Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Musk draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Mij lijkt het bovenmenselijk dat iemand al die haat kan blijven slikken.
Mij lijkt het dat ie die haat aan het inbeelden is. FUD is er altijd geweest, van rechts en van links. FUD komt nog altijd van rechts en van links. Maar ik zie er niks goeds in dat ie in deze tijden z'n kar aan de extreem-rechtse racistische GOP koppelt... Tesla is een super product, maar Elon lijkt me al geruime tijd beïnvloed door bro-vriendjes die echt niet sporen. Denk aan z'n bewering dat Corona in april 2020 wel voorbij zou zijn, of andere stuntelige beweringen. De kerel is slim, geen twijfel over, maar je kan niet slim in alles zijn...
 
  • Like
Reactions: Epyx and JanG007
Ik moet eerlijk toegeven dat hetgeen de laatste tijd verteld wordt door Elon Musk, me doet twijfelen om opnieuw wat centen te geven aan dit bedrijf (en dus aan hem).

Wil ik een onderneming die verwacht dat haar werknemers zich zo afbeulen en op die manier opzet tegen elkaar, wel financieel steunen?

 
Van mij mag die alle social platformen overnemen en openstellen....... belachelijke sensuur op die platformen. Wat is er mis met vrijheid van meningsuiting, als het zo doorgaat is die straks weg. Absoluut geen voorstander van Trump, maar de man heeft een mening en bijna 50% van de USA staat achter hem, maar negeren omdat de andere 50% het niks vindt......... denk dat je dan de weg kwijt bent. Gewoon opengooien.
 
Typische Musk troll-tweet. Ik zou het met een schep zout nemen.
Er zat iets anders achter:


 
Ik moet eerlijk toegeven dat hetgeen de laatste tijd verteld wordt door Elon Musk, me doet twijfelen om opnieuw wat centen te geven aan dit bedrijf (en dus aan hem).

Wil ik een onderneming die verwacht dat haar werknemers zich zo afbeulen en op die manier opzet tegen elkaar, wel financieel steunen?

Je moet het wel in het juiste perspectief zien. De werkethiek van China is heel anders dan Amerika. Dat is ook wat het artikel aangeeft. Het gaat niet lukken als amerika wel de lusten wil en niet de lasten. Overigens wil ik niet zeggen dat ik het eens ben met de werkethiek van China, maar dit is vrij normaal in China.
 
Van mij mag die alle social platformen overnemen en openstellen....... belachelijke sensuur op die platformen. Wat is er mis met vrijheid van meningsuiting, als het zo doorgaat is die straks weg. Absoluut geen voorstander van Trump, maar de man heeft een mening en bijna 50% van de USA staat achter hem, maar negeren omdat de andere 50% het niks vindt......... denk dat je dan de weg kwijt bent. Gewoon opengooien.
Je zou dus in extremis een Adolf Hitler ook toegang willen geven tot welk social mediakanaal dan ook? Tsja, geen wonder dat de wereld naar de kloten gaat.
 
Je moet het wel in het juiste perspectief zien. De werkethiek van China is heel anders dan Amerika. Dat is ook wat het artikel aangeeft. Het gaat niet lukken als amerika wel de lusten wil en niet de lasten. Overigens wil ik niet zeggen dat ik het eens ben met de werkethiek van China, maar dit is vrij normaal in China.
Ja dat snap ik, en er is waarschijnlijk nog veel meer dat we niet zien. Vandaar dat ik ook tevreden ben dat er een nieuwe fabriek in Duitsland is gebouwd; op die manier blijft toch iets van de waardecreatie hangen in Europa.

Het Chinees model doet me wat denken aan de toestanden in de tijd van Daens in Vlaanderen, toen de werkethiek ook helemaal anders was. Of je er als simpele werknemer veel gelukkiger van werd / wordt, durf ik evenwel te betwijfelen.
 
Er zat iets anders achter:

Daar heeft het alle schijn van. Hij veroorzaakt een hetze om vervolgens naar diezelfde hetze te verwijzen als dit verhaal naar buiten komt. En vandaag gooi Musk er nog een schepje bovenop door de good guy te gaan uithangen in Brazilië.
Erg doorzichtig allemaal.
 
  • Like
Reactions: Niek and Stijntje