Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De Jaguar i-Pace

This site may earn commission on affiliate links.
Er schijnt een update aan te komen waarbij met 100 of zelfs meer kW kan worden geladen.

Ik begreep dat de iPace momenteel het CCS2 protocol niet ondersteund, en daarom momenteel niet harder kan omdat CCS1 beperkt is tot 80 kW. Het zou dus simpelweg kunnen dat software support voor CCS2 voldoende is om 100 kW te halen.

Dat gezegd hebbende, vrijwel alle Fastned laders op dit moment zijn 50 kW.

Wat is er tergend langzaam aan 1 fase 7kw? Dat is maar 4kw langzamer dan de 11kw die ik nu heb in mijn Tesla’s.

In praktijk haal je geen 7 kW, maar 3,5. Want veel palen zijn 3-phase 16A. Op 3 fasen is dat 11 kW, op 1 fase is dat 3,65 kW.
Slechts 1/3e van de snelheid dan dat een Tesla zou halen op dezelfde paal.

32A palen zijn zeldzaam ivm hogere vastrecht kosten. Bij veel bedrijfspanden zie je dat er bv. 4 palen hangen (2 connectors vaak in 1 paal) . 2 connectors loadbalancen op 16 ampere, samen met de andere 2 connectors die ook samen balancen op 16A zodat je de 4 palen/connectors kunt aansluiten op 3x32A.
 
X75D valt af? Dat deel ik niet: AC laden is bij de X75D voldoende snel en op beschikbaarheid snelladers scoort de auto ook positief. Hierdoor is de range-beperking ook wat minder zwaarwegend.

En wat de I-Pace betreft... ik zeg niet voor niks "vooralsnog negatief" .. je moet er op vertrouwen dat er snel genoeg een goed werkend snellaad-netwerk komt (en optimale integratie in de in-car navigatie) en dat Jaguar een oplossing gaat bieden voor het versnellen van AC-laden ( dat kan overigens niet OTA ). Ik heb daar mijn twijfels over, maar dat blijft koffiedik kijken... Ik zou daar iig geen 80K op gokken. Wat doet Jaguar zelf aan de realisatie van de snellaad-netwerk?
Een X75D haalt hetzelfde bereik in de praktijk, ook al is hij zuiniger maar kleinere accu. Mijn 75 is nog nooit boven de 100kW gekomen, en dat wordt straks ook de snelheid van de Jaguar. Als dat voor een Jaguar niet genoeg is, dan is het dat ook niet voor de X75D.

Fastned is bezig met uitbreiden naar snellere laders, niet alleen voor Jaguar maar ook voor andere merken. Ook andere laadpaal bedrijven zijn hard bezig snellere laders te plaatsen, allemaal plekken waar je terecht kan met je Jaguar. Daarna kan de Jaguar dus ook met 80-100kw laden, genoeg om onder het predikaat sneller dan de meeste EVs van het moment te vallen.

In-Car hoeft het niet te zijn, sterker nog de fastned chargers staan ook niet in de Tesla navigatie, hiervoor heb je een app nodig. De Jaguar heeft een uitgebreidere lijst met laders dan Tesla in zijn navigatie staan.
 
Jaguar I-Pace Range Test Yields Disappointing Results

Nog maar eens.
(En dit was maar bij max 70 mph, dus 112 km/uur. Dan nog eens bij 125 km/uur bekijken.)
Nog maar eens, je gemiddelde snelheid zal in Nederland niet veel hoger komen, en de uitkomst is dus een bereik van 300km in deze test. Zou voor mij voldoende zijn voor dagelijks gebruik.
Gelijk aan een X75D min of meer.

Gaan we dan ook naar het bereik van een 75D kijken bij 125km/u?
 
Last edited:
Ik begreep dat de iPace momenteel het CCS2 protocol niet ondersteund, en daarom momenteel niet harder kan omdat CCS1 beperkt is tot 80 kW. Het zou dus simpelweg kunnen dat software support voor CCS2 voldoende is om 100 kW te halen.

Dat gezegd hebbende, vrijwel alle Fastned laders op dit moment zijn 50 kW.



In praktijk haal je geen 7 kW, maar 3,5. Want veel palen zijn 3-phase 16A. Op 3 fasen is dat 11 kW, op 1 fase is dat 3,65 kW.
Slechts 1/3e van de snelheid dan dat een Tesla zou halen op dezelfde paal.

