Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik maak mij ook ernstig zorgen om X (Twitter, niet zijn zoontje). In 2023 zou Musk niet meer aandelen verkopen maar in 2024 kan dat wel weer. En X is echt nog niet B/E of rendabel volgens de plannen die ze telkens de lucht in gooien.

Daar heb ik meer vrees van dan Tesla. Musk zei al eerder dat FY2023 én 1H24 tough times zouden worden en dat blijkt. Maar Tesla is verder kerngezond. Of we de $414 nog een keer gaan halen weet ik niet maar nog een stijging van 50% moet de komende 5 jaar toch wel lukken.
 
1697706346506.png


Vandaag dus weer een 'how low can you go' momentje. Voorbeurs alweer ca 230 tegen 270 een maand geleden.

Bron: telegraaf
 
Iets zegt mij, hecht er vooral geen waarde aan en eigenlijk vervuiling van het forum, zegt dat we nu weer even zakken naar net onder 200 dollar en dan weer als een raket omhoog gaan.
Die 200 weet ik niet maar ik verwacht geen bounce omhoog morgen. Eerder een plateau.

Ik beken dat ik nu voor het eerst sinds 2017 een stoploss heb ingesteld. Ik heb de biografie van Musk bijna uit en concludeer voor mijzelf dat Musk een genie is die zich helaas heeft omringd met ja-knikkers terwijl hij erg emotioneel gemankeerd is. Tot nog toe legde zijn eigenzinnigheid hem geen windeieren maar een keer maak je zo veel brokken en schop je zo hard tegen de verkeerde schenen dat zelfs je mooie producten je niet meer gaan redden. We zitten in mijn beleving dicht tegen, op of zelfs al over dat punt.

Er komen nog mooie jaren aan maar de houdbaarheid van Musk en daarmee van Tesla (SpaceX staat toch weer wat verder van Musk af in de beleving van veel mensen) is mijns inziens wel ingeperkt door zijn manische gedrag op X. Vandaar mijn stoploss. Ik loop onverhoopt eerder weg met een nette positie. Maar hoop vooral dat iemand een manier vindt om Musk zijn genie volop te benutten en tegelijkertijd zijn tomeloze drang naar zelfdestructie weg te sturen van de bedrijven die hij runt.
 
Die 200 weet ik niet maar ik verwacht geen bounce omhoog morgen. Eerder een plateau.

Ik beken dat ik nu voor het eerst sinds 2017 een stoploss heb ingesteld. Ik heb de biografie van Musk bijna uit en concludeer voor mijzelf dat Musk een genie is die zich helaas heeft omringd met ja-knikkers terwijl hij erg emotioneel gemankeerd is. Tot nog toe legde zijn eigenzinnigheid hem geen windeieren maar een keer maak je zo veel brokken en schop je zo hard tegen de verkeerde schenen dat zelfs je mooie producten je niet meer gaan redden. We zitten in mijn beleving dicht tegen, op of zelfs al over dat punt.

Er komen nog mooie jaren aan maar de houdbaarheid van Musk en daarmee van Tesla (SpaceX staat toch weer wat verder van Musk af in de beleving van veel mensen) is mijns inziens wel ingeperkt door zijn manische gedrag op X. Vandaar mijn stoploss. Ik loop onverhoopt eerder weg met een nette positie. Maar hoop vooral dat iemand een manier vindt om Musk zijn genie volop te benutten en tegelijkertijd zijn tomeloze drang naar zelfdestructie weg te sturen van de bedrijven die hij runt.
Ben ook de bio van Musk aan het lezen en hoewel het bewonderingswaardig is wat de beste man presteert, lijkt hij zelf zijn grootste vijand te zijn. Het continue opzoeken van risico's gaat een keer flink fout.
 
Ik heb de biografie uit sinds een paar dagen.
Mijn oordeel over Musk in een paar lijnen:
Elon is het levende bewijs dat de grens tussen geniaal en gek zijn, zeer dun is.
Ik zou er niet voor willen werken.
Ik zou er geen relatie mee willen hebben.
Hij heeft een ongeziene gedrevenheid om zijn doelen te bereiken.
Hij heeft het niet cadeau gekregen wat hij heeft bereikt.

Ik denk dat niemand Elon kan veranderen, Het is een totaalpakket, te nemen of te laten.
Maar...
Ondertussen is Tesla zoveel meer dan Elon alleen. Het DNA van "de missie" zit sterk in het bedrijf ingebakken.
Mocht hij wegvallen om één of andere reden, Dan gaat Tesla gewoon door. Weliswaar op een iets trager tempo waarschijnlijk.
TSLA zou iets stabieler kunnen worden ;) (minder koopmomentjes)
 
Papafox kan het zoveel beter zeggen dan ik zelf:


“Let me spend just a minute putting Tesla's current situation into context. Those of us who go way back with the stock remember the extreme ups and down the earnings took as a new vehicle was introduced. At volume, TSLA would show profits. When development was underway, particularly close to vehicle release and shortly thereafter, TSLA would show losses. Elon said Model 3 was the last "bet the company" vehicle to introduce. And so here we are with $5 billion in annual R&D spending, cybertruck only a month away from release, years into 4680 cell development with good results this quarter, and Tesla spending money on FSD and its AI computer faster than a drunk sailor in port after a 3 month cruise. We're in the down part of the cadence now. With all of this going on, Tesla is still generating free cash flow. We see dips in the stock price, but no longer are these "bet the company" moments. It's so much better now than then.”


Uit zijn post van vandaag: