Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen vandebron slim laden

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds mei 2018 een contract voor e en g met Vandebron. Slim laden werkt pas sinds 2 oktober. De timer in de Tesla werkt niet meer sindsdien. Begint direct te laden. Verdiend tot nu toe (excl. de 100 euro welkombonus) 0,23. Over de maand december helemaal niks. An sich geen ramp maar er klopt toch iets niet met de pilot zou ik denken.
Ik had verder nog vragen over mijn voorschot, tot 2 keer toe gevraagd in december, nooit een reactie op gekregen. Jammer maar zo behoud je geen klanten @Tom_020
 
@Tom_020

Moest dit eens naar de klantenservice sturen maar hier kan uiteraard ook:

Heb ook last van dat het vinkje 'scheduled charging' (dat gewoon via de api uit valt te lezen) genegeerd wordt. Zeker als ik thuis kom om 7 uur, de warmtepomp goed bezig is en er op inductie wordt gekookt moet mijn homeassistant snel ingrijpen om het allemaal onder de 17kw te krijgen. Waarna slimladen het laden weer aan zet, mijn hass weer, uit, etc :)

Te vaak ~20kw gezien om het nog aan te durven en daarnaast levert het te weinig op. Ook maar tientallen centen in mijn geval.

Graag dat vinkje toevoegen, dan zou ik slimladen weer kunnen gebruiken.
 
Ik had dit probleem ook en nadat ik hierover door Vandebron was teruggebeld was de uitleg dat "slim laden" vooral bedoeld is voor mensen die in die piekuren (dus overdag en 's avonds) willen laden. Het "slim laden" zorgt er dan voor dat het net in balans blijft door de laadactie te starten als er ruimte voor is. Als je zelf de mogelijkheid hebt om te wachten tot een dal moment (bijv. 's nachts) dan voegt "slim laden" weinig toe.

Ik gebruik het "niet zo slim laden" dus niet meer en bepaal zelf wel wanneer ik laad. Volgens mij verdien ik dmv het daltarief ook net zoveel mee als de kick-back via de app.
 
Ik had dit probleem ook en nadat ik hierover door Vandebron was teruggebeld was de uitleg dat "slim laden" vooral bedoeld is voor mensen die in die piekuren (dus overdag en 's avonds) willen laden. Het "slim laden" zorgt er dan voor dat het net in balans blijft door de laadactie te starten als er ruimte voor is. Als je zelf de mogelijkheid hebt om te wachten tot een dal moment (bijv. 's nachts) dan voegt "slim laden" weinig toe.

Ik gebruik het "niet zo slim laden" dus niet meer en bepaal zelf wel wanneer ik laad. Volgens mij verdien ik dmv het daltarief ook net zoveel mee als de kick-back via de app.
Plus dat je vampire drain enorm afneemt! Dat kost ook geld.
 
Ik ben er ook klaar mee. Je verwacht dat je beloond wordt als de app je startmoment overrulet maar dat is niet zo. Alleen als hij het laden uitstelt verdien je er aan. Ik rij niet zoveel, heb een kleine accu plus zij hebben een slechte klantenservice. Basta.
 
Plus dat je vampire drain enorm afneemt! Dat kost ook geld.

Dit wordt onderschat inderdaad. Die systemen die continue je auto pollen vreten enkele kWh's per dag van je accu op, dat kost MEER dan wat dat slimme laden oplevert. Het is ook nog steeds slechter voor het milieu omdat je gewoon meer energie verbruikt. Tel daarbij op de toegevoegde belasting op de eMMC.

"slim laden" op basis van de Tesla is op geen enkele manier interessant. Kost geld, kost energie, verlaagd de levensduur van je mcu.
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Sinds mei 2018 een contract voor e en g met Vandebron. Slim laden werkt pas sinds 2 oktober. De timer in de Tesla werkt niet meer sindsdien. Begint direct te laden. Verdiend tot nu toe (excl. de 100 euro welkombonus) 0,23. Over de maand december helemaal niks. An sich geen ramp maar er klopt toch iets niet met de pilot zou ik denken.
Ik had verder nog vragen over mijn voorschot, tot 2 keer toe gevraagd in december, nooit een reactie op gekregen. Jammer maar zo behoud je geen klanten @Tom_020


Hi Limbo,

Je maakt hier een goed punt over de timer in de Tesla. Als je in onze Slim laden app je laadprofiel hebt ingesteld overrulen wij inderdaad deze functie in de Tesla app. We zijn bezig om er voor te zorgen dat we de timer niet meer overrulen, want je stelt dat natuurlijk niet voor niets in, in de Tesla app.

