Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Condens front camera

This site may earn commission on affiliate links.

Hbrink

Lazy, but dangerous when active :)
Supporting Member
Nov 8, 2017
3,267
2,301
Naarden, NL
Auro keurig voorverwarmd, half uurtje gereden en opeen 'Rijstrook overschrijdingspreventie beperkt'. Geen EAP/FSD en zelfs geen TACC meer. Wel eens eerder gehad en toen was het na een minuutje weer weg. Nu bleef de foutmelding een half uur actief. Bij het uitstappen viel het mij op dat bij de front camera allemaal condens zat, aan de binnenkant.

Afspraak met mobiele service gemaakt, maar benieuwd of meer auto's hier last van hebben....
 
Auro keurig voorverwarmd, half uurtje gereden en opeen 'Rijstrook overschrijdingspreventie beperkt'. Geen EAP/FSD en zelfs geen TACC meer. Wel eens eerder gehad en toen was het na een minuutje weer weg. Nu bleef de foutmelding een half uur actief. Bij het uitstappen viel het mij op dat bij de front camera allemaal condens zat, aan de binnenkant.

Afspraak met mobiele service gemaakt, maar benieuwd of meer auto's hier last van hebben....

Jep:

C894B454-CD01-41D8-8DC2-4D43F23C8D51.jpeg 77B7E09D-8B7B-4172-9074-E6419559B284.jpeg
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Ik ben even aan het neuzen gegaan. Volgens de meest recente US Manual voor de 6 (2019.36.1) klopt de opmerking van @BobbyKings

Also, both exterior side mirrors have heaters that turn on and off with the rear window defroster.

Ik had het idee dat dat bij voorruitverwarming gebeurde. My mistake.

Van de front camera niet zo snel info in de manual kunnen vinden, maar wel op een website Teslarati

The camera defroster has been included on both the early generation Autopilot hardware as well as the more recent self-driving “hardware 2” sensors. During the press call introducing the company’s new Full Self-Driving Capability, Elon Musk addressed a question regarding the impact of rain and snow on the new suite of cameras. Musk told reporters at the time that the forward-facing cameras on the Model S and Model X have heating elements to prevent ice buildup, but also noted that the high mounting position on the center of the windshield is also in the area covered by the windshield wipers.
 
Zorg ook gewoon dat er in de auto geen vocht is. Ik rij vaak met recirculatie maar zodra ik condens op de zijruiten zie dan schakel in recirculatie uit. De B-stiljl heeft namelijk geen verwarmingselement en zodra daar condens zit dan krijg je die zeer lastig weg.
 
Zorg ook gewoon dat er in de auto geen vocht is. Ik rij vaak met recirculatie maar zodra ik condens op de zijruiten zie dan schakel in recirculatie uit. De B-stiljl heeft namelijk geen verwarmingselement en zodra daar condens zit dan krijg je die zeer lastig weg.
Waarom rij jij vaak met recirculatie aan? Kost dit minder energie? Bedoel je condens in de camera in de B stijl?
 
Ik ben net gebeld door Tesla in verband met de gemaakte afspraak. Zeer vriendelijke meneer. Omdat het niet meer voorgekomen is heb ik zelf aangegeven de afspraak maar te laten vervallen. Hij ging verder nog wat nakijken maar had idd gezien dat de camera het niet had gedaan. Hij vertelde dat op AP de verwarming van de camera 'automatisch' zou moeten werken adhv binnen en buitentemperatuur.
 
Ik ben net gebeld door Tesla in verband met de gemaakte afspraak. Zeer vriendelijke meneer. Omdat het niet meer voorgekomen is heb ik zelf aangegeven de afspraak maar te laten vervallen. Hij ging verder nog wat nakijken maar had idd gezien dat de camera het niet had gedaan. Hij vertelde dat op AP de verwarming van de camera 'automatisch' zou moeten werken adhv binnen en buitentemperatuur.

Nou, dat laatste is helaas niet het geval.