32A palen zijn zeldzaam ivm hogere vastrecht kosten. Bij veel bedrijfspanden zie je dat er bv. 4 palen hangen (2 connectors vaak in 1 paal) . 2 connectors loadbalancen op 16 ampere, samen met de andere 2 connectors die ook samen balancen op 16A zodat je de 4 palen/connectors kunt aansluiten op 3x32A.
In het rondje van Wim stond ook 3 uur laden bij publiek punt, 10kwh er bij. Ideaal is dit niet, gelukkig komt er komend jaar een 3 fase lader voor de Jaguar. De huidige auto’s hebben dit helaas niet. Misschien wordt nog een optie om achter in te bouwen? Bij bedrijfspanden zijn vaak wel zwaardere aansluitingen beschikbaar, maar in jouw voorbeeld zou er nog steeds op 1 fase 30A geladen kunnen worden.
 
Nog maar eens, je gemiddelde snelheid zal in Nederland niet veel hoger komen, en de uitkomst is dus een bereik van 300km in deze test. Zou voor mij voldoende zijn voor dagelijks gebruik.
Gelijk aan een X75D min of meer. Gaan we dan ook naar het bereik van een 75D kijken bij 125km/u?
Met mijn Model S 75D (19" velgen) haal ik bij de huidige weersomstandigheden de 300km denk ik maar net bij 125km/u. Dan moet ik met 100% wegrijden, dus ik denk dat je dit met een Model X echt niet gaat halen.
 
Met mijn Model S 75D (19" velgen) haal ik bij de huidige weersomstandigheden de 300km denk ik maar net bij 125km/u. Dan moet ik met 100% wegrijden, dus ik denk dat je dit met een Model X echt niet gaat halen.
Ik heb het met de X 1x gehaald met tussen de 120 en 125 op AP van 99% lading bij een SuC naar mijn hotel in Spanje, zonder te stoppen en weinig snelheidswisselingen, aangekomen met 0% lading. In theorie/onder die omstandigheden kan het maar in drukker verkeer lijkt het me lastig.
 
Een X75D haalt hetzelfde bereik in de praktijk, ook al is hij zuiniger maar kleinere accu. Mijn 75 is nog nooit boven de 100kW gekomen, en dat wordt straks ook de snelheid van de Jaguar. Als dat voor een Jaguar niet genoeg is, dan is het dat ook niet voor de X75D.

Fastned is bezig met uitbreiden naar snellere laders, niet alleen voor Jaguar maar ook voor andere merken. Ook andere laadpaal bedrijven zijn hard bezig snellere laders te plaatsen, allemaal plekken waar je terecht kan met je Jaguar. Daarna kan de Jaguar dus ook met 80-100kw laden, genoeg om onder het predikaat sneller dan de meeste EVs van het moment te vallen.

In-Car hoeft het niet te zijn, sterker nog de fastned chargers staan ook niet in de Tesla navigatie, hiervoor heb je een app nodig. De Jaguar heeft een uitgebreidere lijst met laders dan Tesla in zijn navigatie staan.

Dat zal allemaal wel - of niet - we gaan het zien. Als je met je EV binnen Nederland wilt blijven is Fastned uiteraard een geweldig initiatief. Maar ja, het is maar een klein land - je koopt toch geen auto waarmee je alleen in NL kunt rijden? .. Waar staan al die 100kW laders over de grens?? En iedereen is hard bezig.. het zal allemaal wel een keer komen, maar vooralsnog zijn ze er niet.. En nogmaals - Jaguar doet volgens mij helemaal niets op dit vlak.

De I-Pace heeft inderdaad een hele lijst van laadpunten in de auto.. maar heb je zelf wel eens met die software gespeeld? Het is allemaal zo klungelig gedaan dat je nog behoorlijk moet puzzelen (en tevens een separate App op je phone moet raadplegen) om er wat aan te hebben... daarbij is er geen enkele garantie dat die laadpunten die je ziet het ook werkelijk doen en te gebruiken zijn met die ene pas die je bij je hebt,. En het grootste deel van die laadpunten die je ziet is met de huidige AC lader ook nog eens praktisch onbruikbaar... Je gaat toch geen laadpaal opzoeken als er in de twee uur dat je stil staat (voor een afspraak of wat dan ook) nog geen 15 km bij komt? Dus wat heb ik dan aan die hele lijst van laadpunten? En kijk ook eens hoe beperkt de integratie is met de navigate. Geef eens de route naar Berlijn op... je ziet dan laadpunten op de kaart langs de route waar je potentieel zou kunnen laden.. that's it - zoek het verder maar uit. Het gaat de doorsnee EV-rijder alleen maar frustraties opleveren, die begint niet aan dat puzzelen.

