Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Musk draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Voor mij speelt de boodschap die een bedrijf uitdraagt en de cultuur van een bedrijf wel degelijk een rol. Voor de meeste producten die ik koop heb ik geen flauw idee waar het bedrijf voor staat en dat vind ik prima. Als er echter bedrijven zijn die duidelijk (en werkelijk) inzetten op bv duurzaamheid, ecologie, gelijkheid van mensen, ... dan neem ik dat zeker mee als een positief punt in mijn aankoopoverweging. Als ik weet heb van negatieve zaken, bv racisme, dan neem ik dat evengoed mee. Zo is er een kledingwinkel waar mijn voorkeur naar uitgaat en evengoed een café waar ze mij nooit zullen zien.

Dus ja, als ik de boodschap ken die de CEO uitdraagt, dan speelt dat voor mij een rol. Ik zeg niet dat ik vandaag geen Tesla zou kopen, maar als ik twijfel tussen twee merken, zou dit gerust de doorslag kunnen geven. Net zozeer wil ik eigenlijk van mijn paar aandelen af vanwege de (voor mij) stilaan walgelijke connotatie. Ik wil alleen een stukje verlies weg hebben, maar lange termijn hoeft het niet meer. Bijkopen die ik zeker niet.
Het lijkt me duidelijk dat Tesla en Elon niet op hetzelfde pad zitten. Idem voor SpaceX, waar ie vorig jaar nog elke dag op Boca Chica op de steigers stond, maar nu in SF op Twitter HQ zit.

Daarnaast vind ik dat Tesla nog altijd het beste product op de markt is (en vind ik emissiefraude en het blijvend opstoken van fossiele brandstoffen schadelijker dan wat kloten op een social media platform), dat SpaceX een aanzienlijke voorsprong heeft op de concurrentie tegen een lagere prijs, en dat hetzelfde op gaat voor Starlink.

Dus nee, momenteel voel ik me niet zo schuldig dat ik een Tesla rij.
 
Een samenvatting over ADS-B en hoe privacy ervan niet voorzien is, en de enige correcte conclusie is dat als je echt anoniem wil reizen, je moet charteren.

 
Musk was bij de finale samen met Jared Kushner...

Het wordt met de dag onwerkelijker.
1671395368989.png
 
  • Like
Reactions: Maurice1
heb ik (ondanks voetballiefhebber zijnde) uit piëteit met de slachtoffers en solidariteit met medemensen met niet-traditionele voorkeuren geen enkele wedstrijd gekeken. Moet iedereen zelf weten en ik heb ook niemand veroordeeld die wel keek. Zo respecteer ik ieders keuzes, ook deze zeer vreemde…
Ik heb ook geen enkele wedstrijd bekeken. Ook niet naar samenvattingen, helemaal niet gevolgd. Ik heb me vooral geërgerd aan de pers die spelers vroeg van te boycotten of te protesteren maar zelf wel alles doodleuk bleef verslag uitbrengen.
Een sportwedstrijd met zoveel bloed aan de handen, en die zo resoluut voor het geld kiest, en dan nog eens het ecologisch drama (die stadions worden nu gewoon terug afgebroken), neen bedankt
 
  • Like
Reactions: Dannietjoh
Elon Musk is een poll gestat of hij CEO van Twitter moet blijven.
Ik heb gestemd dat hij aan moet blijven als CEO. Ik denk dat Twitter einde oefening is als hij het overdraagt.
Op lange termijn komt het goed met Tesla (aandelen).
Momenteel zegt de meerderheid overigens dat hij moet opstappen en hij heeft een hoop berichten over bv het zoeken van een nieuwe CEO. Ik vraag me af waar het gesprek met de Saudische prins/investeerder over ging. Ik had liever gezien dat hij opstapt bij Tesla dan bij Twitter. Ik ben er niet zeker van dat hij minder gaat twitteren omdat hij de CEO niet meer is.
 
  • Like
Reactions: Enzo63
Elon Musk is een poll gestat of hij CEO van Twitter moet blijven.
Ik heb gestemd dat hij aan moet blijven als CEO. Ik denk dat Twitter einde oefening is als hij het overdraagt.
Op lange termijn komt het goed met Tesla (aandelen).


Ik heb ja gestemd. Uitslag staat sowieso al vast, zo rolt Elon nou eenmaal. Voor de perceptie zou het een stuk beter zijn in ieder geval.

Lex Fridman als Twitter CEO zou wel werken denk ik.

 
Last edited: