Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Camera werkt ineens niet (zie foto)

This site may earn commission on affiliate links.
Hi allemaal,

Vanmorgen wilde ik wegrijden met de Tesla en kwam ineens de foutmelding dat de dodehoek herkenning niet werkt. De camera schijnt 'minder zicht' te hebben.

Sinds het begin zag ik af en toe al dat de opgeslagen camerabeelden op de USB soms groene strepen vertoonden. Als ik nu de USB in de computer doe, dan zijn alle videobeelden bijna helemaal groen. Zie het voorbeeld:

Screenshot 2019-06-27 at 17.18.29.png


Bekend probleem? Iemand tips om op te lossen?
 
Is een regelmatig terugkerend probleem. Soms gaat het weer een tijdje goed en dan werkt het weer niet. Die Teslacam functie is een leuke functie, maar nog vrij buggy. Vreemd genoeg zijn het altijd de camera's aan de zijkant en niet die aan de voorkant. Het lijkt soms wel dat de TeslaCam functie een lage prioriteit heeft (m.n. de zijwaards gerichte camera's).
 
Ik juist bij update naar 20.2.1
Sommige files van de right repeater zijn kennelijk dusdanig gestoord dat mijn Mac ze niet eens meer herkend als filmpje en ze niet meer af kan speken. De files die wel herkend worden inderdaad vaak blokkerig en streperig. Daarnaast krijg ik soms bij het rijden de mededeling dat het zicht van (ws deze) camera beperkt is wat een ‘verminderde dode hoek detectie’ melding oplevert.
 
Ik juist bij update naar 20.2.1
Sommige files van de right repeater zijn kennelijk dusdanig gestoord dat mijn Mac ze niet eens meer herkend als filmpje en ze niet meer af kan speken. De files die wel herkend worden inderdaad vaak blokkerig en streperig. Daarnaast krijg ik soms bij het rijden de mededeling dat het zicht van (ws deze) camera beperkt is wat een ‘verminderde dode hoek detectie’ melding oplevert.

Probeer eens de stick in de andere USB hub.
 
Ik denk echt dat er een hardware storing is.

Wat ook vreemd is: ik heb dus eergisteren ,ivm dit probleem, de M3 naar factory settings gezet. Voordat ik dat deed was hij bezig met het binnenhalen van een nieuwe update.

Na de reset komt die update niet meer terug. Hoe kan ik de Tesla opnieuw laten zoeken naar updates??
 
En vandaag was ineens die foutmelding weg en werkt de camera weer.

Maar volgens mij nog niet echt helemaal goed. Als ik de beelden terugkijk vanaf de USB dan zie ik dat het beeld vaak drop-outs heeft (blokjes door het beeld). En soms ook nog even kort groene streep.

Maar: Ik heb ook nog steeds niet die nieuwe update.... Beach Buggy is nog niet geïnstalleerd. Echt vreemd want de auto zegt wel dat de software up-to-date is.