Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Draagarmen constructiefout in Model S

Zijn jouw draagarmen vervangen?

  • Ja

    Votes: 54 45.0%
  • Nee

    Votes: 66 55.0%

  • Total voters
    120
This site may earn commission on affiliate links.
mijn model s p85 bj2014 had na 250dkm nog veel originele onderstel onderdelen,nu met de hand voelbaar ruimte op de draagarmrubbers. Ik ga alles links rechts boven en onder incl stabi stangetjes vernieuwen.
Gezien ik toch geen garantie meer heb op de auto gekozen voor sidem parts..2 jaar garantie en productie in Europa.
Na het vervangen zal de auto bij op een goede uitlijnbank uitgelijnd worden.
Met een beetje geluk gaat het net zoveel kilometers mee als origineel tesla parts..of langer want zo goed was dat spul van tesla in het begin ook niet las ik her en der.

fijn dat tesla op verzoek van mij al wel de onderste draagarm bouten omgedraait heeft tijdens de accu wissel,geen gepruts met slijptollen onder mijn auto 👍
 
mijn model s p85 bj2014 had na 250dkm nog veel originele onderstel onderdelen,nu met de hand voelbaar ruimte op de draagarmrubbers. Ik ga alles links rechts boven en onder incl stabi stangetjes vernieuwen.
Gezien ik toch geen garantie meer heb op de auto gekozen voor sidem parts..2 jaar garantie en productie in Europa.
Na het vervangen zal de auto bij op een goede uitlijnbank uitgelijnd worden.
Met een beetje geluk gaat het net zoveel kilometers mee als origineel tesla parts..of langer want zo goed was dat spul van tesla in het begin ook niet las ik her en der.

fijn dat tesla op verzoek van mij al wel de onderste draagarm bouten omgedraait heeft tijdens de accu wissel,geen gepruts met slijptollen onder mijn auto 👍
Bj 2013 is het 🙃
 
@Maurice1 Heb jij een goed adres in de omgeving van Cuijk waar ik terecht kan voor eventuele reparatie en onderdelen voor vervanging draagarm/rubbers?
Helaas, Alleen bij Tesla Service in Duiven. Zelf ben ik helemaal naar Hoofddorp (T-service Hoofddorp, gespecialiseerd in Tesla Motors.) gereden voor APK keuring en vervangen van de draagarmen. Ik dacht alleen voor de APK te gaan. Een goede vriend van me woont in Hoofddorp waardoor ik kan combineren.

Ben zeker tevreden over TService Hoofddorp.

Je zou GTech kunnen vragen op dit forum. Hij woont als ik het goed heb in de buurt van Rotterdam. Een topper met veel kennis en kunde.
 
Tesla S75D 55000km 2016, Gisteren brak de draagarm linksvoor spontaan af. Geen geluiden of signalen vooraf. Dit gebeurde bij het achteruit insturen bij de laadpaal tijdens de heenrit voor een week verlof. Het probleem is bij Tesla gekend, service bulletin SB-17-31-001 van 10/02/17, maar ze ondernemen geen actie! Vakantie voor 4 om zeep en veel extra kosten!
Een breuk is nog wat anders dan een slijtage. Had zoiets voorgevallen aan 130km op de snelweg of tijdens een afdaling in de bergen, naar waar we op weg waren, kon dit flinke gevolgen hebben! Intussen is dit onderdeel wat steviger uitgevoerd. (1041570-00-B)

forelink.jpg
 
  • Informative
Reactions: Maurice1 and RuudL
Bij mij hebben ze RH vorig jaar vervangen, nog gevraagd of de andere draagarm niet ook hoefde te worden vervangen maar dat was niet nodig zeiden ze. Het SB zegt dus van wel, had ik dat geweten dan heb ik ze dat nog eens onder de neus kunnen duwen
 
Bij mij hebben ze RH vorig jaar vervangen, nog gevraagd of de andere draagarm niet ook hoefde te worden vervangen maar dat was niet nodig zeiden ze. Het SB zegt dus van wel, had ik dat geweten dan heb ik ze dat nog eens onder de neus kunnen duwen
Inmiddels trekt de auto weer naar rechts (net als eerst). Ben er wel achter gekomen dat mijn rechter velg voor krom was waardoor de auto trilde bij 130. Lijkt mij aannemelijk dat de draagarm daardoor weer versleten is, wat jullie? @Gtech ?
 
