Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Echtgenoten/partners (m/v) in je Tesla-wereld

This site may earn commission on affiliate links.

Maarten

Active Member
Nov 2, 2013
4,098
13,002
Hilversum
Ik zie veel verhalen over de al dan niet elektrische auto's voor de echtgenote (nog niet over de echtgenoot, kom op dames!) of de partner (m/v) langs komen. Volgens mij kan dit draadje leuke verhalen opleveren.
Die van mij.... tja, die laat zich gewoon rijden. En geniet met volle teugen van onze Model S. :)
 
Tsja, iedereen weet zelf het beste hoe ver hij/zij kan gaan. En er blijft volgens mij, schat ik in, genoeg over aan verhalen. Over kleur bij aankoop :))), model, vakanties, to ICE or not to ICE, wie mag er wanneer mee rijden etc. etc. Bring it on!
 
Die van mij, (of die van ons, zoals ze in Antwerpen zeggen), heeft met de eerste model S, 2 km gereden. En met deze ongeveer 5km. Niet dat ze niet mag, maar het komt er gewoon niet van:cool:. Op vlak van auto's is ze 100% het tegenovergestelde van mij. Voor haar is dat gewoon een ding om van A naar B te komen.
Hoe zuinig en proper ik ben met een auto... zij eet en drinkt in de auto en verzameld er alles en nog wat in.
Al 30 jaar is steeds de vraag: rijden we met de x-auto ( x =is het merk van mijn auto) of met de vuilkar ( haar auto). En nu is er voor haar een model 3 op komst.:eek: We hebben al heel wat discussies achter de rug over de model 3.

Als ons huwelijk (volgende maand 30 jaar) dit aan kan, kan het waarschijnlijk alles aan.;)
We hebben ondertussen wel een citroën berlingo gekocht om alles met betrekking tot haar paarden te kunnen vervoeren. En ik hoop dat daarmee de model 3 deftig kan blijven.
Hopelijk komt hij niet al te snel:p
 
  • Funny
Reactions: simonsmidt
Die van mij, (of die van ons, zoals ze in Antwerpen zeggen), heeft met de eerste model S, 2 km gereden. En met deze ongeveer 5km. Niet dat ze niet mag, maar het komt er gewoon niet van:cool:. Op vlak van auto's is ze 100% het tegenovergestelde van mij. Voor haar is dat gewoon een ding om van A naar B te komen.
Hoe zuinig en proper ik ben met een auto... zij eet en drinkt in de auto en verzameld er alles en nog wat in.
Al 30 jaar is steeds de vraag: rijden we met de x-auto ( x =is het merk van mijn auto) of met de vuilkar ( haar auto). En nu is er voor haar een model 3 op komst.:eek: We hebben al heel wat discussies achter de rug over de model 3.

Als ons huwelijk (volgende maand 30 jaar) dit aan kan, kan het waarschijnlijk alles aan.;)
We hebben ondertussen wel een citroën berlingo gekocht om alles met betrekking tot haar paarden te kunnen vervoeren. En ik hoop dat daarmee de model 3 deftig kan blijven.
Hopelijk komt hij niet al te snel:p

Oh, vandaar je forumnaam Xfrank ;)
 
Hier is het zo dat mijn vrouw, net als ik eigenlijk, niet veel om auto's geeft. Het is dat Tesla met de Model S een kennelijk toch gevoelige snaar raakte want komende week hopen we alweer de derde S te gaan rijden (of in ieder geval vóór 1 juli).
Wat wel steeds meer indruk maakt is de veiligheid van de Tesla's. Steeds die berichten van ongevallen waar men tamelijk ongedeerd uit de auto stapt waar het bij andere merken maar afwachten is.
Uiteindelijk, als het ergens om gaat, dan is het dat wel.
Vandaar dat bij ons zo snel als mogelijk is de Model 3 komt naast de S.
In mijn ogen is het kopen van een auto, al dan niet ICE, die niet aan die eisen voldoet, een gemiste kans en als het ooit mis gaat een last die je je leven lang meedraagt.
Dus een no brainer, as simple as that.
 