En dat kan allemaal zo veel beter.. zet er eerst eens een
goede business-analist op.. ipv de eerste de beste sofrware-ontwikelaar die volstrekt geen verstand heeft van EV-rijden.. Waarom doet Jaguar dat niet? Zo te zien willen ze er gewoon niet echt voor gaan..

Vergelijk dat nu eens met de 10.000+ Europese laadpunten (SuC en DeC) die je in je Tesla ziet..met de zekerheid dat je op al al die punten kunt laden (en niet eens een pas nodig hebt).. en de volledige integratie met je navigatie.. zo simpel dat iedereen zonder zich er verder in te verdiepen er direct gebruik van kan maken.. Als een SuC tijdelijk niet beschikbaar is, werdt je vanzelf naar een andere geleid.. En ja die Fastned chargers staan niet op je scherm..maar met ale SuC's die er nu al zijn.. hoe afhankelijk ben je als Tesla rijder nu helemaal van die laadpunten? uitzonderingen daar gelaten.
 
  • Like
Reactions: jappie911
Mijn beide Tesla’s kunnen niet meer dan 11kw laden op 3 fase ivm interne lader, voor mij zou het verschil dus 4kw zijn. “Een Tesla” kan dus niet in alle gevallen 16.5 kW laden. Hangt van de versie af. Net zoals er volgend jaar voor de Jaguar een upgrade komt naar 3 fase. Hangt dus ook daar van de versie af.
Wat een belangrijk verschil is tussen een 3 fase lader en een 1 fase lader, is dat het leuk is dat je thuis daarin in een dure oplossing hebt kunnen voorzien. Maar als je onderweg bij klanten, tijdens winkelen of wat dan ook even wilt bijladen aan een (semi-)publiek laadpunt, je dan alsnog veelal terugvalt op 1 fase 16a laden.
 
355F04FA-F46A-4FAC-B2E8-8E6402E59F45.jpeg
0384B901-AC34-4F75-893D-9E8F3ED54CDC.jpeg
Dat zal allemaal wel - of niet - we gaan het zien. Als je met je EV binnen Nederland wilt blijven is Fastned uiteraard een geweldig initiatief. Maar ja, het is maar een klein land - je koopt toch geen auto waarmee je alleen in NL kunt rijden? .. Waar staan al die 100kW laders over de grens?? En iedereen is hard bezig.. het zal allemaal wel een keer komen, maar vooralsnog zijn ze er niet.. En nogmaals - Jaguar doet volgens mij helemaal niets op dit vlak.

De I-Pace heeft inderdaad een hele lijst van laadpunten in de auto.. maar heb je zelf wel eens met die software gespeeld? Het is allemaal zo klungelig gedaan dat je nog behoorlijk moet puzzelen (en tevens een separate App op je phone moet raadplegen) om er wat aan te hebben... daarbij is er geen enkele garantie dat die laadpunten die je ziet het ook werkelijk doen en te gebruiken zijn met die ene pas die je bij je hebt,. En het grootste deel van die laadpunten die je ziet is met de huidige AC lader ook nog eens praktisch onbruikbaar... Je gaat toch geen laadpaal opzoeken als er in de twee uur dat je stil staat (voor een afspraak of wat dan ook) nog geen 15 km bij komt? Dus wat heb ik dan aan die hele lijst van laadpunten? En kijk ook eens hoe beperkt de integratie is met de navigate. Geef eens de route naar Berlijn op... je ziet dan laadpunten op de kaart langs de route waar je potentieel zou kunnen laden.. that's it - zoek het verder maar uit. Het gaat de doorsnee EV-rijder alleen maar frustraties opleveren, die begint niet aan dat puzzelen.

En dat kan allemaal zo veel beter.. zet er eerst eens een
goede business-analist op.. ipv de eerste de beste sofrware-ontwikelaar die volstrekt geen verstand heeft van EV-rijden.. Waarom doet Jaguar dat niet? Zo te zien willen ze er gewoon niet echt voor gaan..

Vergelijk dat nu eens met de 10.000+ Europese laadpunten (SuC en DeC) die je in je Tesla ziet..met de zekerheid dat je op al al die punten kunt laden (en niet eens een pas nodig hebt).. en de volledige integratie met je navigatie.. zo simpel dat iedereen zonder zich er verder in te verdiepen er direct gebruik van kan maken.. Als een SuC tijdelijk niet beschikbaar is, werdt je vanzelf naar een andere geleid.. En ja die Fastned chargers staan niet op je scherm..maar met ale SuC's die er nu al zijn.. hoe afhankelijk ben je als Tesla rijder nu helemaal van die laadpunten? uitzonderingen daar gelaten.

