Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De Jaguar i-Pace

This site may earn commission on affiliate links.
Hij reed er gemiddeld 37 km per uur over om dat actieradius te bereiken.

Zoiets zal het wel geweest zijn.
Anders zie je dit:

IMG_3375.jpg
 
Bjorn Nyland heeft een hypermiling test gedaan met I-Pace, Model X P90D en Model X 60D:
I-Pace = 2300 kg = 145 Wh/km (4 graden zonder wind)
X P90D = 2600 kg = 157 Wh/km (4 graden zonder wind) en 151 Wh/km (8 graden)
X 60D = 2500 kg = 111 Wh/km (8 graden met wind)

Belangrijkste conclusies: Björn Nyland heeft (a) geen zinnige onderwerpen meer om filmpjes over te maken en (b) heeft zodanig veel tijd over dat hij met 40 km/u rondjes kan gaan rijden...
 
Belangrijkste conclusies: Björn Nyland heeft (a) geen zinnige onderwerpen meer om filmpjes over te maken en (b) heeft zodanig veel tijd over dat hij met 40 km/u rondjes kan gaan rijden...
Ik denk dat Bjørn (net als ik) benieuwd was of de I-Pace überhaupt onder de 150Wh/km te krijgen was en daarom voor die snelheid heeft gekozen. En vervolgens de andere Tesla's op dezelfde wijze heeft getest.
 
  • Like
Reactions: job-lek
40 km/u op de openbare weg rijden is natuurlijk volstrekt zinloos. Dan komt de lichtere i-Pace er vanzelfsprekend goed uit. Aerodynamica doet er bij die snelheden in het geheel niet toe.

Ja, en zelfs dan wint een zwaardere, grotere X 60D (eigenlijk 75D) met maar liefst ~ 25%!. Alleen de P90D van Bjorn zelf is wat minder zuinig (~8%) i.v.m. minder zuinige motor achterin.
 
Interessant bericht op het I-Pace forum. de 100kW update eis nu beschikbaar. Wat ook opvallend is dat je klaarblijkelijk naar de dealer moet voor dit soort updates.

"Might be of interest to people that have access to 100kw chargers, my car was in the dealers having the Apple CarPlay update this morning and they said they also applied a separate update to enable 100kw charging. They said the update was dated today."
 
Interessant bericht op het I-Pace forum. de 100kW update eis nu beschikbaar. Wat ook opvallend is dat je klaarblijkelijk naar de dealer moet voor dit soort updates.

"Might be of interest to people that have access to 100kw chargers, my car was in the dealers having the Apple CarPlay update this morning and they said they also applied a separate update to enable 100kw charging. They said the update was dated today."

De wet van de remmende voorsprong. Jaguar, maar ook de andere 'Big Auto' fabrikanten, slepen een immens dealernetwerk achter zich aan. Dealers zullen niet veel verdienen aan het onderhoud van elektrische auto's. Om die dealers toch tevreden houden zullen de klanten een groot deel van de updates bij de dealers moeten laten uitvoeren. De dealers houden zo enige 'traffic' en kunnen tegelijkertijd merchandise verkopen zoals sneeuwkettingen, fietsdragers, kleding en andere marge artikelen.
Precies zo heeft ook de Duitse VW baas zich uitgelaten. Een deel van de updates komt 'over the air', voor een deel moeten de klanten naar de dealer.

Dat is precies hoe het niet moet, maar het zal zo gaan. Grilles horen ook niet op een EV, toch zitten ze op alle 'Tesla killers' ;)
 
  • Like
Reactions: is3
Interessant bericht op het I-Pace forum. de 100kW update eis nu beschikbaar. Wat ook opvallend is dat je klaarblijkelijk naar de dealer moet voor dit soort updates.

"Might be of interest to people that have access to 100kw chargers, my car was in the dealers having the Apple CarPlay update this morning and they said they also applied a separate update to enable 100kw charging. They said the update was dated today."

Dit lijkt te ontkrachten dat OTA-updates voor Jaguar (enkel) gelden voor BMS, misschien dat ze met een update de OTA-updates mogelijk gaan maken? Ze spreken immers wel over mogelijkheid tot OTA-updates.
 