Vanochtend m'n S100D voor de APK en door de keuring heen. Echter, er werd aangegeven dat de draagarm links voor licht verbogen is en er lichte speling op de lagers zit aan de linker- en rechterkant. Ik meteen door naar Tesla Rotterdam en dit aangegeven. Issue is enkel dat m'n auto net 4 jaar is. M'n APK is dus een paar dagen te laat. Dom van me om dit te laat te doen zeker omdat Tesla Rotterdam aangeeft dat als er idd iets mis is met de draagarmen ik niet op enige coulance hoef te rekenen......

Volgens de medewerken zijn er zelden issues met de draagarmen maar dit topic geeft toch een ander beeld.
 
Vanochtend m'n S100D voor de APK en door de keuring heen. Echter, er werd aangegeven dat de draagarm links voor licht verbogen is en er lichte speling op de lagers zit aan de linker- en rechterkant. Ik meteen door naar Tesla Rotterdam en dit aangegeven. Issue is enkel dat m'n auto net 4 jaar is. M'n APK is dus een paar dagen te laat. Dom van me om dit te laat te doen zeker omdat Tesla Rotterdam aangeeft dat als er idd iets mis is met de draagarmen ik niet op enige coulance hoef te rekenen......

Volgens de medewerken zijn er zelden issues met de draagarmen maar dit topic geeft toch een ander beeld.

Waarschijnlijk net zo vaak als met andere auto's.
Draagarmen zijn nu eenmaal niet bomproof.

Stoeprandjes, drempels, varkensruggetjes, etc. zijn voor alle auto's de doodssteek voor de draagarmen als je dat niet rustig genoeg doet.
 
Waarschijnlijk net zo vaak als met andere auto's.
Draagarmen zijn nu eenmaal niet bomproof.

Stoeprandjes, drempels, varkensruggetjes, etc. zijn voor alle auto's de doodssteek voor de draagarmen als je dat niet rustig genoeg doet.

Ik heb nog nooit een stoeprand geraakt, neem drempels altijd rustig en heb in 4 jaar tijd denk ik 20 keer hard opgetrokken vanwaar de eerste 15x in de eerste 3 maanden.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Ik heb nog nooit een stoeprand geraakt, neem drempels altijd rustig en heb in 4 jaar tijd denk ik 20 keer hard opgetrokken vanwaar de eerste 15x in de eerste 3 maanden.
Paar maanden geleden voor het eerst in jaren een stoeprandje (rechts achter) geraakt omdat ik iets te scherp instuurde. De draagarm zal er niks van meegekregen hebben, maar de velg was helaas wel beschadigd. Met wat verf enigszins verborgen.

Hard optrekken wil nog wel doen als het uitkomt :eek:

Draagarmen voor hebben het 200.000 km uitgehouden. Omdat de rubbers wat speling hadden moesten ze vervangen worden.
 
Ik heb nog nooit een stoeprand geraakt, neem drempels altijd rustig en heb in 4 jaar tijd denk ik 20 keer hard opgetrokken vanwaar de eerste 15x in de eerste 3 maanden.

Ik ga er vanuit dat het klopt wat je zegt.

Het probleem daarmee is dat we in Europa en NL in het bijzonder de meest goed onderhouden wegen hebben in de wereld.
Dus als het van gewoon rijden is, dan zou iedereen daar last van moeten hebben en niet een groepje van 1-2% van de gebruikers.
In de VS etc. waar de wegen dramatisch slecht zijn t.o.v. hier zou dan helemaal iedereen een probleem moeten hebben.
 
Paar maanden geleden voor het eerst in jaren een stoeprandje (rechts achter) geraakt omdat ik iets te scherp instuurde. De draagarm zal er niks van meegekregen hebben, maar de velg was helaas wel beschadigd. Met wat verf enigszins verborgen.

