Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De Jaguar i-Pace

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn 2 centen: Indien je van een ICE overstapt in een I-pace vindt je het (bijna) allemaal geweldig. Range is even wennen, lange stukken in den beginne spannend, het lijken wel de Tesla Classic berijders van weleer. Maar wat rijdt het smooth, vooruitstrevend; nooit meer een ICE. En: het wordt alleen maar beter! De auto is nog niet uitontwikkeld en het laadnetwerk wordt steeds beter... (en weer is de vergelijking met de Classic-rijders te maken)

Voor de Tesla overstappers is het anders. Die hebben een remmende voorsprong en vergelijkingsmateriaal. Die gaan niet snel wennen. De - voor de ICE overstappers - kleine gebreken en wen-dingetjes gaat ze radeloos maken. Kortom, die gaan niet blij worden. In tegenstelling tot de eerder genoemde groep, die vinden het over het algemeen geweldig! :) (Dat geldt overigens voorlopig nog voor elke EV nieuwkomer).

Mijn vader en ik hebben een proefrit gemaakt in een Kona. Vader wild-enthousiast, en ik vond hem heel slim maar geen vergelijk met de Tes..

Alle nieuwe EV's gaan de transitie naar elektrisch rijden in meer of mindere mate helpen. Niet als Tesla killers maar als Tesla aanvullers...
 
Mijn 2 centen: Indien je van een ICE overstapt in een I-pace vindt je het (bijna) allemaal geweldig. Range is even wennen, lange stukken in den beginne spannend, het lijken wel de Tesla Classic berijders van weleer. Maar wat rijdt het smooth, vooruitstrevend; nooit meer een ICE. En: het wordt alleen maar beter! De auto is nog niet uitontwikkeld en het laadnetwerk wordt steeds beter... (en weer is de vergelijking met de Classic-rijders te maken)

Voor de Tesla overstappers is het anders. Die hebben een remmende voorsprong en vergelijkingsmateriaal. Die gaan niet snel wennen. De - voor de ICE overstappers - kleine gebreken en wen-dingetjes gaat ze radeloos maken. Kortom, die gaan niet blij worden. In tegenstelling tot de eerder genoemde groep, die vinden het over het algemeen geweldig! :) (Dat geldt overigens voorlopig nog voor elke EV nieuwkomer).

Mijn vader en ik hebben een proefrit gemaakt in een Kona. Vader wild-enthousiast, en ik vond hem heel slim maar geen vergelijk met de Tes..

Alle nieuwe EV's gaan de transitie naar elektrisch rijden in meer of mindere mate helpen. Niet als Tesla killers maar als Tesla aanvullers...
Ja, dat ben ik helemaal met je eens.
 
Mijn 2 centen: Indien je van een ICE overstapt in een I-pace vindt je het (bijna) allemaal geweldig. Range is even wennen, lange stukken in den beginne spannend, het lijken wel de Tesla Classic berijders van weleer. Maar wat rijdt het smooth, vooruitstrevend; nooit meer een ICE. En: het wordt alleen maar beter! De auto is nog niet uitontwikkeld en het laadnetwerk wordt steeds beter... (en weer is de vergelijking met de Classic-rijders te maken)

Voor de Tesla overstappers is het anders. Die hebben een remmende voorsprong en vergelijkingsmateriaal. Die gaan niet snel wennen. De - voor de ICE overstappers - kleine gebreken en wen-dingetjes gaat ze radeloos maken. Kortom, die gaan niet blij worden. In tegenstelling tot de eerder genoemde groep, die vinden het over het algemeen geweldig! :) (Dat geldt overigens voorlopig nog voor elke EV nieuwkomer).

Mijn vader en ik hebben een proefrit gemaakt in een Kona. Vader wild-enthousiast, en ik vond hem heel slim maar geen vergelijk met de Tes..

Alle nieuwe EV's gaan de transitie naar elektrisch rijden in meer of mindere mate helpen. Niet als Tesla killers maar als Tesla aanvullers...

Helemaal eens en ik herken mij ook enorm in het Kona verhaal.
 
Een Tesla rijder die overstapt naar een Jaguar i-Pace is toch wel bijzonder. Had die man niet even beter moeten nadenken?
En ja, data limits en betalen voor je navigatie DvD's zijn bekend bij 'big auto'.
Elon is soms een rare snaak maar old school auto's produceren en de klanten uitmelken is hem gelukkig vreemd.
Zit al bij de prijs van een service beurt in:rolleyes: tenzij je die overslaat natuurlijk.
 
Schiet ons maar af :)

Schermafbeelding 2018-10-12 om 20.58.14.png
 
Wat is er tergend langzaam aan 1 fase 7kw? Dat is maar 4kw langzamer dan de 11kw die ik nu heb in mijn Tesla’s.
De Tesla staat nu te laden voor een trip morgen, hij zegt dat hij over 4 uur klaar is met laden op 95%. Wat heb ik er aan dat hij om 1 uur vannacht klaar staat? Wat mij betreft mag hij er nog tot 7:00 over doen.

Over hoe mooi de Woude is doe ik natuurlijk geen uitspraken, maar ik laat me graag een keer uitnodigen voor koffie, neem ik taart mee. :)

7kw monofaze is 32A.
11kw driefaze is 16A.

als ik het forum een beetje begrepen heb, is er bijna niemand in Nederland die thuis 32A heeft.
16A is daarentegen geen probleem.

