Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dodelijk ongeluk in Baarn

This site may earn commission on affiliate links.
Dat gaat mij te ver zonder info over zijn persoonlijke situatie.

Opvallend is de snelheid: 155km/u die net boven de max van auto pilot ligt.

Je kunt beter even een quote plaatsen zodat we kunnen zien waar je op reageert.

Hoewel het meer Tesla in de Pers is zet ik het toch maar in dit draadje.

Het is weer smullen voor de "deskundige journalisten". Wat praten ze elkaar na.

Hulpverleners hebben, gezien de situatie, correct gehandeld en zouden, als hij nog in leven was hem er, met gevaar voor eigen leven, uit gehaald hebben. Dat verschilt niet van een Porsche die dit "overkomt" en men een slachtoffer moet bergen terwijl de benzine nog op diverse lekken onder het voertuig stroomt (als hij al niet ontploft zou zijn bij deze impact).

Onnodig paniek zaaien, koren op de molen van de trollen, geen onderscheid tussen batterijtje van 10 kWh van hybride en inmiddels al 100 kWh van een echte EV etc.
Fijn, ik heb vandaag een kleine 500 km te gaan (Assen) en terwijl ik in (bewezen) de veiligste auto ter wereld rijd komen de blikken van "Daar gaat zo'n auto."

IMG_3573.JPG
IMG_3572.JPG
 
Je kunt beter even een quote plaatsen zodat we kunnen zien waar je op reageert.

Hoewel het meer Tesla in de Pers is zet ik het toch maar in dit draadje.

Het is weer smullen voor de "deskundige journalisten". Wat praten ze elkaar na.

Hulpverleners hebben, gezien de situatie, correct gehandeld en zouden, als hij nog in leven was hem er, met gevaar voor eigen leven, uit gehaald hebben. Dat verschilt niet van een Porsche die dit "overkomt" en men een slachtoffer moet bergen terwijl de benzine nog op diverse lekken onder het voertuig stroomt (als hij al niet ontploft zou zijn bij deze impact).

Onnodig paniek zaaien, koren op de molen van de trollen, geen onderscheid tussen batterijtje van 10 kWh van hybride en inmiddels al 100 kWh van een echte EV etc.
Fijn, ik heb vandaag een kleine 500 km te gaan (Assen) en terwijl ik in (bewezen) de veiligste auto ter wereld rijd komen de blikken van "Daar gaat zo'n auto."

View attachment 193612 View attachment 193613
De onderste kop vind ik veel verontrustender... Werkendam begot!

OT: voor hulpverlener geldt "Eigen veiligheid eerst". Oftewel als jij denkt dat je jezelf moet laten ontploffen/zappen, dan moeten er ineens nog twee keer zoveel middelen ingezet worden. Jij moet immers geholpen worden, maar het oorspronkelijke ongeval is er ook nog...

Ik heb beroepsmatig veel te maken met dit soort zaken en heb veel respect voor de kennis en kunde van de brandweer. Als zij iets op een bepaalde manier doen dan is daar een goede reden voor.

Waarom iemand zich 's morgens vroeg moederziel alleen met 155 tegen een boom parkeert? Tja...
 
Nou ja het is wel goed dat hier naar gekeken word, ik wil ook niet in m'n auto blijven liggen terwijl ik doodbloed terwijl hulpverleners niet weten wat ze moeten doen. Maar kom op, er rijden nu al jaren elektrische auto's rond, hoe kunnen ze nou nog steeds niet weten hoe ze moeten handelen?
 
Mijn inziens heeft de brandweer correct gehandeld.

Even een andere situatieschets :
een oude historische woning staat in brand. De vlammen schieten al door het dak; en achter de ramen van wat waarschijnlijk slaapkamers zijn op de eerste verdieping; zijn vlammen en rook te zien
Het gebouw ziet er niet erg stabiel uit; het dak wordt verteerd door het vuur.
situatie 1 : De buren roepen dat er nog kinderen in huis zijn. En ook de ouders zijn niet te zien
situatie 2 : De kinderen staan in paniek buiten te huilen, en de ouders proberen hun kinderen te troosten. Er is niemand meer in het gebouw.

Duidelijk toch ? De brandweer zal de situatie heel snel inschatten; en in situatie 1 mét risico toch op zoek gaan naar de bewoners.
In geval 2 zal dat in de verste verte niet gebeuren, en gaan ze het huis niet betreden.
 
  • Like
Reactions: dicktump
we hebben enkele brandweermannen in onze mtb club. ik weet dat ze opgeleid zijn om in geval van vele slachtoffers (kettingbotsing of zo)
Een keuze te maken wie ze eerst gaan redden. Aan de ogen van het slachtoffer kunnen ze opmaken of hij het (waarschijnlijk) gaat halen of niet. (geen gemakkelijke, maar belangrijke beslissingen)
 
Ik vind uit respect van de nabestaanden dat we allen (ook als Tesla verdedigers) moeten stoppen met vullen van de thread. Een familie / gezin in diep geraakt en toevallig is het een Tesla. Dat is niet waar het hier over zou moeten gaan.
Begrijp dat niet helemaal.... Natuurlijk is het verschrikkelijk voor het gezin, maar dat betekent toch niet dat wij er niet over kunnen discussiëren? Kijk een ongeluk is een ongeluk, dus speculeren over of hij te hard reed of wat dan ook is inderdaad niet relevant, maar ik vind het wel interessant om te weten wat er gebeurt als ik een ongeluk in m'n Tesla krijg en ik de hulpverleners buiten zie wachten omdat ze je niet uit de auto durven halen....