Alle door jou genoemde nadelen zouden elke andere elektrische dan een Tesla per definitie waardeloos maken, aangezien iedereen nog zit te “klungelen” met de laders. Lijkt mij een beetje overdreven.
Ook is het geen argument dat de AC laders praktisch onbruikbaar zijn, zo zou ik 50-100kw niet onbruikbaar noemen.

Je hebt genoeg verstand van elektrisch rijden om zelf op een app te zien waar er alle 50-100kW laders zijn.
Je weet door je ervaring ook dat je praktisch overal laadpalen hebt, in elke stad, parkeergarage of bedrijven terrein. Laten we nu niet net doen alsof een stekker in een auto duwen een grote moeite is.

Leuk die afrondingen naar kilometers, maar rond dan wel af naar het juiste, 2 uur laden op 16A is, ik geef toe het is niet veel, 30km erbij in Tesla kilometers, ofwel 7,2 kWh.

Zoals al eerder aangegeven, is helemaal niet gezegd dat de kopers met hun auto maar Berlijn willen, voor de mensen dat wel willen bijgaande een afbeelding met alle snelladers aan de snelwegen. Dus alle overige laders zijn er uit gefilterd. Ik vind dit prima overzichtelijk.
Bijgaande hetzelfde ook voor Portugal, toch niet EV land nummer 1, zelfs hier zou je je prima kunnen redden. Er staat zelfs bij of ze open zijn of niet. Let wel, deze laders zitten direct op de snelweg, dus niet zoals bij Tesla van de snelweg af.

Ik snap dat dit het Tesla forum is, maar hekel een beetje de houding dat alle overige EVs per definitie afgeschreven worden.
Nogmaals een EV met een praktische range van 300km is gewoon een goed bruikbare EV en niet iedereen die dagelijks auto rijdt (en dus niet alleen voor de boodschappen) rijdt dat op een dag of wil met deze specifieke auto naar het buitenland of op vakantie.
 
Last edited:
Wat een belangrijk verschil is tussen een 3 fase lader en een 1 fase lader, is dat het leuk is dat je thuis daarin in een dure oplossing hebt kunnen voorzien. Maar als je onderweg bij klanten, tijdens winkelen of wat dan ook even wilt bijladen aan een (semi-)publiek laadpunt, je dan alsnog veelal terugvalt op 1 fase 16a laden.
Klopt, en een 3 fase lader voor een Jaguar is ook onderweg. Hadden ze beter meteen kunnen doen maar blijkbaar was er haast met de introductie. Tesla brengt ook regelmatig upgrades die we fantastisch vinden.
 
Alle door jou genoemde nadelen zouden elke andere elektrische dan een Tesla per definitie waardeloos maken, aangezien iedereen nog zit te “klungelen” met de laders. Lijkt mij een beetje overdreven. Ook is het geen argument dat de AC laders praktisch onbruikbaar zijn, zo zou ik 50-100kw niet onbruikbaar noemen.
Het probleem is dat je onderweg laden eigenlijk wilt beperken tot wat langere ritten. Wat mij betreft is een deel van het comfort van een EV juist dat je nooit meer aan de pomp staat. Als ik niet thuis had kunnen laden, dan was ik meteen weer in een ICE gestapt. Daarom vind ik een 3-fase lader een must voor een EV.
 
  • Like
Reactions: jappie911
Het probleem is dat je onderweg laden eigenlijk wilt beperken tot wat langere ritten. Wat mij betreft is een deel van het comfort van een EV juist dat je nooit meer aan de pomp staat. Als ik niet thuis had kunnen laden, dan was ik meteen weer in een ICE gestapt. Daarom vind ik een 3-fase lader een must voor een EV.
Als in zo vrij mag zijn, hoeveel km rij je dan nu op een normalen dag? Meer of minder dan 300?
 
  • Like
Reactions: Hayden
Als in zo vrij mag zijn, hoeveel km rij je dan nu op een normalen dag? Meer of minder dan 300?
Ik rij ongeveer 200km per dag (zakelijk) en dan af en toe 's avonds nog wat, dus regelmatig tegen de 250km aan. Dat zit ik met 90% laden met mijn 75D al redelijk richting leeg. Ik laad alleen thuis en kom bij een snellader als het niet anders kan. Als ik niet 3-fase kan laden, dan krijg ik de auto 's nachts niet vol om de volgende dag weer op pad te gaan.

