Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Musk draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Met een koers van 51 dollar, zou je dan nu nog aankopen gezien Musk 54 biedt?
Als de deal rond is krijg je 54 per aandeel, winst is winst. Maar, alleen de ‘board’ heeft tot nu toe toegezegd. De andere aandeelhouders moeten geloof ik nog toezeggen. Al met al voldoende voor Elon om zich mee bezig te houden! Benieuwd wat dit voor Tesla kan betekenen in de toekomst.
 

Een reporter van de NY Times heeft in het verleden een Tesla bewust leeg gereden, om vervolgens te klagen dat het rijden met een Tesla niets is.
Nadat dit aan de kaak is gesteld, is deze persoon nota bene gepromoveerd binnen NY Times.
Tesla is enorm bedreigend voor NY Times, omdat Tesla rigoureus het mes zet in de reclame-inkomsten van kranten.
Genoeg reden voor mij om dit erg te wantrouwen (en dan formuleer ik het vriendelijk).

De bedragen die spelen voor elke dag dat de transitie naar elektrisch rijden vertraagd kan worden, zijn enorm.
Waarmee ik niet wil zeggen dat alles wat getoond zal worden onzin zal zijn, maar er zijn vanuit financieel gewin héél veel verborgen agenda's.
En deze reportage zal vrijwel zeker op een bijzonder slimme manier waarheid en veronderstellingen mixen om Tesla in een slecht daglicht te plaatsen.
Follow the money.
 

Drie redenen waarom Elon Musk 44 miljard dollar veil heeft voor Twitter

Voor wie geen toegang heeft, dit zijn de drie redenen die Trends naar voor schuift:
  1. Hij heeft Twitter nodig als promokanaal voor Tesla
  2. Hij heeft Twitter nodig om de Amerikaanse politiek naar zijn hand te zetten
  3. Hij heeft Twitter nodig om Jeff Bezos te kleineren
Alle drie onzin, want Elon is er juist heel erg transparant over geweest wat zijn beweegredenen zijn. En ik moet Elon nog op de eerste bewuste leugen betrappen. Benieuwd hoe hij wetgeving beter gaat incorporeren, want die begrenst immers de vrije meningsuiting (door bijvoorbeeld verbieden van haatzaaien) en de democratie.
 
De drie drijfveren worden in het artikel uiteraard - een beetje - onderbouwd.
Wat jammer inderdaad dat haatzaaien enigszins aan banden gelegd wordt.:confused:
En ik moet Elon nog op de eerste bewuste leugen betrappen.
Een blind geloof in de leider, hij zal het graag horen.
Precies dat was namelijk de essentie van het 1ste en 2de argument om TWTR over te nemen: het beïnvloeden van de volgelingen om zo het geloof in TSLA en de koers verder op te voeren en een impact te hebben op de overtuiging van de fans om zo zijn politieke agenda meer gewicht te geven en de democraten te ondermijnen.
Dus eigenlijk een propaganda-kanaal.
Maar geef gerust aan welke dan wel de redenen zijn van de overname van TWTR.
 
Last edited:
Maar geef gerust aan welke dan wel de redenen zijn van de overname van TWTR.
Zijn beweegredenen zijn een naiëf geloof dat Twitter vrije meningsuiting hindert.

De waarheid is dat Twitter nogal veel toelaat, in vergelijking met andere sociale netwerken. En ook dat Twitter eigenlijk een kleine vis is in vergelijking met Facebook, Reddit, Instagram, Tiktok en andere social networks.

Ik vind het een onnodige afleiding, maar nee, Twitter kan ie niet een promo-kanaal voor Tesla van maken, noch dat ie Jeff Who wil kleineren. (Jeff doet dat zelf al met zijn raketten die nog nooit in een baan rond de aarde zijn geraakt).

Politiek? Ik weet het niet. Wat kan ie doen? Zijn critici het zwijgen opleggen? Dat gaat niet goed verteerd worden...

De lakmoesproef voor mij is of ie de twitter accounts die over de vluchten en locaties van zijn jets gaat blijven toelaten. Da's heel wat minder zichtbaar dan een politicus het zwijgen opleggen, maar een duidelijk teken hoe Elon "vrije meningsuiting" echt ziet.

Enkel jammer dat heel wat Twitter mensen die ik volg in mijn interesse van renewables en transitie de meest domme twitter takes blijven liken en retweeten. Nee, Elon heeft nooit een coup gepleegd op Bolivië. Hij heeft ooit 6 miljard toegezegd als de UN een plan kon geven wat in eerste lezing volgens hun bewering alle honger in de wereld zou oplossen (daarna bleek dat de UN met 6 miljard 42 miljoen mensen 1 maaltijd per dag kon geven voor 1 jaar).
 
Die coup op Bolivië is nieuw voor me :(
Dat account die telkens de positie van zijn jet tweet mag hij wat mij betreft wel afsluiten (hoewel ik dat account ook volg): dat is gewoon een kwestie van privacy en veiligheid, ook al is het publieke informatie. Ik zou het ook niets vinden om constant over de hele wereld gevolgd te worden.
Ben meer benieuwd wat hij met alle $TSLAQ accounts gaat doen.
En ik vraag me af waar al die geruchten vandaan komen dat hij Trump weer op Twitter toe laat.
Maar die gaat hopelijk van de twitterjail naar de echte jail.
 
