Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Berekening fiscaal/financieel voordeel elektrische wagen voor vennootschap in België

This site may earn commission on affiliate links.
Wij hebben ons dossier voor de ecologiepremie reeds in februari aangevraagd en deze gaf voor de auto €2.800 en voor het laadpunt €375. Deze was redelijk snel ontvankelijk maar de goedkeuring is er pas gekomen begin mei en heb een week later de uitbetaling gevraagd van de eerste schijf. Op vraag van de contactpersoon heb ik via mail de voorschotfactuur van Tesla doorgestuurd. Tot op heden heb ik nog niets ontvangen. Het gaat inderdaad allemaal redelijk traag, maar het komt wel :smile:

Mijn boekhouder moest ook nog eens juist uitpluizen hoe het juist zit met die aftrekbaarheid van 120%, ben blijkbaar voor hem een van de eerste in deze situatie.

bij mij is vorige week het laatste deel van het laadstation uitbetaald.(aanvragen zijn van mei 2013) alles is nu keurig betaald. zowel van de auto als van het laadstation.
de subsidie was toen nog het dubbele van wat het nu nog is.
 
Je moet abonnee zijn van die website om dat artikel te kunnen lezen... Met die link zijn de meesten onder ons dus niet zoveel, vrees ik.

vreemd, want ik ben geen abonnee.

"Voor 120% aftrekbare kosten, hoe werkt dat precies?"

Knippen en plakken in Google, eerste resultaat klikken en dan werkt het wel.
 
Hup daar gaan we weer.... typische Belgische .... antwoord op mijn aanvraag van enkele maanden geleden....

Helaas moet ik u melden dat u nog even op uw beslissing zal moeten wachten.
Om redenen van budgettaire beheersbaarheid van de steunmaatregel besliste de bevoegde minister gisteren de subsidiepercentages te verlagen, ik verwijs hier voor naar de mededeling in bijlage.

De nieuwe steunpercentages zijn van toepassing op al de nog niet besliste steunaanvragen ingediend vanaf 20 december 2012.


Belangrijke mededeling.
EP-PLUS steunregeling.
Vanaf 11 juni 2014 geldt voor de EP-PLUS steunregeling volgende subsidietabel:
Ecoklasse
Ecologiegetal
Subsidiepercentage kmo
Subsidiepercentage go
A
9 - 6
25%
12,5%
B
4 – 3
10%
5%
C
2
5%
0%
D
1
5%
0%
Dee subsidietabel geldt voor milieu-investeringen, investeringen op energiegebied en voor Investeringen ten behoeve van energie uit hernieuwbare energiebronnen of hoogrenderende warmtekrachtkoppeling
De steunpercentages zijn van toepassing op al de nog niet besliste steunaanvragen ingediend vanaf 20 december 2012.
Strategische ecologiesteun.
Vanaf 11 juni 2014 worden de steunpercentages voor de steunregeling voor strategische ecologieprojecten op 0 % gezet. Deze percentages zijn van toepassing op alle aanvragen die worden ingediend vanaf 11 juni 2014.
 
Hup daar gaan we weer.... typische Belgische .... antwoord op mijn aanvraag van enkele maanden geleden....

Helaas moet ik u melden dat u nog even op uw beslissing zal moeten wachten.
Om redenen van budgettaire beheersbaarheid van de steunmaatregel besliste de bevoegde minister gisteren de subsidiepercentages te verlagen, ik verwijs hier voor naar de mededeling in bijlage.

De nieuwe steunpercentages zijn van toepassing op al de nog niet besliste steunaanvragen ingediend vanaf 20 december 2012.


Belangrijke mededeling.
EP-PLUS steunregeling.
Vanaf 11 juni 2014 geldt voor de EP-PLUS steunregeling volgende subsidietabel:
EcoklasseEcologiegetalSubsidiepercentage kmoSubsidiepercentage go
A9 - 6 25%12,5%
B4 – 310%5%
C25%0%
D 15%0%
Dee subsidietabel geldt voor milieu-investeringen, investeringen op energiegebied en voor Investeringen ten behoeve van energie uit hernieuwbare energiebronnen of hoogrenderende warmtekrachtkoppeling
De steunpercentages zijn van toepassing op al de nog niet besliste steunaanvragen ingediend vanaf 20 december 2012.
Strategische ecologiesteun.
Vanaf 11 juni 2014 worden de steunpercentages voor de steunregeling voor strategische ecologieprojecten op 0 % gezet. Deze percentages zijn van toepassing op alle aanvragen die worden ingediend vanaf 11 juni 2014.

Te laat deze thread gevonden.

ik heb aanvraag op 14 juni gedaan,
Resultaat:
2000 euro vr wagen
en 150 euro vr laadpunt
indien ik het had geweten!?
dan had ik alles aangevraagd vr 11 juni.
 
Heb je al een idee hoe je dat gaat aanrekenen? Ik heb ook een metertje en kan dus mooi bijhouden hoeveel elektriciteit naar de Tesla gaat. Ik kan niet zien of het over dag- of nachtstroom gaat.
Ik moet hierover ook nog met de boekhouder spreken (na de vakantie :smile:)

Ik doe een aangifte vanuit mijn privé naar mijn vennootschap. Ik neem de totaalfactuur en verdeel het bedrag aan de hand van het totaalverbruik. Let er wel op dat je zo geen BTW kan recupereren.
 
Er zijn Eltako's tellers met dubbeltarief (vb DSZ12D-3x65 A), maar deze moet je dan laten verzegelen ? Anders is het wel makkelijk sjoemelen natuurlijk...

Je kunt toch ook gewoon het totaal aantal geladen kWh die de Tesla-teller aangeeft, gebruiken? (op voorwaarde dat je er ene hebt laten onbeperkt doordraaien sinds je allereerste km, natuurlijk) (tenzij je vaak "vreemd" bent gegaan om te laden, ook)