Hier is het zo dat mijn vrouw, net als ik eigenlijk, niet veel om auto's geeft. Het is dat Tesla met de Model S een kennelijk toch gevoelige snaar raakte want komende week hopen we alweer de derde S te gaan rijden (of in ieder geval vóór 1 juli).
Wat wel steeds meer indruk maakt is de veiligheid van de Tesla's. Steeds die berichten van ongevallen waar men tamelijk ongedeerd uit de auto stapt waar het bij andere merken maar afwachten is.
Uiteindelijk, als het ergens om gaat, dan is het dat wel.
Vandaar dat bij ons zo snel als mogelijk is de Model 3 komt naast de S.
In mijn ogen is het kopen van een auto, al dan niet ICE, die niet aan die eisen voldoet, een gemiste kans en als het ooit mis gaat een last die je je leven lang meedraagt.
Dus een no brainer, as simple as that.

Welke S heb je op het oog en welke voorkeuren heeft je vrouw?
 
Wij rijden beiden ook een Tesla. Mijn vrouw mijn 'oude' S en ik een nieuwe X, zoals Daniel74. Dit weekend een rit terug van Rotterdam naar huis. Mijn vrouw was de Bob in de X met AP2, maar ze weigert zelfs maar de cruise control te gebruiken, laat staan Autopilot. Weet niet hoe ik haar overtuigd krijg dat dit veel comfortabeler is (ook voor de passagiers).
 
Wij rijden beiden ook een Tesla. Mijn vrouw mijn 'oude' S en ik een nieuwe X, zoals Daniel74. Dit weekend een rit terug van Rotterdam naar huis. Mijn vrouw was de Bob in de X met AP2, maar ze weigert zelfs maar de cruise control te gebruiken, laat staan Autopilot. Weet niet hoe ik haar overtuigd krijg dat dit veel comfortabeler is (ook voor de passagiers).

Zou het eerder op veiligheid gooien dan op comfort. Maar ja, waar houdt ze van?:oops:
 
Tijdens de vele uren op het forum lezen over een auto die nog niet bestond; en nadien het lange wachten om een eerste blik te werpen op de S in Eindhoven heeft mijn vrouw dikwijls op mijn kap gezeten met alle mogelijke clichés over elektrisch rijden.
Tot zover dat ik gezegd heb : en nu ga jij er NOOIT mee rïjden.
En intussen heb ik ook een Model3 voor haar in reservatie sinds 31 maart 2016.

En uiteindelijk; enkele weken terug als voorbereiding voor de UK roadtrip heeft ze de eerste kilometers MOGEN rijden.

Kort daarop meteen een X getest voor een weekend :).
Maar die is voor ons; met volwassen (toch volgens de leeftijd:confused:) kinderen is deze echt te groot.

Een Y ziet ze wel zitten.
Dus wat het volgend jaar wordt met de 3 zullen we nog zien....:rolleyes:
 
Wij rijden beiden ook een Tesla. Mijn vrouw mijn 'oude' S en ik een nieuwe X, zoals Daniel74. Dit weekend een rit terug van Rotterdam naar huis. Mijn vrouw was de Bob in de X met AP2, maar ze weigert zelfs maar de cruise control te gebruiken, laat staan Autopilot. Weet niet hoe ik haar overtuigd krijg dat dit veel comfortabeler is (ook voor de passagiers).
Grappig, mijn echtgenote vindt het juist leuk om te testen hoe ver ze kan gaan met ap2. Dat doet ze dan op de tweerichtingen-eenstrooksweg met passeervakken naar ons huis, met water aan beide kanten van de weg én vaak ontbrekende belijning. Het hoeft geen betoog dat deze uitdaging te groot is voor ap2.

IMG_1770.JPG
 
Wij rijden beiden ook een Tesla. Mijn vrouw mijn 'oude' S en ik een nieuwe X, zoals Daniel74. Dit weekend een rit terug van Rotterdam naar huis. Mijn vrouw was de Bob in de X met AP2, maar ze weigert zelfs maar de cruise control te gebruiken, laat staan Autopilot. Weet niet hoe ik haar overtuigd krijg dat dit veel comfortabeler is (ook voor de passagiers).
Onze situatie is net niet helemaal vergelijkbaar: ik mag de X niet "mijn" X noemen :p
 
  • Funny
Reactions: S-19910 and HWS