Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren na lang wikken en wegen 1/3 verkocht. Momenteel lijkt het niet de allerbeste zet. ;)
Maar had ik er eigenlijk heeeeel veel ( sinds 2013)
Ook een beetje voor de gemoedrust van mijn echtgenote.
Ik geloof zeker nog meer dan 100% in Tesla en Elon (in TSLA momenteel iets minder)
In de kwartaalcijfers maak me geen zorgen, wel een beetje over de uitkomst van de aandeelhoudersvergadering...

Als ze van hieruit blijven stijgen beleg ik een deel in de S&P via een ETF
Mochten ze fel dalen, stap ik waarschijnlijk met een deel terug in.
Bedankt voor de mededeling. Nu weten we tenminste de reden van de daling. ;)
 
Op korte termijn is het gokken. Op lange termijn is TSLA een goede investering.
Op de lange termijn is het vooral rekenen op FSD unsupervised.
Vervangt tot 5 chauffeurs (rijdt 24/7),
Wordt nu verkocht voor 12000$. Voor een commerciële koper zal het zeker 200k€ waard zijn, want op een jaar terugbetaald zijn als hij 5 chauffeurs kan afdanken. De prijs zal dus verveelvoudigen, zonder dat de kostprijs voor Tesla veel toeneemt. Pure winst dus.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Op de lange termijn is het vooral rekenen op FSD unsupervised.
Vervangt tot 5 chauffeurs (rijdt 24/7),
Wordt nu verkocht voor 12000$. Voor een commerciële koper zal het zeker 200k€ waard zijn, want op een jaar terugbetaald zijn als hij 5 chauffeurs kan afdanken. De prijs zal dus verveelvoudigen, zonder dat de kostprijs voor Tesla veel toeneemt. Pure winst dus.
8k dollar volgens mij inmiddels
 
  • Like
Reactions: Phil V
Als zelfs XFrank inmiddels gaat verkopen dan mag hij mij best weer deblokkeren. 😂

Musk maakt zich in ieder geval geen zorgen: met minder dan een half uur voor de ER is hij met Argentinië bezig….
 

Attachments

  • IMG_7079.jpeg
    IMG_7079.jpeg
    136.1 KB · Views: 4
  • Funny
Reactions: Maurice1
Heb de call gevolgd. Heb ik het goed begrepen dat Tesla met het idee zit om de rekenkracht van voertuigen die geparkeerd staan te gaan gebruiken? Hoorde iets van 1kW “compute power” per voertuig… Allemaal leuk en wel, maar wie gaat de energierekening hiervoor dragen? Terwijl je slaapt lekker 10kWh uit je batterij gerekend.
 
Heb de call gevolgd. Heb ik het goed begrepen dat Tesla met het idee zit om de rekenkracht van voertuigen die geparkeerd staan te gaan gebruiken? Hoorde iets van 1kW “compute power” per voertuig… Allemaal leuk en wel, maar wie gaat de energierekening hiervoor dragen? Terwijl je slaapt lekker 10kWh uit je batterij gerekend.
Ook hier zal Tesla toestemming voor moeten vragen en waarschijnlijk ook belonen.
 
  • Helpful
Reactions: JanG007
De zweetdruppels op menig investeerdershoofd kunnen weer even afgeveegd worden.
De angst voor een flinke daling na publicatie van de eerste kwartaalcijfers is van de baan.

Er is de afgelopen tijd ook wel enorm veel FUD gepubliceerd, dat creëert onrust in een menselijk brein.
Ook ik maakte mij daardoor wel enigszins zorgen, maar onvoldoende om te gaan verkopen.

Ik ga niet voorspellen wat de toekomst brengt, dat zit er toch altijd naast.
Maar voorlopig houd ik TSLA vast, tenzij ik grote uitgaven moet gaan doen.
De onaflatende drang naar innovatie en efficiency binnen Tesla, in combinatie met het constant binnenhalen van toptalent, blijft mij vertrouwen geven.