Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Berekening fiscaal/financieel voordeel elektrische wagen voor vennootschap in België

This site may earn commission on affiliate links.
Je kunt toch ook gewoon het totaal aantal geladen kWh die de Tesla-teller aangeeft, gebruiken? (op voorwaarde dat je er ene hebt laten onbeperkt doordraaien sinds je allereerste km, natuurlijk) (tenzij je vaak "vreemd" bent gegaan om te laden, ook)

Als ik dat zou doen, dan mis ik ongeveer 30%...
de teller in de garage ( die exclusief voor de tesla is) geeft bijna 30% meer verbruik, dan de teller in de auto(die ik nog niet gereset heb)
 
En waar zijn die 30% dan naar toe? Toch niet allemaal verlies, mag ik hopen?

ik denk het toch wel.
een beetje verlies in de kabel denk ik (40 meter ongeveer)
dan nog wat verlies met het omzetten naar DC
maar het meeste ben ik deze winter verloren. ik verloor evenveel km, of meer van op de parking te staan dan dat ik werkelijk reed.
's morgens 8km en 's avonds 8km terug naar huis en overdag verloor ik soms 18 a 20km (en dan nog eens het verlies van 's nachts er bij)
de kwh teller in de auto telt ook alleen maar op, als je daadwerkelijk km doet.
 
Ik heb een lader van the plugin company (love to load). die met hun in verbinding staat. De electriciteitsinstallatie staat op mijn privé naam (groenstroomscertificaten). The plugin company kan zien hoeveel elektriciteit er bij mij verbruikt wordt (om te laden) en ze betalen dat verbruik aan mij (privé) terug aan een vooraf bepaald (dag)tarief. Anderzijds krijgt mijn vennootschap van hun een factuur voor het verbruik. Dit is het verbruik van mij thuis (aan hetzelfde tarief) en het verbruik aan publieke laadpalen. Hierdoor heb ik dus een officieel factuur binnen de vennootschap en is er nooit discussie. Het feit dat ik eigenlijk meestal aan nachttarief laad, maakt het nog een stuk interessanter. Mijn vennootschap betaalt the plugin company het thuisverbruik en zij storten dit integraal door, maar alles aan het vastgelegd Dagtarief, alhoewel het via het nachtarief wordt opgeladen.
Om dit alles te hebben, heb ik wel een duurdere lader moeten plaatsen + een vaste kost per jaar (50 euro, dacht ik). Maar ik doe bij deze constructie toch nog winst.
 
Belangrijke tip voor eenieder die de ecologiepremie aangevraagd heeft :

Als men je vraagt naar het beroepsgebruik van je Tesla en/of je laadstation, zeg dan best dat dat 100% is. Ik heb dat niet gedaan ( gaf aan dat er ook wel prive mee gereden gaat worden...) en kan nu in de pen kruipen om een beroep te schrijven op de annulatie van HEEL mijn dossier.

Een gewaarschuwd man telt voor twee !
 
Update premies Vlaams Agentschap voor ondernemen

Omwille van budgettaire redenen zag de bevoegde minister zich genoodzaakt de subsidiepercentages van de ecologiesteunregeling aan te passen.

Vanaf 11 juni 2014 geldt voor de EP-PLUS steunregeling voor milieu-investeringen, investeringen op energiegebied en voor investeringen ten behoeve van energie uit hernieuwbare energiebronnen of hoogrenderende warmtekrachtkoppeling volgende subsidietabel.

De nieuwe subsidiepercentages zijn enkel van toepassing op steunaanvragen ingediend vanaf 11 juni 2014. Aanvragen van voor 11 Juni 2014, blijven de vorige premie behouden
 
wel grappig eigenlijk dat iedere kmo om de 36 maand, een bedrag van 1.000.000€ subsidies "kan" krijgen.... maar ze doen er alles aan om toch maar 0,0 euro te moeten betalen.:confused:

Als ik dit zo lees allemaal ben ik bijna blij met de manier waarop onze Nederlandse bureaucratie in elkaar zit. Wij Nederlanders klagen wel eens over het tempo waarin hier gewerkt wordt, maar als ik lees hoe moeilijk onze vrienden uit België hebben ...:confused:.
Succes in ieder geval.
 
Als ik dit zo lees allemaal ben ik bijna blij met de manier waarop onze Nederlandse bureaucratie in elkaar zit. Wij Nederlanders klagen wel eens over het tempo waarin hier gewerkt wordt, maar als ik lees hoe moeilijk onze vrienden uit België hebben ...:confused:.
Succes in ieder geval.

ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik keurig alle beloofde subsidies heb ontvangen. Maar ik was dan ook bij de eersten. Nu draaien ze duidelijk de kraan dicht.
 
In de regels staat dat enkel het bedrag dat beroepsmatig gebruikt wordt mag aangegeven worden. Dus volgens mij: Tesla kost 100.000 euro. 70 percent beroep. 70.000 euro aangeven en daarop subsidie krijgen. Maar je mag maar 48000 of zoiets opschrijven (mocht ik nog, nu is het 40000 euro) als maximum. Dat is sowieso minder dan de 70 percent (zelfs minder dan de 50 percent).

Waarop is jouw aanvraag dan afgewezen? Op het feit dat het maar 70 percent van de 48000 euro mag zijn of zo? 48000 euro voor een beetje uitgeruste tesla is minder dan 50 percent van de totale prijs dus is 50percent bedrijf en 50 percent privé.

Als het dan maar 50 percent van het maximum op te geven bedrag is wordt het wel heel ondoorzichtig.


Belangrijke tip voor eenieder die de ecologiepremie aangevraagd heeft :

Als men je vraagt naar het beroepsgebruik van je Tesla en/of je laadstation, zeg dan best dat dat 100% is. Ik heb dat niet gedaan ( gaf aan dat er ook wel prive mee gereden gaat worden...) en kan nu in de pen kruipen om een beroep te schrijven op de annulatie van HEEL mijn dossier.

Een gewaarschuwd man telt voor twee !
 
Dat is nu weer net het mooie aan de belgische overheid - je krijgt zelfs geen reden waarom het afgewezen is ! Afwachten welke reactie gaat komen op mijn beroep ...

In de regels staat dat enkel het bedrag dat beroepsmatig gebruikt wordt mag aangegeven worden. Dus volgens mij: Tesla kost 100.000 euro. 70 percent beroep. 70.000 euro aangeven en daarop subsidie krijgen. Maar je mag maar 48000 of zoiets opschrijven (mocht ik nog, nu is het 40000 euro) als maximum. Dat is sowieso minder dan de 70 percent (zelfs minder dan de 50 percent).

Waarop is jouw aanvraag dan afgewezen? Op het feit dat het maar 70 percent van de 48000 euro mag zijn of zo? 48000 euro voor een beetje uitgeruste tesla is minder dan 50 percent van de totale prijs dus is 50percent bedrijf en 50 percent privé.

Als het dan maar 50 percent van het maximum op te geven bedrag is wordt het wel heel ondoorzichtig.
 
Alles met die subsitie gaat wel vrij traag, maar volgens mij verloopt alles wel correct.

Een paar weken na goedkeuring van het dossier heb ik 2 maand geleden de uitbetaling van de 1ste schijf gevraagd en heb op hun vraag naar de eerste factuur, de voorschotfactuur van de Model S ingediend. De betaling is gedaan. Ik ga straks de uitbetaling van de 2de en de 3de schijf vragen :smile:


Volledig verloop subsidie :
Aanvraagdatum : 22/02/2014
Geplande startdatum investering : 01/03/2014
Dossier ontvankelijk : eind maart
Goedkeuring dossier : begin mei (weet niet juist wanneer, want heb er geen bericht van gekregen)
Aanvraag uitbetaling 1ste schijf : 21/05/2014
Vraag naar bewijs van start investering : 23/05/2014, heb onmiddelijk de voorschotfactuur gemaild
Uitbetaling van de eerste schijf : 18/07/2014
Aanvraag uitbetaling 2de en 3de schijf : 23/07/2014
 
Last edited:
Dank voor het verslag.
Krijgen we bericht van goedkeuring dossier ?

Alles met die subsitie gaat wel vrij traag, maar volgens mij verloopt alles wel correct.

Een paar weken na goedkeuring van het dossier heb ik 2 maand geleden de uitbetaling van de 1ste schijf gevraagd en heb op hun vraag naar de eerste factuur, de voorschotfactuur van de Model S ingediend. De betaling is gedaan. Ik ga straks de uitbetaling van de 2de en de 3de schijf vragen :smile:


Volledig verloop subsidie :
Aanvraagdatum : 22/02/2014
Geplande startdatum investering : 01/03/2014
Dossier ontvankelijk : eind maart
Goedkeuring dossier : begin mei (weet niet juist wanneer, want heb er geen bericht van gekregen)
Aanvraag uitbetaling 1ste schijf : 21/05/2014
Vraag naar bewijs van start investering : 23/05/2014, heb onmiddelijk de voorschotfactuur gemaild
Uitbetaling van de eerste schijf : 18/07/2014
Aanvraag uitbetaling 2de en 3de schijf : 23/07/2014