Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vind het leuk om het elke dag te volgen en het valt me op dat best vaak het volgende gebeurt: voorbeurs een dikke plus en vervolgens kakt de echte koers in en omgekeerd. Enig idee wat de verklaring zou kunnen zijn?

Vandaag voorbeurs negatief en toch op dit moment een plus.
Ben benieuwd of dit vandaag stand houdt IMG_6125.jpeg
 
Reken je niet rijk. Het is geen rating maar gewoon een (weliswaar invloedrijke) analist die wakker is geworden.

Kan zeker sneeuwbaleffect geven maar er is niets veranderd aan Tesla.
Beetje flauw, maar elke dag veranderd er iets bij Tesla (kan je van bijna elk bedrijf wel zeggen). Ze innoveren daar als een bezetenen.
Of zoals Sandy Munro zegt: Ze ontwikkelen daar met snelheid van de gedachte.

Met FSD 12 is wel fundamenteel veel veranderd t.o.v. voorgaande FSD versies als ik het goed begrepen heb.
FSD 12 kent namelijk veel minder source code en is veel meer geënt op wat nu ook door Morgan Stanley erkent wordt.
 
Klopt maar er veranderde ook niets aan Tesla toen de koers naar $100 ging. ;)
Dat ben ik niet met je eens: dat was de periode van dat geneuzel van Musk op Twitter waardoor het merk Tesla sterk minder positief gewaardeerd werd* én duidelijk was dat Musk enkel met zijn nieuwe speeltje bezig was en niet meer met Tesla.

*je zult dat uitgebreide rapport ook wel gelezen hebben waarin Tesla eigenaren de auto roemen maar Musk én het merk Tesla sterk minder positief zijn gaan waarderen door die hele Twitter affaire.
 
Dat ben ik niet met je eens: dat was de periode van dat geneuzel van Musk op Twitter waardoor het merk Tesla sterk minder positief gewaardeerd werd* én duidelijk was dat Musk enkel met zijn nieuwe speeltje bezig was en niet meer met Tesla.

*je zult dat uitgebreide rapport ook wel gelezen hebben waarin Tesla eigenaren de auto roemen maar Musk én het merk Tesla sterk minder positief zijn gaan waarderen door die hele Twitter affaire.
Bijna goed het waren vooral de mensen die sowieso al niet van plan een Tesla te kopen die daar veel problemen mee hadden.
 
Dan hebben we het toch over een ander rapport.

Voor dit rapport zijn Tesla eigenaren ondervraagd over van alles en nog wat over hun auto, het merk Tesla en Musk. Zie ook: Survey: Tesla owners love their EVs but are souring on Musk
Ik zie het hier niet terug maar het was geloof ik 98% die gewoon weer een Tesla zou kopen en van die 2% had idd die 21% Elon de schuld gegeven.
Dus uitgaande dat het representatief is zegt dus eigenlijk dat 0,42% afscheid neemt wegens Elon... ;)

Er is geloof ik geen ander merk waarvan 98% zeker weet weer hetzelfde merk te zullen nemen.