Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Voor zover mijn “strategie”. Die paar euro die groen stond is verdwenen in de mijn. En ondertussen is Tesla lekker aan het FOMO plussen.
Zo wat nu… verkopen we de aandelen in de mijnen en beginnen bij Tesla opnieuw of wachten…

Volgende keer ga ik VW shorten dat heeft me wel wat opgeleverd ondank het maar ging om een paar tientjes.
Niks doen in de aandelenmarkt is het moeilijker dan de meeste mensen denken. Het investeren gedeelte. Ben benieuwd of Tesla bestuur een idee heeft wat de winstmarge zal zijn van de eerste fabriek met Optimus en wanneer de bot in de fabriek productie werk gaat verrichten.
 
  • Like
Reactions: Nick-m
Voor zover mijn “strategie”. Die paar euro die groen stond is verdwenen in de mijn. En ondertussen is Tesla lekker aan het FOMO plussen.
Zo wat nu… verkopen we de aandelen in de mijnen en beginnen bij Tesla opnieuw of wachten…

Volgende keer ga ik VW shorten dat heeft me wel wat opgeleverd ondank het maar ging om een paar tientjes.
Gewoon sparen en kopen en bij een stevige - extra bijkopen.
1x de fout gemaakt om winst te nemen en dat was een flinke winst. Maar die had nog vele malen flinker kunnen zijn.
Tesla heeft veel potentie en om nu een paar euro extra te scoren maar meer risico te nemen vind ik geen fijne strategie.
 
Gewoon sparen en kopen en bij een stevige - extra bijkopen.
1x de fout gemaakt om winst te nemen en dat was een flinke winst. Maar die had nog vele malen flinker kunnen zijn.
Tesla heeft veel potentie en om nu een paar euro extra te scoren maar meer risico te nemen vind ik geen fijne strategie.
Dat is iets wat ik al heb gedaan. En wie weet toch het juiste. Maar om de koers te zien vallen van 330 na 100 doet toch echt pijn. Dus daarom nu eens wat anders.
En ja Tesla gaat een keer naar de 1000,- met optimus, dojo, voertuigen en batterijen. Maar met de winter voor deur ben ik toch wat heuverig gezien hoe de economie zich nu gedraagt.
Een paar euro of een paar duizend euro scheelt nog al.
 
Dat is iets wat ik al heb gedaan. En wie weet toch het juiste. Maar om de koers te zien vallen van 330 na 100 doet toch echt pijn. Dus daarom nu eens wat anders.
En ja Tesla gaat een keer naar de 1000,- met optimus, dojo, voertuigen en batterijen. Maar met de winter voor deur ben ik toch wat heuverig gezien hoe de economie zich nu gedraagt.
Een paar euro of een paar duizend euro scheelt nog al.
Tesla is als een van de weinige de prijzen aan het verlagen waar de meeste de prijzen verhogen vanwege de inflatie. Ja de economie staat er slecht voor ook in Amerika. Maar juist in Amerika is Tesla de juiste stappen aan het nemen. Ik denk zelf dat dit juist tot een verdere opwaardering van het aandeel gaat leiden. Zo heeft bloomberg de prijstarget verhoogd naar $400,- vanwege marktdominantie en autonoom rijden.

 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Nick-m
Dat is iets wat ik al heb gedaan. En wie weet toch het juiste. Maar om de koers te zien vallen van 330 na 100 doet toch echt pijn. Dus daarom nu eens wat anders.
En ja Tesla gaat een keer naar de 1000,- met optimus, dojo, voertuigen en batterijen. Maar met de winter voor deur ben ik toch wat heuverig gezien hoe de economie zich nu gedraagt.
Een paar euro of een paar duizend euro scheelt nog al.
Als je dca had gedaan doet het niet veel pijn. Die ene aandeel van $112,86 gekocht op 27-12-22 voelt nu heerlijk. Mijn average is wel een beetje gestegen van $45 naar $75. Nog steeds heerlijk.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Als je dca had gedaan doet het niet veel pijn. Die ene aandeel van $112,86 gekocht op 27-12-22 voelt nu heerlijk. Mijn average is wel een beetje gestegen van $45 naar $75. Nog steeds heerlijk.
Als je dca had gedaan. Zou je kunnen uitleggen wat dca is?
Ben benieuwd wat aankomende week brengt. 1 ding is zeker ik stap terug naar Tesla. Wanneer is nog niet zeker. Mijn wederhelft zit nog wel in Tesla en zo doen we beiden ons ding.
Zo is er altijd wel een winnaar.
 