Hard optrekken wil nog wel doen als het uitkomt :eek:

Draagarmen voor hebben het 200.000 km uitgehouden. Omdat de rubbers wat speling hadden moesten ze vervangen worden.
Ik zit net op 50.000
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Over Tesla Hoofddorp: ik was daar 60.000km geleden om vlak voor APK mijn koplamp te laten vervangen en vroeg ze om even naar mijn draagarmen voor te kijken: "Levensgevaarlijk, op rand van breuk" Offerte van 2418 euro incl BTW.
Nadien laten checken door Profile Geldermalsen, Tesla Duiven en Frank Pluym in Nijmegen: Eensluidend dat er niks aan de hand is en anderhalf jaar en 60k zonder probleem verder. Mijn ervaring met Hoofddorp is niet zo positief!
 
  • Like
Reactions: mthathagar
Volgens Tesla Hoofddorp waar ik een koplamp liet vervangen vlak voor APK met 160.000km stonden mijn draagarmen voor op Afbreken.
Model S 75D uit 2017.
Ik kreeg een offerte van ruim 2400 euro.
Dit heb ik laten checken bij Profile Geldermalsen waar ik de APK had laten doen(eerst afgekeurd op kapotte voorlamp). Nee hoor, draagstangen is niks mee. Nadien nog bij Tesla Duiven (niks aan de hand) en bij Frank Pluym in Nijmegen "draagstangen zijn prima". Ik heb die 2400 euro op zak gehouden
Nu 234.000 op de teller.
Dus: niet zomaar op het advies van Tesla Hoofddorp af te gaan maar hun advies toch even dubbelchecken!
 
Volgens Tesla Hoofddorp waar ik een koplamp liet vervangen vlak voor APK met 160.000km stonden mijn draagarmen voor op Afbreken.
Model S 75D uit 2017.
Ik kreeg een offerte van ruim 2400 euro.
Dit heb ik laten checken bij Profile Geldermalsen waar ik de APK had laten doen(eerst afgekeurd op kapotte voorlamp). Nee hoor, draagstangen is niks mee. Nadien nog bij Tesla Duiven (niks aan de hand) en bij Frank Pluym in Nijmegen "draagstangen zijn prima". Ik heb die 2400 euro op zak gehouden
Nu 234.000 op de teller.
Dus: niet zomaar op het advies van Tesla Hoofddorp af te gaan maar hun advies toch even dubbelchecken!
Ik neem aan dat je T-service in Hoofddorp bedoelt. Er zit geen Tesla Service center in Hoofddorp.
 
Ik had eigenlijk een foto en filmpje moeten maken. Er is zichtbare vervorming. Weet niet of het gevaarlijk is. Het was geen APK afkeuring maar meer een "heb er erg in dat..." en dat het de mogelijke veroorzaker is van gekraak. Een probleem wat ik eigenlijk altijd heb als het koud is sinds de eerste kilometers. Vooral tijdens de eerste kilometers van een rit.
 
Over Tesla Hoofddorp: ik was daar 60.000km geleden om vlak voor APK mijn koplamp te laten vervangen en vroeg ze om even naar mijn draagarmen voor te kijken: "Levensgevaarlijk, op rand van breuk" Offerte van 2418 euro incl BTW.
Nadien laten checken door Profile Geldermalsen, Tesla Duiven en Frank Pluym in Nijmegen: Eensluidend dat er niks aan de hand is en anderhalf jaar en 60k zonder probleem verder. Mijn ervaring met Hoofddorp is niet zo positief!
Die hebben bij mij de draagarmen vervangen..:oops:
 
...Mijn ervaring met Hoofddorp is niet zo positief!
Mijn enige positieve ervaring met deze club is dat ik na veel gedoe mijn geld terug kreeg van een overduidelijk onkundige vervanging van een deurhendel. Volgens mij zijn ze gewoon verder gegaan met die praktijk, ook nadat ik uitgebreid de moeite had genomen om ze uit te leggen dat er niets klopte van wat ze beweerden.