Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
De vorige keer gekocht bij 100. Nu wachten op 125 en weer gaan kopen.
Morgen expiratie. Wat zou dat doen met de aandelen?
Weinig denk ik..

Dacht een pump naar 160...
Kwam niet uit.
Calls met verlies gesloten...
Naar Puts gedraaid en weer op winst..

Q1 Cijfers zeggen alles..
Gezien de enorme toename in personeel, minder auto's verkocht, operationele inflatie en de superleaseverhoging (vd fabriek sinds 1 jan) in China zal het eerder tegenvallen dan meevallen denk ik..
Daarom short
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Robotaxi.........zodra de mensen zelf niet meer willen rijden in hun "heilige koe" en hem willen uitlenen
Robotaxi gaat niet over uitlenen. Veel te duur. En te weinig voordelen.
Het wordt een apart bedrijf.
Mensen in de steden gaan eerst overstag. Voor veel verplaatsingen kan de auto gemist worden, voor deze andere nemen ze een robotaxi. Geen dure parking meer en geen lasten. Veel reizen per wagen om de dure aanschaf terug te verdienen.
Als de wagens echt zelfstandig rijden, gaat robotaxi 50000€ kosten. De jaarkost van een chauffeur. Niet omdat het aan de producent zo veel kost, maar omdat professionele bedrijven dat er willen aan geven om een chauffeur uit te sparen. Voordeel zit hem dat robotaxis, behalve voor onderhoud, 24/7 werken. Meer 1 robotaxi spaar je 3 chauffeurs uit.
Ik denk daarbij aan taxi’s, pakjesbedrijven,
 
Dan beginnen we toch met alle openbaar vervoer (dat dikwijls vrij complex is) te vervangen door robotaxi. Van deur tot deur en goedkoper, meer privé en grotere vrijheid. de rest kan dan beginnen gebruik maken als ze willen feesten of gaan zuipen. ;)
In 2008 deed ik een opdracht voor NMBS en zat ik van aan mijn bureel uit te kijken over de sporenbundel van Brussel-Zuid. Wat een gigantische (vuile) ruimte die daar in op gaat! Op 1 van de duurste locaties van België!
Dat deed me luidop denken. Vervang alle sporen door asfalt, laat daar auto ‘s op rijden onder voorwaarde dat ze stoppen aan elk station zolang er volk op het perron staat, om die mee te nemen. Je kan gans de overhead aan spoorwegpersoneel afschaffen. De spoorwegbundels kunnen als parking dienen.
nu. 2024 heb je zelfs geen parking meer nodig. De wagens kunnen gewoon weer weg rijden van de stad en actief blijven voor pakjesdiensten, boodschappen, kindertaxi (zonder schrik voor malaise chauffeurs)…
De bundels kunnen mooie parken worden.
 
Gister 15.000 mensen op straat.
De bonus is voor zijn prestaties sinds 2018. In december 2018 waren er 48.817 in dienst. Inmiddels zijn dat er 140.473, ruim 40.000 meer dan na de vorige ontslagronde. Waarom is er zoveel negatieve aandacht voor zo'n ontslagronde, maar nooit voor de enorme groei die er aan vooraf ging?

Vandaag weer beginnen over zijn 55 miljard bonus. (meer dan Tesla ooit bij elkaar heeft verdiend en genoeg voor zeg 550.000 jaarlonen van een ton...)
Precies. Het gaat dan ook echt niet om 55 miljard die overgemaakt wordt, maar om een optiepakket met een theoretische waarde van 55 miljard. Waarschijnlijk veel minder nu de koers zo gedaald is, maar het frame dat er een gigantisch bedrag overgemaakt gaat worden klopt gewoon niet. Maar leg dat maar eens uit aan de media die hem liever als een narcistische geldwolf neerzet.

De bonus bestaat er uit dat hij 12% van de aandelen mag kopen tegen de prijs van 2018, met de restrictie dat hij die pas na 5 jaar mag verkopen. Als het bedrijf over 5 jaar failliet is, heeft hij nog steeds niks. Hij heeft dit pakket verdiend door het bedrijf te laten groeien op een manier die niemand in 2018 nog voor mogelijk hield. En nu mag hij daar niet voor beloond worden? Dat is toch ook raar...

Edit: ik zie dat in de twee pagina's na jouw post een hoop al voorbij gekomen is van wat ik hier schrijf. Sorry voor deze grotendeels overbodige reactie...
 
Last edited:
Precies. Het gaat dan ook echt niet om 55 miljard die overgemaakt wordt, maar om een optiepakket met een theoretische waarde van 55 miljard. Waarschijnlijk veel minder nu de koers zo gedaald is, maar het frame dat er een gigantisch bedrag overgemaakt gaat worden klopt gewoon niet. Maar leg dat maar eens uit aan de media die hem liever als een narcistische geldwolf neerzet.
Je kan jezelf daarbij afvragen waarom mensen het zo wensen te framen.

Doen ze dat omdat ze:
- het niet begrijpen en geen benul hebben wat er echt aan de hand is,
- zich er totaal niet in verdiept hebben en zomaar wat na-papagaaien wat iemand anders roept,
- bewust foute verhalen de wereld in helpen in de hoop er zelf beter van te worden.

Ik vraag mij echt af wat de motivatie is van die mensen.
Dat er bij zijn die geen gelegenheid voorbij laten gaan om een persoonlijke aanval te maken op Musk geeft mij serieus te denken over de motieven.
 
Voorbeurs gaat hard omlaag..
145.91-4.02(-2.68%)
Pre-Market: 7:03 AM EDT

Ik dacht een klein ritje omhoog komt wel....maar hij komt niet.
Vrijdagmiddag (hier inde avond) is in de regel wel een goed dagdeel..
Wie weet...maar zie het ook niet zo snel naar groen draaien...
 
Voorbeurs gaat hard omlaag..
145.91-4.02(-2.68%)
Pre-Market: 7:03 AM EDT

Ik dacht een klein ritje omhoog komt wel....maar hij komt niet.
Vrijdagmiddag (hier inde avond) is in de regel wel een goed dagdeel..
Wie weet...maar zie het ook niet zo snel naar groen draaien...
Funding secured. :D

BTC halving vandaag. Dus flink omhoog met BTC en dan Tesla kopen op 125 met de winst van BTC.
 
Als Tesla dan moet worden gezien als een AI-bedrijf, het lijkt vandaag alsof AI ineens in het verdomhoekje zit. Veel AI-gerelateerde aandelen krijgen een tik vandaag.

Offtopic, Netflix had ook mooie cijfers in Q1, maar een iets lager vooruitzicht en hoppa, flinke koersval.

Ben heel benieuwd naar TSLA volgende week.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
NEWS: Tesla no longer lets you order a Megapack on its website, but they are accepting inquires.It's unclear why Tesla is doing this. It could be that they are only accepting very large orders now, but that's just me speculating. The previous order minimum was 5 Megapacks (which cost ~$10M).
Tja, misschien zijn de entiteiten die megapacks kopen niet zo hip dat ze voor miljoenen op het web bestellen maar gewoon nog ouderwets met een offerte, een rondje handtekeningen van de baas en bovenbaas, en de inkoopmamanger wil ook nog even zijn kunstje kunnen doen. Maal twee als het een overheid is die de megapacks bestelt. Nothing Burger IMO. Zou dit over de autos gaan dan was het een ander verhaal.