Als je dca had gedaan. Zou je kunnen uitleggen wat dca is?
Ben benieuwd wat aankomende week brengt. 1 ding is zeker ik stap terug naar Tesla. Wanneer is nog niet zeker. Mijn wederhelft zit nog wel in Tesla en zo doen we beiden ons ding.
Zo is er altijd wel een winnaar.
dca staat voor dollar cost average. Door iedere week/ maand te kopen heb je meestal niet de ideale verkoop en aankoop momenten maar die zijn ook moeilijk te timen. Het voordeel is dat je in principe altijd winst hebt bij een gemiddeld stijgende koers, uitgezonderd failliet, oorlog ed.

Nu zal komende week Tesla met de markt dalen i.v.m. de onrust in de Gaza.

 
  • Like
Reactions: Redsjo
Dollar cost average. Had ik moet weten. Dankjewel.
En afgelopen vrijdag en deze ochtend komen eindelijk de mijnen tot leven na een flinke val de afgelopen tijd. En als Tesla deze week dus wat zakt kan het toch nog leuk aflopen.
Nu vraag ik me wel af wat andere aandelen op het tesla aandelen forum te doen hebben? Maar goed als ik te ver afdwaal hoor ik het wel.
Er is niet elke dag een kans maar als er zich 1 voordoet dan kun je die pakken.

Hier zag ik een kans met de gedachte dat tesla zou wegzakken.

IMG_1671.jpegIMG_1673.jpeg
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Vandaag Tesla flink in het rood net als de hele beurs eigenlijk. Er zijn weinig aandelen in het groen te vinden. Nabeurs de Q3 earnings en ben benieuwd wat er allemaal medegedeeld wordt. Meestal ga ik naar bed en lees de volgende ochtend wel de samenvatting.

Heb zelf niks verkocht en ga voor de lange termijn. Maar ben benieuwd wat de koers naar de eurnings gaat doen.
 
  • Like
Reactions: Klaas
CyberTruck leveringen starten in november. EPS 0,66 onder Street Exp. Goede outlook vzw. Hopelijk een goede call 😁
Helaas….eerste 12-18 mnd weinig financiële winst van Cybertruck verwacht, Giga Mexico on hold-creeping forward omdat Musk aangeeft zich zorgen te maken om hoge rente, no comment over Highland launch in de VS. Au, au…..
 
Ik grote blij met de flinke onderuitgang van.
In de tussentijd winst weten te maken bij de mijnen en dus zodra de beurs opent koop ik voor 1/3 tesla van me vermogen. De andere 2/3 laat ik nog staan bij de mijnen. Vermoed dat tesla nog iets verder zakt en ga dan weer 100% tesla verder. Mocht ik morgen wel 100% gaan heb ik 6 aandelen meer dan toen ik eruit stapte. Toch leuk 😄.
 
Helaas….eerste 12-18 mnd weinig financiële winst van Cybertruck verwacht, Giga Mexico on hold-creeping forward omdat Musk aangeeft zich zorgen te maken om hoge rente, no comment over Highland launch in de VS. Au, au…..
Ik dacht er ook nog wel positieve dingen in zaten, door alleen maar de negatieve op te noemen creëer je niet een compleet beeld volgens mij.
 
Helaas….eerste 12-18 mnd weinig financiële winst van Cybertruck verwacht, Giga Mexico on hold-creeping forward omdat Musk aangeeft zich zorgen te maken om hoge rente, no comment over Highland launch in de VS. Au, au…..


Ja, bijkans een depressieve Elon 😭 overigens denk ik dat de verplaatsing van de M2 naar Texas ipv Mexico een erg goede move is.

Laten we hopen dat de M2 sneller komt dan verwacht. Er werd gezegd dat de ramp veel sneller zal zijn dan CyberTruck ivm conventionelere technologie.

Eh bien, op grond van de cijfers en de situatie bij ‘de concurrentie’ blijf ik onveranderd bullish. De macro-economische en geo-politieke omstandigheden zijn uitermate precair en Tesla is daar niet immuun voor, hun financiële positie is daarentegen uitstekend.
 
Wel grappig om te zien hoe het aandeel kelderde toen hij zei dat het moeilijk ging zijn om de CT te verkopen aan een betaalbare prijs en winstgevend te krijgen.
Ik verwacht de CT lancering aan een "normale" prijs waardoor ze de eerste reeksen bijna aan kostprijs leveren.
verder niet echt veel negatiefs, enkel even de rem op de groei.
Het was vooral de depressieve toon waarop Elon sprak die de doorslag gaf.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Ik grote blij met de flinke onderuitgang van.
In de tussentijd winst weten te maken bij de mijnen en dus zodra de beurs opent koop ik voor 1/3 tesla van me vermogen. De andere 2/3 laat ik nog staan bij de mijnen. Vermoed dat tesla nog iets verder zakt en ga dan weer 100% tesla verder. Mocht ik morgen wel 100% gaan heb ik 6 aandelen meer dan toen ik eruit stapte. Toch leuk 😄.
Ja, achteraf is het had ik maar...

Goed gedaan!
 
  • Like
Reactions: Nick-m