Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Max Pain ligt op $232 🤔


IMG_6548.png



Wie gaat winnen vandaag, de shorts of de market makers?
 
Maar...
Ondertussen is Tesla zoveel meer dan Elon alleen. Het DNA van "de missie" zit sterk in het bedrijf ingebakken.
Mocht hij wegvallen om één of andere reden, Dan gaat Tesla gewoon door. Weliswaar op een iets trager tempo waarschijnlijk.
Inderdaad…. Dat zie/zag je ook bij Apple. Steve Jobs was de man die allesbepalend was voor het bedrijf en sinds zijn overlijden doet Apple het nog steeds goed, al dan niet soms op een andere koers die ze in het verleden hadden.
 
  • Like
Reactions: Hbrink and Nick-m
Zelf nog niet geluisterd 😉

al luisterende:

Start in 2003 (met de originele founders) en behandeld de gehele geschiedenis. Wel telkens met een - puntje naar Elon toe.
BNR brengt het alsof Tesla lijk te bestaat ondanks Elon i.p.v. dankzij.

krachten
- sterk merk
- uitgebreid laadnetwerk
- als teslarijder goed bediend worden en makkelijk lange afstanden maken
- vooruit strevend
- innovatief
- prestatie auto's
- autonoom rijden
- de Pionier

Zwaktes
- nog steeds productie issues
- subsidie afhankelijkheid.
- onvoorspelbaarheid Elon Musk (doet dingen waarbij iedereen zegt: Dat kan niet. )
- EG score is dramatisch i.v.m. kobalt....?????
- Governance: Sociaal niet goed. SEC en werknemer regels overschrijdend.

Opportunities:
- premium merk positioneren comfort verbeteren
- huidige trend naar duurzamer: goedkoper model
- meer vervoersmiddelen.

bedreigingen
- batterij vraag leidt tot schaarste
- traditionele automakers zijn markt aan het afsnoepen.
- Tesla is een autobouwer maar als techbedrijf gewaardeerd. Innovatie moet hoog blijven
 
Last edited:
Voor vandaag ziet het er niet groen uit. Een daling heeft ingezet en macro is ons niet goed gezind.
Mijn voorspelling is weer een rooie dag. met $ 200,- in het vooruitzicht.
Vorige keer met € 60,- geshort en had gelijk vandaag voor € 500,- nu maar zien wat er gebeurt.
View attachment 984587
Gedurfd om je korte termijn strategie zo te communiceren, daarmee stel je je toch kwetsbaar op.
Overigens denk ik dat we vandaag niet de 200 gaan zien, als ik zie dat we nu een mooie plus maken na een paar uur handelen. Wel hebben we 203 gehaald, m.a.w. wel heel dichtbij.

Afgelopen donderdag en vrijdag beetje bijgekocht. Voor nu hou ik nog wat kruit droog mochten we toch onder de 200 gaan duiken.
 
Die short positie is natuurlijk erg klein t.o.v. de positie die ik ik Tesla heb. En nu verlies ik €20,- op de short maar pak €500,- op me aandelen zogezegd.

Kwetsbaar? Dat begrijp ik niet. Wil met het delen van wat ik doe hopelijk feedback krijgen of dat anderen zeggen hoe hun het zien. Zodoende leren.

De V-curf die eraan zat te komen komt blijkbaar vandaag en niet morgen. Zat er dus naast.
 
Zelf nog niet geluisterd 😉

al luisterende:

Start in 2003 (met de originele founders) en behandeld de gehele geschiedenis. Wel telkens met een - puntje naar Elon toe.
BNR brengt het alsof Tesla lijk te bestaat ondanks Elon i.p.v. dankzij.

krachten
- sterk merk
- uitgebreid laadnetwerk
- als teslarijder goed bediend worden en makkelijk lange afstanden maken
- vooruit strevend
- innovatief
- prestatie auto's
- autonoom rijden
- de Pionier

Zwaktes
- nog steeds productie issues
- subsidie afhankelijkheid.
- onvoorspelbaarheid Elon Musk (doet dingen waarbij iedereen zegt: Dat kan niet. )
- EG score is dramatisch i.v.m. kobalt....?????
- Governance: Sociaal niet goed. SEC en werknemer regels overschrijdend.