En ja, nu kun je de eerste verhalen lezen van mensen die zeer teleurgesteld en gefrustreerd zijn in de beperkte range en het gebrek aan - werkende- CCS-laadpunten... precies zoals we dat voorzien hadden.. 11,5 uur over een rit die voorheen met een ICE 6 uur duurde... slechte zaak voor de EV-acceptatie.. Daarnaast valt het me dan op hoe slecht men zich heeft laten informeren, dan wel hoeveel geloof men heeft gehad vwb het verkoopverhaal van Jaguar.. benieuwd hoe zo'n dealer gaat reageren ..

A nightmare journey in my brand new I Pace

Wat me op het I-Pace forum ook opvalt zijn de klachten over wat wordt opgeleverd.. tot een auto met rode bekleding ipv de bestelde zwarte.. auto's die binnen 12miles na aflevering stil vallen en moeten worden weggesleept.. een hele range VIN nummers die niet kan worden uitgeleverd omdat er sprake is van een "half shaft issue at low speed"... tsja en dat voor een "premium" merk... met die fantastische afwerking...
 
Last edited:
En ja, nu kun je de eerst verhalen lezen van mensen die zeer teleurgesteld zijn in de beperkte rang en het gebrek aan - werkende- CCS-laadpunten... precies zoals we dat voorzien hadden.. 11,5 uur over een rit die voorheen met een ICE 6 uur duurde... slechte zaak voor de EV-acceptatie.. Daarnaast valt het me dan op hoe slecht men zich heeft laten informeren, dan wel hoeveel geloof men heeft gehad vwb het verkoopverhaal van Jaguar.. benieuwd hoe zo'n dealer gaat reageren ..

A nightmare journey in my brand new I Pace

Wat me op het I-Pace forum ook opvalt zijn de klachten over wat wordt opgeleverd.. tot een auto met rode bekleding ipv de bestelde zwarte.. auto's die binnen 12miles na aflevering stil vallen en moeten worden weggesleept.. een hele range VIN nummers die niet kan worden uitgeleverd omdat er sprake is van een "half shaft issue at low speed"... tsja en dat voor een "premium" merk... met die fantastische afwerking...
Echt een vreselijk verhaal om te lezen! Zo de mist ingaan als fabrikant, nota bene in je thuisland...
 
Last edited:
En ja, nu kun je de eerste verhalen lezen van mensen die zeer teleurgesteld en gefrustreerd zijn in de beperkte range en het gebrek aan - werkende- CCS-laadpunten... precies zoals we dat voorzien hadden.. 11,5 uur over een rit die voorheen met een ICE 6 uur duurde... slechte zaak voor de EV-acceptatie.. Daarnaast valt het me dan op hoe slecht men zich heeft laten informeren, dan wel hoeveel geloof men heeft gehad vwb het verkoopverhaal van Jaguar.. benieuwd hoe zo'n dealer gaat reageren ..

A nightmare journey in my brand new I Pace

Wat me op het I-Pace forum ook opvalt zijn de klachten over wat wordt opgeleverd.. tot een auto met rode bekleding ipv de bestelde zwarte.. auto's die binnen 12miles na aflevering stil vallen en moeten worden weggesleept.. een hele range VIN nummers die niet kan worden uitgeleverd omdat er sprake is van een "half shaft issue at low speed"... tsja en dat voor een "premium" merk... met die fantastische afwerking...

Het is en blijft een grof schandaal dat alle autofabrikanten samen niet eenzelfde laadnetwerk blijken neer te kunnen zetten als een kleutermerk ergens in Freemont USA. Het bewijst eens te meer dat 'big auto' het geen moer interesseert. Ze maken de verkeerde elektrische auto's, ze kunnen geen netwerk bouwen, ze hebben geen accu's, ze hebben geen kennis, ze hebben ... nou ja, helemaal niks. O ja, ze hebben wel diesel- en waterstof auto's :(
 
  • Like
Reactions: EelkoV