Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beschadiging velgen M3

This site may earn commission on affiliate links.
Bij de reviews had ik al gelezen dat de standaard 18 inch velgen erg slecht tegen stoeprandjes kunnen.... Vandaag, ruim 2 weken na aflevering :)mad:) aan den lijve mogen ondervinden. Licht geraakt in een scherpe krappe bocht in bebouwde kom en de rand is al meteen behoorlijk gekrast/beschadigd.

Iemand ook al deze ervaring?

Hoe kun je de beschadiging relatief eenvoudig camoufleren?

Iemand toevallig nog een nieuwe velg over;)
 
Lees mee in topic. M3 eergisteren opgehaald. Schoonvader rijd er een kleine 5 km. in met mij ernaast. Bij parkeren rijd hij dicht langs de rand, ik zeg dat hij moet bijsturen maar nee hoor. Resultaat is beschadigde velg en op twee stukken lak af.

Baal bijzonder.... en dan zegt mijn vrouw dat ik me niet moet aanstellen.... zucht.
 
Lees mee in topic. M3 eergisteren opgehaald. Schoonvader rijd er een kleine 5 km. in met mij ernaast. Bij parkeren rijd hij dicht langs de rand, ik zeg dat hij moet bijsturen maar nee hoor. Resultaat is beschadigde velg en op twee stukken lak af.

Baal bijzonder.... en dan zegt mijn vrouw dat ik me niet moet aanstellen.... zucht.

Ik voel je pijn... Mijn schoonvader heeft geen stoep geraakt, hij presteerde het wel de koppeling in te trappen. Of te wel een noodstop, gelukkig reed er niets achter ons...
 
  • Funny
Reactions: Lexikon
Foto van de beschadiging toegevoegd in de bijlage. Zeker vanwege het feit dat er lak af is wil ik het laten repareren.

Neem aan dat de aansprakelijkheidsverzekering van mijn schoonpa dit soort schade dekt?

@Luc2000 ; hoop niet dat je het erg vind dat ik dit in je topic post
 

Attachments

  • 680B54F9-DB0E-440C-9203-F7D2F66FF780.jpeg
    680B54F9-DB0E-440C-9203-F7D2F66FF780.jpeg
    474.2 KB · Views: 694
Kan je eens wat close ups van die alloygators maken? Met name schuin, zodat je kunt zien hoe ver ze uitsteken t.o.v. de velg.

Ik neem aan met winterbanden op dezelfde velg, dat die alloygaters opnieuw geplaatst moeten worden?

Ik heb goudkleurige Alloygators er op laten zetten. Vind ze zeker niet lelijk of lomp en belangrijker: ze vangen de schade op die anders op mijn velgen was gekomen.


20190513__5130352_0005_Tesla_E-M10MarkII.jpg
 
Last edited:
Ik heb na de eerste beschadiging aan 1 van mijn velgen (20") meteen velgbeschermers van Alloygator laten plaatsen (kleur: grijs). Ik moet zeggen dat het niet misstaat, beschadigingen aan de velgrand afdekt en goed beschermd tegen nieuwe beschadigingen. Bij een bandenwissel moet de (oude) Alloygator in beginsel opnieuw worden aangebracht. Wat mij betreft zijn deze velgbeschermers een aanrader.

Rob