Opportunities:
- premium merk positioneren comfort verbeteren
- huidige trend naar duurzamer: goedkoper model
- meer vervoersmiddelen.

bedreigingen
- batterij vraag leidt tot schaarste
- traditionele automakers zijn markt aan het afsnoepen.
- Tesla is een autobouwer maar als techbedrijf gewaardeerd. Innovatie moet hoog blijven
BNR-radio laat bij mij een vieze smaak achter. Mede omdat ze onder Nieuwsradio zichzelf neerzetten, terwijl er niet objectief wordt gepredikt. Vooral het ochtend "nieuws" is om te ....

Zal een paar punten pakken die IMO niet kloppen.
Zwaktes Productie issues? California 100.000 Model S/X en 550.000 Model 3/Y. Shanghai >750.000 Model 3/Y. Berlin >250.000 Model Y. Texas >250.00 model Y. Die Productie issues zijn allang weg en andere automakers hebben meer issues, dan Tesla
Subsidie afhankelijk. Ja, subsidies helpen maar afhankelijk nee.
Musk zwakte oei die is hard terwijl hij juist dit alles deels heeft mogelijk gemaakt.
EG-score slecht Tesla heeft een score van 37. Een bedrijf puur gericht op duurzaam circulair en de transitie naar elektrisch en alles daaromheen in gang heeft gezet. En dan Philips Morris, een tabak bedrijf die mensen verslaafd en totaal niets bijdraagt, krijgt een 83. De hele score is net zo goed als de Nutri-Score in winkel.
Oké mijn hart gelucht.

De beurs reageerde er niet anders om wat BNR doet. Deze is lekker groen. Nu maar hopen dat we het ergste hebben gehad en voor het eind van het jaar nog op $ 300,- zitten.
Die short positie gaat de deur uit.
 
BNR-radio laat bij mij een vieze smaak achter. Mede omdat ze onder Nieuwsradio zichzelf neerzetten, terwijl er niet objectief wordt gepredikt. Vooral het ochtend "nieuws" is om te ....

Zal een paar punten pakken die IMO niet kloppen.
Zwaktes Productie issues? California 100.000 Model S/X en 550.000 Model 3/Y. Shanghai >750.000 Model 3/Y. Berlin >250.000 Model Y. Texas >250.00 model Y. Die Productie issues zijn allang weg en andere automakers hebben meer issues, dan Tesla
Subsidie afhankelijk. Ja, subsidies helpen maar afhankelijk nee.
Musk zwakte oei die is hard terwijl hij juist dit alles deels heeft mogelijk gemaakt.
EG-score slecht Tesla heeft een score van 37. Een bedrijf puur gericht op duurzaam circulair en de transitie naar elektrisch en alles daaromheen in gang heeft gezet. En dan Philips Morris, een tabak bedrijf die mensen verslaafd en totaal niets bijdraagt, krijgt een 83. De hele score is net zo goed als de Nutri-Score in winkel.
Oké mijn hart gelucht.

De beurs reageerde er niet anders om wat BNR doet. Deze is lekker groen. Nu maar hopen dat we het ergste hebben gehad en voor het eind van het jaar nog op $ 300,- zitten.
Die short positie gaat de deur uit.
Sta volledig achter je mening over hoe BNR communiceert. Via DeGiro is deze subjectieve berichtgeving gecommuniceerd en die heeft nogal een breed bereik.
Bedenk wel dat BNR ook een publieke opinie na de mond praat voor een breder publiek.
 
  • Like
Reactions: Nick-m
Sta volledig achter je mening over hoe BNR communiceert. Via DeGiro is deze subjectieve berichtgeving gecommuniceerd en die heeft nogal een breed bereik.
Bedenk wel dat BNR ook een publieke opinie na de mond praat voor een breder publiek.
BNR is een dochter van de FD Mediagroep. FD mediagroep is een dochter van HAL Investments en HAL Investments is groot aandeelhouder van Vopak, SMB Offshore en heeft ook veel ander grote olie belangen.....