Hoe dat in Portugal zit, weet ik niet ;-)
 
  • Like
Reactions: widodh
Inderdaad - complimenten voor de heren. Ze weten inmiddels waar het om gaat. Enige pluspunt van de Jag is de afwerking.
Erg veel hebben ze erg nog niet mee gereden. aAnders hadden ze zeker ook een opmerking gemaakt over gebrek aan user friendlyness van de software. En er ontbreekt een kritische opmerking over het gemis vooralsnog van echte snellaadpalen buiten Nederland. Zoals we hier inmiddels weten - de auto is voorlopig niet praktisch inzetbaar voor lange periodiek ritten (1000km+). Dat is iets wat hier niet had mogen ontbreken - is een belangrijk verschil met de Tesla.
 
  • Like
Reactions: is3
Gisteren dan eindelijk een eerste korte proefrit in de i-Pace kunnen maken.
Ik zal niet in gaan op de vele nadelen die hierboven al uitvoerig bediscussieert zijn en grotendeels waar.
Wat mij opviel is dat de instap anders is dan bij de S en X. Hoger dan de S, vergelijkbaar met de X maar de deuren zijn korter. Vooral achterin merk je dit als je uitstapt, voelt wat krap. Zit is verder prima. Dan het interieur, kan ik niet anders over oordelen dan dat toch echt wel van een heel ander niveau is dan in mijn laatste 4 Tesla’s. Begrijp me niet verkeerd, ik ga mijn X niet weg doen voor de i-Pace want voor mij is ie niet geschikt. Als vervanger van de S van m’n pa is t echt een enorme stap vooruit. De knoppenwinkel viel gelukkig ook mee, dat is in onze ioniq wel anders daar weet ik nog steeds de weg niet in.
Rijden. Acceleratie vergelijkbaar met de S90D maar dan met minder geluid. Stuurde hoekiger met meer gevoel in het stuur, zaten 20” velgen onder. Regenereren werkt tot volledige stilstand, is ff wennen maar uiteindelijk wel prettiger denk ik. Tijdens t stuk op de snelweg hoorde ik wel een hinderlijke fluit. Vrees dat dit een aerodynamisch probleem is. Ben wel erg benieuwd of anderen dit ook hebben. Ik zou hier knettergek van worden. De autopilot functie hebben we maar even kunnen testen. Mijn pa gebruikte hem al meteen op de binnenwegen wat niet ideaal is maar wel verrassend goed werkte, zou ik wat uitgebreider willen proberen. Helaas toen ik t stuur overnam en t op de snelweg wilde testen gaf t systeem een storing. Wel de ACC getest. Itt de Tesla’s kun je hier het adaptieve deel ook uit zetten. Zou ik bij de Tesla soms ook wel willen om de ongewenste rem acties op voorliggers te vermijden.

Conclusie prima alternatief voor de S van mijn vader. Denk dat hij er erg gelukkig mee zal worden. Geplande aflevering staat nog steeds voor eind volgende maand. Zonder Tesla was de i-Pace er nooit geweest dus dat doel heeft EM al mooi bereikt.

1A60163A-707C-433E-91C2-110478BACFA1.jpeg
 

Attachments

  • DC2AE6FD-0463-44A8-8FFB-253178BB1AB8.jpeg
    DC2AE6FD-0463-44A8-8FFB-253178BB1AB8.jpeg
    370.6 KB · Views: 43
  • BAB480BB-9119-4856-884A-D9632F44092D.jpeg
    BAB480BB-9119-4856-884A-D9632F44092D.jpeg
    410.7 KB · Views: 37
  • F6BF97DB-3A19-492C-B35A-5C74600FDC59.jpeg
    F6BF97DB-3A19-492C-B35A-5C74600FDC59.jpeg
    511.8 KB · Views: 36
  • CFE81FC3-DC76-412B-BB86-E18C9DFAF616.jpeg
    CFE81FC3-DC76-412B-BB86-E18C9DFAF616.jpeg
    387.1 KB · Views: 45
  • 9DE957EB-056A-4BDA-BEF9-949AA5D2CE64.jpeg
    9DE957EB-056A-4BDA-BEF9-949AA5D2CE64.jpeg
    364 KB · Views: 49
Eind September reden er 35.000 BEV's in Nederland, waarvan 15.000 Tesla's.
Als Jaguar de laatste drie maanden nog 3.000 iPace's uitlevert groeit het aantal vol electrische auto's (zijnde niet Tesla) in drie maanden tijd 25% (3k iPace + 2k andere merken).

Wordt druk bij Fastned binnenkort....
 
Eind September reden er 35.000 BEV's in Nederland, waarvan 15.000 Tesla's.
Als Jaguar de laatste drie maanden nog 3.000 iPace's uitlevert groeit het aantal vol electrische auto's (zijnde niet Tesla) in drie maanden tijd 25% (3k iPace + 2k andere merken).

Wordt druk bij Fastned binnenkort....
Tesla verkoopt er sowieso nog een paar duizend... als Jaguar een beetje de beloftes waarmaakt, komen we dit jaar nog boven 40.000 BEV's...