Het is nu ook alleen maar nieuws omdat het een Tesla is, uiteindelijk gaan er in NL gemiddeld twee mensen dood in het verkeer iedere dag. Heb wel 10 appjes gehad gisteren van familie en vrienden wanneer ik me auto ga verkopen.....
 
berichtje in HLN :
Tesla ontkent schuld fataal ongeluk Nederland

HLN is bekend om zijn "goedkope" berichtgeving; sensatie; als het maar verkoopt.
Maar in deze zijn ze nu toch 'sec', en 'to-the-point'; zonder sensatie te zoeken. Daar krijgen ze een pluim voor.

Nou ja, de kop is toch een beetje tendentieus alsof Tesla, of welke fabrikant ook, schuld zou hebben aan een ongeval als dit of überhaupt beschuldigd zou zijn. Zelfs met AP aan weet de gemiddelde rijder dat hij moet opletten en net als bij acc niet alles op zijn beloop laten. De suggestie om verdere discussie in het persdraadje te voeren neem ik graag over.
 
Ik vind uit respect van de nabestaanden dat we allen (ook als Tesla verdedigers) moeten stoppen met vullen van de thread. Een familie / gezin in diep geraakt en toevallig is het een Tesla. Dat is niet waar het hier over zou moeten gaan.

Ik vind het ook moeilijk, van de ene kant wil je graag weten onder welke omstandigheden het ongeluk gebeurt is, als Tesla -rijder, en van de andere kant kan ik me ook weer heel goed voorstellen dat je als nabestaanden niet wil dat informatie, zoals de snelheid van 155 km/uur op een provinciale weg, zo over het internet heen gaat want iedereen heeft dan al snel een "ongezouten" oordeel, en of dat juist of onjuist is, doet er in mij beleving even niet zoveel toe, het toont gewoon even geen medeleven naar de nabestaanden toe. Daarnaast kan ik me als Tesla ook wel weer voorstellen dat je daar weer anders over denkt en de wildste geruchten enigszins wil ontkrachten op deze manier. Moeilijke afwegingen maar een triest incident, er blijft een dodelijk slachtoffer te betreuren. :( Ergens is het leven van mensen niet meer zoals het was.
 
  • Like
Reactions: Erik-S85
Tja, en uit medeleven vraag je je ook af of het iemand is die wij (van hier) kennen. Als mij vandaag zoiets gebeurt zullen jullie het nooit weten. Mijn vrouw zal jullie niet even komen informeren hier op het forum, voor zover dat uberhaupt relevant is. Er zijn meerdere Dino's op dit forum van wie we ineens nooit meer iets hoorden. Je gaat uit van verloren interesse in het forum, maar voor hetzelfde geld is er iets gebeurd. Al met al reageren we hier uit schrik, en uit nieuwgierigheid wat er precies gebeurd is en in hoeverre dat aan onze auto gerelateerd is. Ik geloof dat niemand hier moedwillig en lichtzinnig over het verdriet van nabestaanden stapt. Ik hoorde eergisteren dat een moeder van een klasgenootje van mijn zoon uit het leven gestapt is. Ik kan alleen maar aan dat arme meisje van 11 denken dat haar moeder aantrof en dat zich de rest van haar leven afvraagt of het aan haar gelegen heeft. Ik kan mijn gedachten er maar niet vanaf krijgen. Ik dwaal af en voor jullie totaal irrelevant, maar verdriet van nabestaanden is afschuwelijk en enige terughoudendheid is dan per definitie gepast, niks wat hier gezegd wordt zal schadelijk bedoeld zijn denk ik.
 
  • Like
Reactions: Ivo-G
53, in de bloei van zijn leven, mijn medeleven gaat uit naar de nabestaande.
Jaarlijks worden in Nederland honderden families geconfronteerd met deze situatie. Laten we hopen dat de AP ontwikkelingen zo snel gaan als we hopen en dit soort ongelukken voorkomen kunnen worden.
 
Begrijp dat niet helemaal.... Natuurlijk is het verschrikkelijk voor het gezin, maar dat betekent toch niet dat wij er niet over kunnen discussiëren? Kijk een ongeluk is een ongeluk, dus speculeren over of hij te hard reed of wat dan ook is inderdaad niet relevant, maar ik vind het wel interessant om te weten wat er gebeurt als ik een ongeluk in m'n Tesla krijg en ik de hulpverleners buiten zie wachten omdat ze je niet uit de auto durven halen....
....
Ik denk dat Paul refereert aan speculaties over suïcidaal gedrag, hetgeen ik evenmin gepast vind op dit (openbaar) forum.
 
  • Like
Reactions: Steven