Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
ZO en alweer 3% van de koers af. nu op 226 dollar.
Eerlijk gezegd snap ik het niet. Tesla is groeiende maakt mooie cijfers in slechte tijd.

Ik denk dat dit te maken heeft met de optiemarkt.
Max Pain voor TSLA op 19 januari is USD 217,50.
Ben benieuwd hoe dicht we daarbij gaan komen op 19 januari.

Screenshot 2024-01-11 at 17.24.08.png
 
De post van Papafox die ik eergisteren deelde gaat hier over, veel manipulatie idd om de koers naar beneden te krijgen. Short selling was gisteren een whopping 66% als ik het goed heb.
Zo had ik het ook begrepen. Ik volg Papafox ook dagelijks. Ik begrijp niet altijd alles , maar de delen die ik wel begrijp, geven toch enige gemoedsrust. ;)
 
De koers van Tesla IMO is meer een stuk speelgoed van de MM dan een daadwerkelijke reflectie van het bedrijf. Sommigen (DL003) weten het 95% van de tijd goed te voorspellen dat het niet anders kan dan manipulatie. Dat wetende nu nog uitzoeken hoe we hier het best van kunnen. Profiteren van de laatste dagen ging niet. ( vakantie) bij de volgende leg up en dan down ga ik weer short 📈📉🚀🎯
 
Er vóór bedoel je?

Haha ik verwacht een beat dus dan weet je het wel 😂

Grote vraag is of de marges gaan herstellen en het laatste Q dus de bodem is geweest qua marges. Indien ja zou er wel wat moois kunnen gebeuren.

Overigens denk ik dat we voornamelijk sideways blijven gaan totdat er een grote catalyst komt, energy, gen3, FSD , Optimus… maar dan hard, dwz toevoegend aan de bottom line.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Ik verwacht ook een beat maar tegelijkertijd ook een koersdaling van tussen de 5% en 10% in de dagen na de earnings call. Sowieso door het optreden van Elon maar ook omdat ik verwacht dat de marges niet gaan herstellen in 2024 en zelfs niet in 2025. Nu al duiken de prijzen weer omlaag.

Ik hoop niet op zeer verre toekomstmuziek als FSD/Robotaxi of Optimus (die gaan denk ik pas over op zijn vroegst 5 jaar spelen) maar ben wel erg geïnteresseerd in de energy business.
 
  • Like
Reactions: Maurice1