Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Hoop FUD oa Bloomberg die in chocolade letters spreekt over instortende China export cijfers, in werkelijkheid veroorzaakt door Chinees nieuwjaar.

Mede-veroorzaakt. Maar er is echt wel wat aan de hand hoor. De grootste bulls verliezen inmiddels langzaam ook de buy&forget-mentaliteit die ik ook al een tijdje kwijt ben.

Maar grote kans dat hij morgen weer wat bijtrekt.
 
Ben ook al aardig wat moed aan het verliezen op deze manier. Heb best veel aandelen Tesla maar als ik dan nu naar o.a. NVDA, COIN, BTC, DOGE, SHIB kijk dan ligt het gewicht in Tesla toch wel gevoelig. Het was een mooie run vanaf 100 dollar naar bijna 300 dollar. Maar met 180 staan we toch weer dichterbij de 100.

De moed is verminderd, maar we blijven moed houden op de lange termijn. Hopelijk hebben ze Elon nu genoeg geplaagd door zijn bonus in te houden en dan te geven aan de aasgieren die de titel Advocaten hebben maar in mijn ogen niet verdienen. Ze hebben misbruik gemaakt van het rechtssysteem.
 
Heb best veel aandelen Tesla maar als ik dan nu naar o.a. NVDA, COIN, BTC, DOGE, SHIB kijk dan ligt het gewicht in Tesla toch wel gevoelig.
Dat is het voordeel van breder portfolio. Alles in mijn portfolio is knalgroen behalve TSLA, waardoor ik vandaag op -2,1% sta ipv de -7% wanneer je alleen TSLA zou hebben. Met name NVDA en Bitcoin redden mij vandaag.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Dat is het voordeel van breder portfolio. Alles in mijn portfolio is knalgroen behalve TSLA, waardoor ik vandaag op -2,1% sta ipv de -7% wanneer je alleen TSLA zou hebben. Met name NVDA en Bitcoin redden mij vandaag.
Bij mij staan TSLA, PLTR en een beetje in FUBO in het rood. Al het andere in het groen en een paar heel goed in het groen.

Als we weer 100 aantikken is het een bijkoopmoment :D
 
Tesla is gezond bedrijf, maar ook erg hoog gewaardeerd. Ze moeten out-perfomen om dit vast te houden. PE is hoger dan die van NVIDIA (en die out-performen flink).
Mee eens. En Tesla gaat ook echt wel weer leveren (Gen 3, FSD) maar, zoals ik eerder schreef, zie ik dit de komende 12-24 maanden nog niet gebeuren. Hooguit Energy, maar dat is nog steeds een druppel op een gloeiende plaat in het geheel.
 
Mee eens. En Tesla gaat ook echt wel weer leveren (Gen 3, FSD) maar, zoals ik eerder schreef, zie ik dit de komende 12-24 maanden nog niet gebeuren. Hooguit Energy, maar dat is nog steeds een druppel op een gloeiende plaat in het geheel.
Denk dat je er niet veel naast zit. TSLA hier nog in de plus maar helemaal niks vergeleken met de rest.

Ik weet nog goed dat Tesla bij het uitkomen van de model S vrij laag stond en toen niet gedaan, dat was pas dom 🤔 Jaren laag gestaan en voordat de 3 uitkwam nog over nagedacht....... weer niet gedaan, 2 x dom. Nu 3x scheepsrecht en gelukkig nog redelijk gekocht op de dip. Timing is belangrijk, mijn TSLA timing was dus bagger.
 
Last edited:
IMG_7774.png


Toch niet alleen maar TSLA vandaag
 
Zijn er meerdere hier die nog overwegen bij te kopen rond deze koers of is de verwachting dat er dit jaar weinig muziek zit in het aandeel/prestaties Tesla?

Ja hoor ik koop gewoon bij. De vooruitzichten en fundamentals zijn uitstekend en wanneer de volgende upswing komt weet niemand maar als die komt wordt ie volgens mij net zo heftig als in 2020.

Het helpt ook dat mijn horizon 2030 is natuurlijk, en ik de periode 2017-2020 heb meegemaakt.

Dus wat mij betreft gaat de aloude Buffet mantra nu ook weer op.
 
Zijn er meerdere hier die nog overwegen bij te kopen rond deze koers of is de verwachting dat er dit jaar weinig muziek zit in het aandeel/prestaties Tesla?
Ik klaag weliswaar maar blijf voorlopig bij mijn investeringsplan. Al ben ik meer gaan spreiden dan ik voorheen had bedacht sinds Musk meer bezig is met X, grenscontroles en allerhande complottheorieën dan Tesla.


IMG_6174.jpeg
 
  • Helpful
Reactions: Maurice1