TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

De types achterbanken / rear seats

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by m0rph, Mar 7, 2016.

1. m0rph

m0rph Member

Na wat zoekwerk ben ik er op uitgekomen dat er minstens 4 verschillende types achterbank zijn geleverd in de Model S.
    Ik kon geen topic terugvinden die hier in detail op ingaat. Ook van de Tesla configutor wordt men niet wijzer. Vooral het verhaal rond de "Next Generation rear seats" blijft onvaag. Worden die nog geleverd? Mijn S70 van eind 2015 (vin 106xxx) met "next gen seats" en "premium interior", heeft het 2de type van onderstaande lijst.

1. Standaard zetels, origineel type, met 3 gelijke hoofdsteunen en smalle "kraag":

tesla-model-s-p85-review-2014_41.jpg

2. Standaard zetels, nieuw type, met hogere buitenste hoofdsteunen en bredere "kraag":

tesla-models-p85d-aug2015-39.jpg

3. Next Gen rear seats:

tesla-seats-4.jpg

4. Executive rear seats:

DSC04290_0.jpg

2. HWS

HWS Speedjunkie

Je hebt de types mooi op een rij. De next gen achterbank is slechts korte tijd leverbaar geweest. Deze kon je niet optioneel apart bestellen. Door leveringsproblemen en het niet goed/volledig neer kunnen klappen is deze uit het programma gehaald. De executive seats zijn ook maar een paar maanden als optie beschikbaar geweest.

3. FVO

FVO Active Member

Vind ze wel magnifique!

4. RudiDL

RudiDL Member

Mijn P85D heeft next gen rear seats. Onze P85 2014 heeft de originele lederen achterzetels.
    Ik zie geen of heel weinig verschil bij het volledig neerklappen.

En ik weet nog altijd niet waarom Tesla zo snel gestopt is met die next gen achterzetels. Ik ben wel tevreden dat ze in mijn auto zitten.

5. HWS

HWS Speedjunkie

Ik had ze ook graag gehad:crying:. Waren wel € 1.000,= duurder.

6. m0rph

m0rph Member

Moest ik ooit zo'n next gen achterbank kunnen retrofitten (zwart, met winter pack) - ik zou niet twijfelen..

7. Ipe

Ipe Member

Iets met een skiluik er in, dat zou pas handig zijn

8. jm71

jm71 Member

Precies, daar zou ik enorm mee geholpen zijn.

9. Noelis

Noelis Member

Klopt... ik vind ze ook keiknap!

10. jpet

jpet Jan P.

Inderdaad, ik ben er van overtuigd dat er andere, meer duistere, redenen zijn waarom die next gen achterzetels uit de markt zijn genomen.
    En ik vind het nog steeds not done voor een wagen in deze prijsklasse om achteraan zetels met een ander design te leveren dan vooraan.
    Ben zelf ook heel tevreden met de next gen achterzetels en geen probleem met het neerklappen.

Share This Page