Wat betreft je opmerking over dat je nog maar 1 keer 0.23 cent hebt verdiend sinds oktober. Het uiteindelijke doel van Slim laden is natuurlijk dat je veel vaker flexibiliteit levert om bij te dragen aan de balans op het elektriciteitsnet en daarmee dus ook vaker en meer verdient. We zitten nu alleen nog in een pilot en we doen met een selectief aantal Tesla’s mee. Hoe meer auto’s er meedoen aan slim laden, des te vaker wij een bieding kunnen doen en we dus vaker worden ingezet door TenneT voor flexibiliteit. Omdat we wisten dat we tijdens de pilot nog niet zo veel biedingen zouden doen, maar vooral het principe wilden bewijzen dat dit kan en werkt, hebben we iedereen 100 euro uitbetaald ter ‘compensatie’. In de loop van dit jaar, verwachting Q2, gaan we onze slim laden dienst ook aanbieden via de laadpaal, dan breiden we onze flex groep uit naar alle automerken en zullen de inkomsten dus toenemen.
 
@Tom_020

Moest dit eens naar de klantenservice sturen maar hier kan uiteraard ook:

Heb ook last van dat het vinkje 'scheduled charging' (dat gewoon via de api uit valt te lezen) genegeerd wordt. Zeker als ik thuis kom om 7 uur, de warmtepomp goed bezig is en er op inductie wordt gekookt moet mijn homeassistant snel ingrijpen om het allemaal onder de 17kw te krijgen. Waarna slimladen het laden weer aan zet, mijn hass weer, uit, etc :)

Te vaak ~20kw gezien om het nog aan te durven en daarnaast levert het te weinig op. Ook maar tientallen centen in mijn geval.

Graag dat vinkje toevoegen, dan zou ik slimladen weer kunnen gebruiken.


Hi DRDNL,

Zie hieronder het antwoord op Limbo over de scheduled charging functie. Begrijpelijk dat dit voor jou een vervelende situatie oplevert. Zodra de functie is ontwikkelt zullen we dat delen in dit forum en zien we graag dat je weer meedoet!
 
Ik had dit probleem ook en nadat ik hierover door Vandebron was teruggebeld was de uitleg dat "slim laden" vooral bedoeld is voor mensen die in die piekuren (dus overdag en 's avonds) willen laden. Het "slim laden" zorgt er dan voor dat het net in balans blijft door de laadactie te starten als er ruimte voor is. Als je zelf de mogelijkheid hebt om te wachten tot een dal moment (bijv. 's nachts) dan voegt "slim laden" weinig toe.

Ik gebruik het "niet zo slim laden" dus niet meer en bepaal zelf wel wanneer ik laad. Volgens mij verdien ik dmv het daltarief ook net zoveel mee als de kick-back via de app.


Beste Richie,

Zie het antwoord op Limbo hieronder. Wat betreft je opmerking over de Vampire drain hier hebben we al een verbetering in aangebracht. Eerst vroegen we de batterijstatus elke minuut op, waardoor je auto niet in slaapmodus ging. Nu doen we dat slechts eens per halfuur . Stel je bent Slim aan het laden, dus je auto staat te laden aan de laadpaal, dan vragen we elke 30 seconden je batterijstatus uit. Op het moment dat je batterij meer dan 85% is opgeladen wordt dat weer elk uur.

De Vampire drain is dus minimaal inmiddels!

 
Ik ben er ook klaar mee. Je verwacht dat je beloond wordt als de app je startmoment overrulet maar dat is niet zo. Alleen als hij het laden uitstelt verdien je er aan. Ik rij niet zoveel, heb een kleine accu plus zij hebben een slechte klantenservice. Basta.

Jammer dat je zo’n slecht ervaring met ons hebt Limbo. Ik begrijp je punten, maar dat hoort er wel bij als je bij de pioneers van Nederland zit en bijdraagt aan een oplossing om Nederland te verduurzamen. Het is al een hele gave stap dat we bewezen hebben dat dit concept werkt. TenneT gaat het project namelijk opschalen nav de pilot.
 
Dit wordt onderschat inderdaad. Die systemen die continue je auto pollen vreten enkele kWh's per dag van je accu op, dat kost MEER dan wat dat slimme laden oplevert. Het is ook nog steeds slechter voor het milieu omdat je gewoon meer energie verbruikt. Tel daarbij op de toegevoegde belasting op de eMMC.

"slim laden" op basis van de Tesla is op geen enkele manier interessant. Kost geld, kost energie, verlaagd de levensduur van je mcu.


Hi Tozz,

Zie hierbonder het antwoord op Richie.
 
Jammer dat je zo’n slecht ervaring met ons hebt Limbo. Ik begrijp je punten, maar dat hoort er wel bij als je bij de pioneers van Nederland zit en bijdraagt aan een oplossing om Nederland te verduurzamen. Het is al een hele gave stap dat we bewezen hebben dat dit concept werkt. TenneT gaat het project namelijk opschalen nav de pilot.

Sportief dat je zo reageert. Even rechtzetten, die 0.23 betroffen 8 of 9 sessies in oktober en november. In december nul keer meegedaan aan de pilot. Ik verdien per saldo meer aan het nachttarief maar zo spannend is het ook weer niet meer idd door die 100 euro bonus.
Die service betreft jullie klantendienst. Wacht al ruim 6 weken op een antwoord op 2 vragen incl.1 rappel.
 
Last edited: