Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Oud nieuws.

Dat ASN meer waarde hecht aan de FUD in de media en aan scams als ESG moeten ze zelf weten. Tesla is uitermate transparant over hun milieuimpact en legt elk jaar verantwoording af aan de aandeelhouders:
Triodos is ook zo een bank. Artikel van 2020:

 
Keep the fait alive!

1708971211310.png
 
Gezien de laatste bewegingen mogen we blij zijn met 200. Dan in stapjes van 25 blij, blijer en nog blijer. Echt blij ben ik pas bij 300+
Gezien dat NVDA record naar record schrijf vanwege AI en dat Tesla juist een heel AI platform wat betreft beeldverwerking heeft ga ik er vanuit dat Tesla binnen enkele jaren ook records gaat verbrijzelen. Al moeten we met rekeninghouden met de weerstand van de omgeving die Tesla momenteel heeft.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Gezien dat NVDA record naar record schrijf vanwege AI en dat Tesla juist een heel AI platform wat betreft beeldverwerking heeft ga ik er vanuit dat Tesla binnen enkele jaren ook records gaat verbrijzelen. Al moeten we met rekeninghouden met de weerstand van de omgeving die Tesla momenteel heeft.


32% van de omzet van NVDA komt van slechts twee klanten, een van 13% en een van 19%. Tesla is een van die twee klanten.

Ik vind het moeilijk om in te schatten waar NVDA over een paar jaar is, in principe leveren zij alleen de pikhouwelen voor de (mogelijke) goudmijn die AI kan worden.

De absurde marges dankzij hun huidige monopolie lijken mij ook niet houdbaar op termijn.
 
32% van de omzet van NVDA komt van slechts twee klanten, een van 13% en een van 19%. Tesla is een van die twee klanten.

Ik vind het moeilijk om in te schatten waar NVDA over een paar jaar is, in principe leveren zij alleen de pikhouwelen voor de (mogelijke) goudmijn die AI kan worden.

De absurde marges dankzij hun huidige monopolie lijken mij ook niet houdbaar op termijn.

Daar heeft het FD een stukje over geschreven.
Op termijn kan er zeker concurrentie komen. Maar ze hebben een stevige voorsprong van meerdere jaren.
En daarna is er goede kans dat door lock-in een hoop bedrijven alsnog vastzitten of niet zo makkelijk zullen overstappen.
Op de langere termijn gaan ze die marges niet vasthouden idd. Maar ze zullen de aankomende 3-5 jaar zeker niet zomaar wegzakken.

Voor de eerste 10 is 't hele artikel leesbaar, dus alleen klikken als je 't artikel wil lezen ;)
 
Daar heeft het FD een stukje over geschreven.
Op termijn kan er zeker concurrentie komen. Maar ze hebben een stevige voorsprong van meerdere jaren.
En daarna is er goede kans dat door lock-in een hoop bedrijven alsnog vastzitten of niet zo makkelijk zullen overstappen.
Op de langere termijn gaan ze die marges niet vasthouden idd. Maar ze zullen de aankomende 3-5 jaar zeker niet zomaar wegzakken.

Voor de eerste 10 is 't hele artikel leesbaar, dus alleen klikken als je 't artikel wil lezen ;)
Dank voor de tip. Zal via mijn eigen abo gaan lezen!
 
  • Like
Reactions: ERvee
Daar heeft het FD een stukje over geschreven.
Op termijn kan er zeker concurrentie komen. Maar ze hebben een stevige voorsprong van meerdere jaren.
En daarna is er goede kans dat door lock-in een hoop bedrijven alsnog vastzitten of niet zo makkelijk zullen overstappen.
Op de langere termijn gaan ze die marges niet vasthouden idd. Maar ze zullen de aankomende 3-5 jaar zeker niet zomaar wegzakken.

Voor de eerste 10 is 't hele artikel leesbaar, dus alleen klikken als je 't artikel wil lezen ;)

Mmm er zijn sterke indicaties dat we nu in een AI bubble zitten dus ik ben uitermate voorzichtig met voorspellingen die meerdere jaren in de toekomst beslaan.

Uiteindelijk is imo degene die met een ‘real world’ toepassing komt van AI/AGI waar het om draait.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Hbrink
Gezien dat NVDA record naar record schrijf vanwege AI en dat Tesla juist een heel AI platform wat betreft beeldverwerking heeft ga ik er vanuit dat Tesla binnen enkele jaren ook records gaat verbrijzelen. Al moeten we met rekeninghouden met de weerstand van de omgeving die Tesla momenteel heeft.
De chips zijn er, hebben zich bewezen worden verkocht en de markt groeit.
De AI is nog in ontwikkeling, loopt af en toe eens tegen de lamp, wacht nog op overheidsregulering en kan inderdaad nog een bubble zijn en moet dus teren op speculatie.
 
(...)
De AI is nog in ontwikkeling, loopt af en toe eens tegen de lamp, wacht nog op overheidsregulering en kan inderdaad nog een bubble zijn en moet dus teren op speculatie.
Kortom, flink in investeren met een strakke stoploss ;)
Op 11 januari flink in NVDA gestapt, sindsdien +40% winst gepakt en de daling van TSLA van de afgelopen weken deels kunnen opvangen. Maar ik houd ook rekening met een bubbel dus heb een stoploss er op gezet.
 
Zou het stoppen van de Apple car nog iets gaan doen voor de koers van Tesla? Ook het feit dat BYD meer gaat inzetten op PHEV dan EV zou goed nieuws moeten zijn. Die 200 grens lijkt een magische grens te zijn, waarschijnlijk door al die lui met hun candle grafiekjes.

Eerder negatief imo.

De spin zijnde dat EV’s een voorbijgaand iets is zonder groeiperspectief terwijl de data het tegenovergestelde laat zien.

Overigens was Apple niet zozeer bezig met een EV maar eerder met een AV, een Autonomous Vehicle.
 
  • Informative
Reactions: Michel_AH
Eens kijken of we vandaag boven de 200 kunnen blijven...

Ik vraag me af op wat voor event de koers een echte klap gaat maken (20%-50%). Beetje betere verkoop of productiecijfers, daar gaat het niet mee...

Opties:
- verkoop FSD aan andere autofabrikanten
- FSD die met legal permission echt zelfstandig (zonder menselijk ingrijpen) snelweg mag rijden

Suggesties?
 
  • Like
Reactions: Michel_AH
Eens kijken of we vandaag boven de 200 kunnen blijven...

Ik vraag me af op wat voor event de koers een echte klap gaat maken (20%-50%). Beetje betere verkoop of productiecijfers, daar gaat het niet mee...

Opties:
- verkoop FSD aan andere autofabrikanten
- FSD die met legal permission echt zelfstandig (zonder menselijk ingrijpen) snelweg mag rijden

Suggesties?
Ik gok op:
1/ optimus
2/25k dollar Tesla
3/FSD
maar dit zijn de grote kleppers

+20-50% lijkt me al te kunnen met starten Giga Mexico / goede Q1 cijfers
 
Ik gok op:
1/ optimus
2/25k dollar Tesla
3/FSD
maar dit zijn de grote kleppers

+20-50% lijkt me al te kunnen met starten Giga Mexico / goede Q1 cijfers

Optimus zie ik als klapper niet eerder dan 2025 en dan ben ik nog optimistisch... Ik zie grote vooruitgang maar commercieel uitbaten is toch stap twee.

25K Tesla is, gezien EM timeline, ook eerder 2025. Concurrentie staat ook niet stil dus in hoeverre dit een grote klapper wordt vind ik lastig in te schatten..

FSD zijn we het dus over eens... :) Al zie ik dat in 2024 en 2025 alleen op snelwegen...

Goede Q1 (en de rest van 2024) cijfers levert mi max 10% op...