Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De Jaguar i-Pace

This site may earn commission on affiliate links.
Inderdaad - heb het voorjaar 2014 ook zo gedaan - rit naar Duitsland met toen nog amper oplaadpunten. Zelfde auto, 15 graden, zonnetje.. Rustig aan - rond de 95. Kwam inderdaad op 480 km range uit. Echt km's dus.
Ik vind dat echt super knap. Zoveel geduld heb ik helaas niet. ;-)

Ik heb 1x met een Fiat 500e 110wH gehaald over een afstand van 20 km maar dan rij je echt 60 maximaal en trek je minimaal op. Na 20 km had ik het wel gezien ;-)
 
  • Like
Reactions: tonvanboven
Promotie van het merk is mensen vertellen hoe het echt is, niet wat je theoretisch kan halen als je van 100% naar 0% rijdt. Dat lijkt me niet eerlijk.
Primacy 3, 19" en het is een makkie vanaf 17 Celsius zo'n beetje.

Maar als je het hebt over de mogelijkheid om 300 km te halen vind ik het een beetje onzin om het NIET over 100%-0% te hebben, 300 km doe je op een road trip en dan laadt je 'm in eerste instantie gewoon vol. De maximale range is juist voor de onwetende luisteraar een belangrijk gegeven, dus zeker vermelden is mijn mening.

Dus, als je het hele verhaal wilt vertellen, noem je de maximale range en leg je daarbij ook uit dat efficiënt road trips doen betekent dat je soms inderdaad die 100% laadt maar ook wel 90% of nog minder om sneller weer weg te zijn en daardoor sneller aan te komen. Mits de laders op de juiste afstand staan en je niet nog lekker zit te eten. (Edit: de luisteraar luistert na de vermelding "400 km range" allang niet meer en wil alleen nog maar weten oftie m kan betalen. NB: ik zit niet in de sales).
 
Inderdaad, en waarom de laatste 10% niet meenemen in de dagelijkse range? Ik heb onze 2013 MS 85P denk ik tussen ongeveer 500 en 700 maal leeggereden tot een SoC van < 5%. En daarvan één maal - imo onterecht - gestrand omdat maximale acceleratie bij 3% SoC toen leidde tot een stilvallen van de auto.
Omdat de gemiddelde mens zijn benzine tank ook niet leeg rijdt tot de laatste liter.
 
Omdat de gemiddelde mens zijn benzine tank ook niet leeg rijdt tot de laatste liter.
Nee maar hey, die vergelijking gaat sowieso erg mank, vanwege niet thuis kunnen tanken, wel op veel plaatsen snel kunnen tanken, niet precies weten hoe ver je nog kunt, om maar een paar redenen te noemen... Ik moet de eerste navi nog zien die zegt dat je bij een snelheid van x nog 3% benzine aan boord hebt bij aankomst bij pompstation y. Precies wat de BEV-er wel heeft.
(Het spiegelbeeld zijnde dat de BEV-er laadt als het kan en niet als het moet).
 
  • Like
Reactions: gelden
ach.. ik had toen weinig keus -;). Was m'n eerste trip "voorbij" een veilige supercharger in Zevenaar.... Doe het nu ook niet meer.-;)
Haha, ik weet m'n trip naar Wenen nog goed, daar had ik een gewone laadpaal nodig, gepland en gevonden ... ge-ICED ... en toen de laatste mogelijke redding onderweg niet bleek te bestaan en ik echt echt echt helemaal tot aan Wenen moest ... in de regen ... achter een vrachtwagen ... had ik zoveel zweet in m'n ogen lopen dat ik vergat te kijken hoeveel ik had gereden voordat ik de plug erin stak :D
 
Nee maar hey, die vergelijking gaat sowieso erg mank, vanwege niet thuis kunnen tanken, wel op veel plaatsen snel kunnen tanken, niet precies weten hoe ver je nog kunt, om maar een paar redenen te noemen... Ik moet de eerste navi nog zien die zegt dat je bij een snelheid van x nog 3% benzine aan boord hebt bij aankomst bij pompstation y. Precies wat de BEV-er wel heeft.
(Het spiegelbeeld zijnde dat de BEV-er laadt als het kan en niet als het moet).
Je kan niet thuis tanken maar wel in 5 min, en net als bij een Tesla kan een boordcomputer je precies aangeven hoe ver je nog kan rijden.

Rijdt je wat harder dan loopt dat terug, rij je wat langzamer dan loopt dat op. Zet dat af tegen een bord die zegt nog 10km naar het volgende tankstation of je navigatie die je verteld hoe ver het nog naar je bestemming is, dan weet je toch precies hoe ver je komt? Haal je het niet dan stop je even 5 min en je kan weer vele kilometers.

Laten we nou niet doen alsof die berekening van Tesla zooo bijzonder is, die is ook maar uit een gebrek ontstaan.
 
Dus nu is het wel ok om 90-10 te rijden? Het hangt er dus nog steeds vanaf wat je doet met je auto. Ik rij op dit moment niet meer dan 100km per dag, dus voor mij zou het geen klap uitmaken.
Het is harstikke OK om 90-10 te rijden, maar als iemand vraagt "hoe ver ken je dermee" dan is het een vraag naar 100%-0%.

Ik geloof dat de discussie verschuift en dan zit elk argument ernaast...
 
Vinden jullie het niet een beetje rustig rond de Jaguar iPace? Waar blijven de afleveringen nou? Nou, zal ik je iets vertellen?

Delivery date - Page 43 - Jaguar I-Pace Forum

Ipace.jpg
 
En nog 4.000 te gaan.
Dat wordt een kunst stukje van Jaguar, gemiddeld verkoop t/m augustus gehele merk 989, is ongeveer 123 per maand.
Als ze er nu in 3 maanden 4.000 uit moeten leveren dan is dat per maand 10 keer zoveel.
Laten we hopen dat het lukt.