Natuurlijk kan je onderweg bij FastNed stoppen en daar de auto bijladen. Maar ik heb een auto voor het comfort en vertragingen ervaar ik als erg storend. Als je EV-fan bent, dan neem je dat wellicht voor lief. Ik rij vooral een EV omdat ik het rijden comfortabel vind, het financieel aantrekkelijk is en ik het wel een keer wat anders vind. Dat het voor het milieu beter is vind ik leuk meegenomen, maar was voor mij zeker geen hoofdreden.
 
  • Like
Reactions: Pascal-R
Ik rij ongeveer 200km per dag (zakelijk) en dan af en toe 's avonds nog wat, dus regelmatig tegen de 250km aan. Dat zit ik met 90% laden met mijn 75D al redelijk richting leeg. Ik laad alleen thuis en kom bij een snellader als het niet anders kan. Als ik niet 3-fase kan laden, dan krijg ik de auto 's nachts niet vol om de volgende dag weer op pad te gaan.

Natuurlijk kan je onderweg bij FastNed stoppen en daar de auto bijladen. Maar ik heb een auto voor het comfort en vertragingen ervaar ik als erg storend. Als je EV-fan bent, dan neem je dat wellicht voor lief. Ik rij vooral een EV omdat ik het rijden comfortabel vind, het financieel aantrekkelijk is en ik het wel een keer wat anders vind. Dat het voor het milieu beter is vind ik leuk meegenomen, maar was voor mij zeker geen hoofdreden.
Dus een 1 fase 30A iPace zou voor jou geen probleem zijn met een 3x32A (je gebruikt hiervan maar 1 fase voor de iPace) aansluiting thuis, aangezien je dan 7kW per uur kan laden. In een nacht is je accu weer vol heb je dan weer genoeg bereik om de volgende dag weer 200-250km te rijden. Je hebt hiervoor dus niet per definitie een 3 fase lader nodig.
De rest kan je net als nu met snelladers doen.
 
Last edited:
Ik zal hem inkoppen. Ca. 100km per dag plus nog wat snippers.

Als ik om de dag laad dan hangt hij 3,5u aan de lader met 24A 3 fase. Meer dan 24A kan ik niet trekken zonder mijn systeem thuis te verzwaren.
Ik heb 3x 25A met een load balancer. Dit is perfect om ook in het daltarief te kunnen laden thuis.
Wanneer ik eens echt goed leeg ben loopt de laadtijd op naar 4,25u.

Wanneer ik maar op één fase 24A zou kunnen laden, dan gaat de laadtijd naar 10,5u of 5,25u als ik iedere dag zou laden. Of zelfs 12,75u als ik goed leeg ben.

Ervan uitgaande dat I-Pace zoals uit de berichten volgt ook nog eens 1,5x zoveel gebruikt als een S dan gaat de laadtijd naar 15,75 per twee dagen, niet te doen dus en zoveel zit er niet in een I-Pace plus nog wat reserve en bij 90% lading. Dus wordt het 7,9u per dag laden.

3 fase thuis laden met minimaal 16A en liever nog 24A is echt wel een zwaar pluspunt voor de Tesla.
Het is uiteraard wel mogelijk op 1 fase maar dan wel alleen als je iedere dag laad als je een keer echt leeg rijdt dan mag je 15-16u laden met een I-Pace voor je weer vol bent. Als je dan om 19:00u thuis komt en om 7:00u weer in de auto wilt zitten, dan is je auto nog niet vol.:confused:
 
maar in jouw voorbeeld zou er nog steeds op 1 fase 30A geladen kunnen worden.

Nee, dat kan dus niet. De situatie zoals ik die regelmatig zie en bv. ook bij ons is, is als volgt:

1x 32A 3-phase groep in de groepenkast

Daarop zitten dan:
- 2 palen met elk 2 connectoren.
- Deze paal is geconfigureerd op 16A en die 16A wordt gedeeld met de 2 connectoren
- De 2 connectoren loadbalancen dus de 16A

1 connector kan dus nooit meer dan 16A krijgen. De loadbalancing vind alleen plaats tussen de 2 connectoren binnen dezelfde paal. Niet tussen de 4 connectoren.