Die coup op Bolivië is nieuw voor me :(
Is ook te gek om rond te lopen. Iemand reageerde op Elon met een conspiracy theory dat de VS in Bolivië een coup hadden gepleegd om voldoende lithium te verzekeren en Elon reageerde daar laconiek op dat de VS zelf mag beslissen waar ze een coup plegen… Dan moet je toch blind zijn of kwade bedoelingen hebben om te geloven dat Elon een coup steunt.
 
Die coup op Bolivië is nieuw voor me :(
Dat account die telkens de positie van zijn jet tweet mag hij wat mij betreft wel afsluiten (hoewel ik dat account ook volg): dat is gewoon een kwestie van privacy en veiligheid, ook al is het publieke informatie. Ik zou het ook niets vinden om constant over de hele wereld gevolgd te worden.
Ben meer benieuwd wat hij met alle $TSLAQ accounts gaat doen.
En ik vraag me af waar al die geruchten vandaan komen dat hij Trump weer op Twitter toe laat.
Maar die gaat hopelijk van de twitterjail naar de echte jail.
Dat hij gevolgd wordt wat idd gewoon toegestaan is daar moet hij maar mee leven. Dat zijn de gevolgen van het zijn van een celeb.
Persoonlijk mag Twitter straks de nek omgedraaid worden. Dat medium veroorzaakt alleen maar ellende omdat bijna elke Jan met de korte achternaam (sorry @JanG007, niks persoonlijks!) zijn mening meent te moeten openbaren en de pers dat vaak oppikt waardoor een persoon, een instantie of een programma helemaal wordt afgebrand. Twitter is geen zegen voor de maatschappij. Of komt dat door mijn leeftijd??
 
De drie drijfveren worden in het artikel uiteraard - een beetje - onderbouwd.
Wat jammer inderdaad dat haatzaaien enigszins aan banden gelegd wordt.:confused:

Een blind geloof in de leider, hij zal het graag horen.
Precies dat was namelijk de essentie van het 1ste en 2de argument om TWTR over te nemen: het beïnvloeden van de volgelingen om zo het geloof in TSLA en de koers verder op te voeren en een impact te hebben op de overtuiging van de fans om zo zijn politieke agenda meer gewicht te geven en de democraten te ondermijnen.
Dus eigenlijk een propaganda-kanaal.
Maar geef gerust aan welke dan wel de redenen zijn van de overname van TWTR.
Allereerst ben ik geen blinde volgeling van Dhr. Musk, zoals je de TMC-leden wil doen geloven, ik meld feiten, jij recirculeert andermans onzin. En ik ben het absoluut en lang niet met alles van Musk eens maar zeker geen blinde hater die eerder verzinsels gelooft dan de eenvoudige waarheid (Occam's razor is jou volledig onbekend? Je gelooft liever een vergezocht verhaal dan het meest voor de hand liggende.) Vertel ons eerst maar eens feitelijk welke aparte grote leugen Elon dan heeft geuit? (En dan moet je niet met gemiste timelines aankomen want dat zijn slechte overambitieuze schattingen)
De belangrijkste beweegredenen voor het kopen van Twitter zijn (en dan wel mee-lezen want ik blijf dat niet herhalen):Maximale vrijheid van meningsuiting binnen wet- en regelgeving, transparantie over logaritmes. Als later blijkt dat er een veel belangrijker andere reden is zal dat grote consequenties hebben, weet Elon ook, lijkt mij. Ik hoef het verder niet met Elon eens te zijn overigens en vind eerlijk gezegd met vele anderen dat hij al genoeg hooi op de vork heeft, dus ik had 't op dit moment liever niet gezien. De hele auto-industrie op de kop zetten is een geweldige verdienste. De energie-industrie komt nu aan de beurt, en passant TAAS realiserend. Robotisering van alles hoeft echt nog geen zegen te zijn (want kunnen zo veel mensen wel goed met zoveel vrije tijd omgaan? Hoe voorkom je Rogue gaan?) maar lost wel heel veel problemen op. Ook daar heb ik veel vraagtekens bij.
 
Last edited:
Dat hij gevolgd wordt wat idd gewoon toegestaan is daar moet hij maar mee leven. Dat zijn de gevolgen van het zijn van een celeb.
Persoonlijk mag Twitter straks de nek omgedraaid worden. Dat medium veroorzaakt alleen maar ellende omdat bijna elke Jan met de korte achternaam (sorry @JanG007, niks persoonlijks!) zijn mening meent te moeten openbaren en de pers dat vaak oppikt waardoor een persoon, een instantie of een programma helemaal wordt afgebrand. Twitter is geen zegen voor de maatschappij. Of komt dat door mijn leeftijd??
Roep al jaren dat er een computer-bewijs als ook een communicatie-bewijs moet komen.

Immers zijn wij gewend aan het rij-bewijs, maar de 'digitale' snelweg heeft nog veel meer gevaren als de openbare weg.

Het zijn altijd de mensen die het moeilijk maken, niet het platform.

Misbruik en ook idioterie is alleen nu gewoon sneller zichtbaar in elk online platformen.