie die steeds maar wat roepen
  3. FSD lijkt nu echt een vlucht te gaan nemen
  4. nieuwe model 3 en aankomende Cybertruck
  5. steeds maar uitdijende SuC netwerk en andere automakers die zich aansluiten in de VS
 
  • Like
Reactions: Redsjo
Ik blijf nog lange tijd zitten. Geen zin om iedere keer te handelen en zo met de fluctuaties te verdienen of bij verkeerde beslissingen te verliezen ;-). Ik sta nu (voorbeurs) op € 194,- winst. Dat is ook al €8000,- geweest en ook -/- € 8000 (of meer, weet ik niet meer). Over een jaar kijk ik weer verder. :)
 
Mijn beweegredenen neem ze met een korrel zout.
- eventuele nieuwe corona of soort gelijk gebeuren.
- te snel herstel bij een te hoge rente
- verschuiving na goud
- aannames van een andere sectie van het forum.

Ben echt niet iemand om wat van aan te nemen. Dit zet mij ertoe.
Echte Macro invloed en niet zozeer vanuit Tesla zelf.
Macro? Daarom dat ik de aandelen die ik in 2017/2018 gekocht heb, nog minstens 5 jaar houd...
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Maurice1
ik heb de volgende redenen en interessant dat jij er anders naar kijkt, bedankt.

  1. strike UAW grote kans voor Tesla
  2. Tesla ligt nog steeds mijlen voor op de concurrentie die steeds maar wat roepen
  3. FSD lijkt nu echt een vlucht te gaan nemen
  4. nieuwe model 3 en aankomende Cybertruck
  5. steeds maar uitdijende SuC netwerk en andere automakers die zich aansluiten in de VS
Helemaal mee eens. Echter is er altijd wel een rede omhoog of omlaag te gaan. Toen Tesla op € 100,- stond was het ook belachelijk en de koers is IMO nog steeds niet wat het hoort te zijn.
Ik verwacht alleen een dip en pak nu toch nog een paar duizend winst en hopelijk wat later meer aandelen voor minder.

Als ik toch signalen hoor en zie die ik in het verleden heb genegeerd doe ik dat niet nogmaals.
Niemand weet het. En neem nu een risico.
 
  • Like
Reactions: Michel_AH
Ik blijf nog lange tijd zitten. Geen zin om iedere keer te handelen en zo met de fluctuaties te verdienen of bij verkeerde beslissingen te verliezen ;-). Ik sta nu (voorbeurs) op € 194,- winst. Dat is ook al €8000,- geweest en ook -/- € 8000 (of meer, weet ik niet meer). Over een jaar kijk ik weer verder. :)
Zo stond ik er ook in. Gewoon houden en dan komt het vast goed.

Stapte in bij een prijs van € 310,- per aandeel. Na een korte juich periode naar de OTH viel het aandeel naar de bodem. -70% op me investering.
En in plaats van verkopen heb ik toen destijds elke maand bijgekocht om het GAK omlaag te krijgen. Waardoor ik nu toch wat heb verdiend.
Nu zie ik een soortgelijke beweging en kies ik een andere strategie.

Dus verplaats het vermogen naar een bedrijf dat mijnen heeft en goud delft o.a. en zie wel wat er gebeurt. (dit had ik de vorige keer moeten doen en deed ik niet)
Bij +/- € 200,- stap ik weer in of niet en moet ik duurder terugkopen.
 
Mijn beweegredenen neem ze met een korrel zout.
- eventuele nieuwe corona of soort gelijk gebeuren.
- te snel herstel bij een te hoge rente
- verschuiving na goud
- aannames van een andere sectie van het forum.

Ben echt niet iemand om wat van aan te nemen. Dit zet mij ertoe.
Echte Macro invloed en niet zozeer vanuit Tesla zelf.

Het blijven lastige keuzes.
Maar ik vermoed dat je moment om uit te stappen wel eens tot teleurstelling zou kunnen leiden.
Reden: het zal vermoedelijk niet lang meer duren voor de Cybertruck officieel gelanceerd zal worden.
Ik verwacht dat die introductie het aandeel een flinke duw opwaarts zal geven.
Maar laat vooral weten hoe de uitwerking van je keuze is geweest!
 
  • Like
Reactions: Nick-m
Wel geinig te zien hoe verschillend men tegen de markt aan kijkt. Ik blijf long en koop bij op dips. Long omdat:
- Nieuwe 3, huidige verkoopt nog steeds goed...... deze gaat het beter doen
- De Y (enorm populair) en daar komt ook een nieuwe van
- Cybertruck, alleen al de media aandacht is goud waard en een beetje veel pre-orders
- FSD (gewoon hoge marges) en haast niet meer in te halen data voorspong (data is goud !)
- Supercharging netwerk (zie dat overigens niet als enorm verdienmodel)
- MEGA packs, dat blijft maar groeien
- SEMI, enorme markt, ramp up is nog slow, maar dat ding heeft flinke voorspong op de rest (Pesi is gewoon de test case). Die gaat echt flink verkopen.
- Tesla maakt winst, veel zelfs.

Wat verder weg (maar niet erg ver meer):
- DOJO licensing (daar zit volgens mij een zeer winstgevende markt)
- De Tesla Bot (Elon ziet dit als de grote money maker) en net als de Cybertruck: de aandacht zal enorm zijn.
- De "budget" Tesla.... gaat gewoon komen en die gaat de Y voorbij in aantallen
- Robotaxi, is in feite een Tesla met FSD, denk dat met name de regulering daar nog wel eens voor vertraging kan zorgen. Potentieel is er wel.

En dat in een markt waar de rest er niks van bakt en verlies maakt op EV's. Die hebben alleen EV's...... de rest helemaal niet en lopen ook nog eens jaren achter op Tesla EV's. Op de andere zaken heeft Tesla vaak nog een veel grotere voorsprong (data, FSD, DOJO en denk ook de Bot straks).
Ze hebben niet echt veel concurrenten.

Macro: er gaan een aantal old-auto flink in de problemen komen en wie profiteert daar weer van....... Tesla. Die old-auto gaat nu wel zielig doen en lobbien om de ICE langer in de markt te houden (het H2O offensief is aardig mislukt).

Omdat de meeste analisten een brein heeft dat maximaal 3 maanden vooruit kan denken en het grote plaatje niet zien weet ik dat het aandeel (flink) zal fluctueren.

Zolang ze dit in dit tempo blijven doen zie ik niet in waarom de waarde blijvend fors lager moet zijn. En heb z'n flauw vermoeden dat er nog meer moois gaat komen.
 
Last edited:
Wel geinig te zien hoe verschillend men tegen de markt aan kijkt. Ik blijf long en koop bij op dips. Long omdat:
- Nieuwe 3, huidige verkoopt nog steeds goed...... deze gaat het beter doen
- De Y (enorm populair) en daar komt ook een nieuwe van
- Cybertruck, alleen al de media aandacht is goud waard en een beetje veel pre-orders
- FSD (gewoon hoge marges) en haast niet meer in te halen data voorspong (data is goud !)
- Supercharging netwerk (zie dat overigens niet als enorm verdienmodel)
- MEGA packs, dat blijft maar groeien
- SEMI, enorme markt, ramp up is nog slow, maar dat ding heeft flinke voorspong op de rest (Pesi is gewoon de test case). Die gaat echt flink verkopen.
- Tesla maakt winst, veel zelfs.

Wat verder weg (maar niet erg ver meer):
- DOJO licensing (daar zit volgens mij een zeer winstgevende markt)
- De Tesla Bot (Elon ziet dit als de grote money maker) en net als de Cybertruck: de aandacht zal enorm zijn.
- De "budget" Tesla.... gaat gewoon komen en die gaat de Y voorbij in aantallen
- Robotaxi, is in feite een Tesla met FSD, denk dat met name de regulering daar nog wel eens voor vertraging kan zorgen. Potentieel is er wel.

En dat in een markt waar de rest er niks van bakt en verlies maakt op EV's. Die hebben alleen EV's...... de rest helemaal niet en lopen ook nog eens jaren achter op Tesla EV's. Op de andere zaken heeft Tesla vaak nog een veel grotere voorsprong (data, FSD, DOJO en denk ook de Bot straks).
Ze hebben niet echt veel concurrenten.

Macro: er gaan een aantal old-auto flink in de problemen komen en wie profiteert daar weer van....... Tesla. Die old-auto gaat nu wel zielig doen en lobbien om de ICE langer in de markt te houden (het H2O offensief is aardig mislukt).

Omdat de meeste analisten een brein heeft dat maximaal 3 maanden vooruit kan denken en het grote plaatje niet zien weet ik dat het aandeel (flink) zal fluctueren.

Zolang ze dit in dit tempo blijven doen zie ik niet in waarom de waarde blijvend fors lager moet zijn. En heb z'n flauw vermoeden dat er nog meer moois gaat komen.
Wat ik dan nog mis is Optimus en Larry van Oracle. Dit weekend zijn er mooie filmpjes gedeeld:

 
  • Like
Reactions: Michel_AH
Optimus..... de Tesla Bot (staat erin).

De police car is een cybertruck die Oracle gaat aanpassen (dus die verdienen daar aan), maar vondt het wel opmerkelijk dat een softwarebedrijf dit gaat doen (ipv de klassieke autobouwers). Interessante ontwikkeling.

Voor zover ik begrepen heb is dat iets wat Oracle doet, politieauto’s uitrusten met alle data-communicatie en wat er allemaal nog meer in dat soort voertuigen zit.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Re stockprice/blijven zitten of uitstappen, WS kijkt niet verder dan twee kwartalen. Voor die korte termijn is de aanstaande P&D en earnings het belangrijkste struikelblok.

Tesla heeft tijdens de Q2 call al een waarschuwing gegeven dat vanwege de factory upgrades de productie kan gaan tegenvallen.

Een surprise aan de delivery kant is nog wel mogelijk als de voorraad van 100K auto’s verkocht wordt en dat zou ook een flinke earnings meevaller zijn.

Ik kom niet verder dan 50/50 nu eerlijk gezegd 😅
 
  • Like
Reactions: Nick-m
Current situation:
1. Stocks are falling like a recession is coming
2. Oil prices are rising like there's no recession in sight
3. Interest rates are rising like we have 10% inflation
4. Gold is falling like inflation is gone
5. Housing prices are rising like rates are falling
6. Commercial real estate is falling like its 2008
Nothing adds up here.

En dan want ik ook denk.

1. Stocks are falling because a recession is coming
2. Oil prices are rising because it's a supply problem.
3. Interest rates are rising because inflation is rebounding
4. Gold won't rally until the last second
5. Housing prices will fall with the market
6. Commercial real estate isn't a good indicator currently with WFH so it looks worse than it's supposed to.

En tesla doet vrij weinig
🤷🏼‍♂️
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
  • Like
Reactions: Maurice1 and Nick-m