In dit geval krijgt een iPace dus nooit meer dan 3,5 kW en in een slecht geval slechts 1,8 kW (8A)

Loadbalancing tussen palen die niet binnen 1 behuizing of 1 ophangsysteem (bv 2 EVSE's aan 1 paal in de grond) zitten heb ik nog niet gezien in het wild. Loadbalancing tussen bv. 4 of meer connectoren is ook niet zo zinvol. Dan hou je geen vermogen meer over als alle 4 in gebruik zijn.
 
Ik zal hem inkoppen. Ca. 100km per dag plus nog wat snippers.

Als ik om de dag laad dan hangt hij 3,5u aan de lader met 24A 3 fase. Meer dan 24A kan ik niet trekken zonder mijn systeem thuis te verzwaren.
Ik heb 3x 25A met een load balancer. Dit is perfect om ook in het daltarief te kunnen laden thuis.
Wanneer ik eens echt goed leeg ben loopt de laadtijd op naar 4,25u.

Wanneer ik maar op één fase 24A zou kunnen laden, dan gaat de laadtijd naar 10,5u of 5,25u als ik iedere dag zou laden. Of zelfs 12,75u als ik goed leeg ben.

Ervan uitgaande dat I-Pace zoals uit de berichten volgt ook nog eens 1,5x zoveel gebruikt als een S dan gaat de laadtijd naar 15,75 per twee dagen, niet te doen dus en zoveel zit er niet in een I-Pace plus nog wat reserve en bij 90% lading. Dus wordt het 7,9u per dag laden.

3 fase thuis laden met minimaal 16A en liever nog 24A is echt wel een zwaar pluspunt voor de Tesla.
Het is uiteraard wel mogelijk op 1 fase maar dan wel alleen als je iedere dag laad als je een keer echt leeg rijdt dan mag je 15-16u laden met een I-Pace voor je weer vol bent. Als je dan om 19:00u thuis komt en om 7:00u weer in de auto wilt zitten, dan is je auto nog niet vol.:confused:
Met alle respect, maar je kopbal mist het doel.

Met 100km per dag maakt het helemaal niets uit in welke EV je rijdt, dan zou je zelfs nog met een 500e toekunnen.

Je laadt nu ongeveer met 17kW, om de dag 3,5 uur = 60kWh in 2 dagen, voor 200km.
Dat zou een verbruik zijn van 300wh/km, dat haal ik echt niet met een model S bij normaal gebruik.

De Jaguar kan 300km op ongeveer 90kWh, voor jouw 200km per dag heb je dus 60kWh nodig, en zou je elke nacht 30kWh moeten laden.
Met 25A en 230V enkel fase laadt je 5,8 kW per uur, dan is de accu in 5,5 uur vol, als je per se om de dag zou willen laden, heb je 11 uur nodig. De meeste mensen zijn echt wel 10 of 11 uur thuis op een dag.

Als je hem echt leeg rijdt, ben je 16 uur aan het laden, maar aangezien je 100km per dag rijdt, zou het niet uitmaken als hij de volgende dag niet vol is, dit ben je nu ook gewend, je vertrekt immers om de dag met een accu die niet vol is omdat je niet elke nacht laadt.
 
Nee, dat kan dus niet. De situatie zoals ik die regelmatig zie en bv. ook bij ons is, is als volgt:

1x 32A 3-phase groep in de groepenkast

Daarop zitten dan:
- 2 palen met elk 2 connectoren.
- Deze paal is geconfigureerd op 16A en die 16A wordt gedeeld met de 2 connectoren
- De 2 connectoren loadbalancen dus de 16A

1 connector kan dus nooit meer dan 16A krijgen. De loadbalancing vind alleen plaats tussen de 2 connectoren binnen dezelfde paal. Niet tussen de 4 connectoren.

In dit geval krijgt een iPace dus nooit meer dan 3,5 kW en in een slecht geval slechts 1,8 kW (8A)

Loadbalancing tussen palen die niet binnen 1 behuizing of 1 ophangsysteem (bv 2 EVSE's aan 1 paal in de grond) zitten heb ik nog niet gezien in het wild. Loadbalancing tussen bv. 4 of meer connectoren is ook niet zo zinvol. Dan hou je geen vermogen meer over als alle 4 in gebruik zijn.
Sorry, ik ging er van uit dat als je uiteindelijk op 32A uit komt zoals in je voorbeeld, dat je deze ook kon gebruiken. Hiervoor weet ik niet genoeg van balancing.

Een bedrijfspand met een 1x32A aansluiting is wel vrij uniek.